سلامت در رسانه ها > نقش گیاهان در سلامتی و کاهش وزن!

نقش گیاهان در سلامتی و کاهش وزن!

نقش گیاهان در سلامتی و کاهش وزن!

نقش گیاهان در سلامتی و کاهش وزن!

امروز می‌خواهم به‌طور خاص در مورد یک نوشیدنی فوق‌العاده صحبت کنم و چند مورد از محبوب‌ترین گیاهان برای کاهش وزن، سم‌زدایی و مهم‌تر از همه افزایش تندرستی را به شما معرفی نمایم.

این چای گیاهی، دور کمر را باریک خواهد کرد، خلق و خو را تثبیت می‌کند، خواب را بهبود می‌بخشد، میل جنسی را افزایش می‌دهد، احتباس آب را کاهش می‌دهد و رنگ پوست یکنواخت‌تری ایجاد می‌کند.

چای گیاهی لاغرکننده

امروز می‌خواهم به‌طور خاص در مورد یک نوشیدنی فوق‌العاده صحبت کنم و چند مورد از محبوب‌ترین گیاهان برای کاهش وزن، سم‌زدایی و مهم‌تر از همه افزایش تندرستی را به شما معرفی نمایم.

اما اول اجازه دهید یک مسئله را توضیح دهم : گیاهان نباید یک راه حل جادویی برای کاهش وزن افراد درنظر گرفته شوند. با این وجود، من معتقدم که آنها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند بیش از همه در زمینه‌ی سرکوب اشتها و سم‌زدایی. چندین گیاه مختلف وجود دارد که ثابت شده متابولیسم را افزایش می‌دهند و یا اشتها را سرکوب می‌کنند و درنتیجه به طور طبیعی به ما کمک می‌کنند به اهداف کاهش وزن مان دست پیدا کنیم.

بهترین گیاهان برای کاهش وزن

همانطور که در بالا گفته شد، گیاهان و داروهای بی‌شماری در زمینه‌ی کاهش وزن وجود دارند.

گیاهانی که به شما معرفی می‌کنم، آنهایی هستند که برای من موثرتر و مفیدتر از بقیه بوده‌اند. این گیاهان عبارتند از:

برگ گزنه

برگ گزنه، بسیار مغذی است و حاوی مقدار زیادی کلروفیل می‌باشد که آن را به یک منبع قابل‌توجه از ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان (مانند آ و سی) و مواد معدنی قدرتمند تبدیل می‌کند. برگ گزنه به علت توانایی‌اش برای افزایش عملکرد مناسب کبد و کلیه‌ها، یک تصفیه‌کننده‌ی خون نیز درنظر گرفته می‌شود.

ریشه‌ی جینسینگ سیبری(Eleuthero)

در حالی که آن عمدتا روی سیستم عصبی کار می‌کند اما به طور کلی به عنوان یک آداپتوژن قدرتمند شناخته می‌شود یعنی گیاهی که به بدن کمک می‌کند به طور مناسب به استرس پاسخ دهد، اضطراب را کاهش داده و اشتها را متعادل می‌کند.

برگ سنا

برگ سنا به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می‌شود.

برگ قاصدک

برگ قاصدک، اسید را در خون خنثی می‌کند و درنتیجه یکی از بهترین داروها برای سم‌زدایی و تصفیه‌ی خون است. این گیاه همانند برگ گزنه حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌های مغذی و مواد معدنی است. من برگ قاصدک را بخاطر توانایی‌اش در پاکسازی بدن و کمک به رنگ پوست بهتر دوست دارم.

ریشه‌ی گل ختمی

یکی از لعاب‌دارترین گیاهان است و بسیار مغذی می‌باشد. همچنین با کاهش التهاب، سیستم گوارشی کلی را تسکین می‌دهد. به همین ترتیب، ریشه‌ی گل ختمی یک دیورتیک (ادرارآور) فوق‌العاده است.

پوست درخت نارون قرمز

پوست درخت نارون قرمز مانند ریشه‌ی گل ختمی حاوی خواص لعاب‌آور بسیاری است و با جذب سموم در روده به متعادل کردن بدن کمک می‌کند.

پوست درخت دارچین شیرین

دارچین قرن‌هاست که به علت خواص آنتی‌بیوتیکی و ضدقارچی‌اش معروف است و یک داروی شگفت‌انگیز با عطر و طعم فوق‌العاده می‌باشد. علاوه بر این، دارچین برای سیستم گوارش ما بسیار مفید است و بدن را گرم می‌کند.

ریشه‌ی زنجبیل

ریشه‌ی زنجبیل، یک درمان مطمئن برای سرماخوردگی و آنفولانزاست و در حذف سموم اضافی به بدن کمک می‌کند. این گیاه نیز دستگاه گوارش و کلیه‌ها را پاکسازی می‌کند و با گرم کردن بدن، جریان خون را افزایش می‌دهد.

دانه‌های رازیانه

به هضم و تنظیم اشتها کمک می‌کنند. همچنین بر عملکرد کلیه، تأثیر مثبت می گذارند و کبد را پاکسازی می‌کنند.

در حین نوشیدن یک چای گیاهی درست‌شده با گیاهان بالا می‌توانید از فواید زیر بهره‌مند شوید:

دور کمر باریک‌تر، تثبیت خلق و خو، خواب بهتر، افزایش میل جنسی، اجابت مزاج منظم، کاهش احتباس آب، رنگ پوست روشن‌تر و یکنواخت‌تر.

اندازه‌ی گیاهان برحسب سهم (قسمت) است، نه وزن.

- دو سهم برگ گزنه

- دو سهم ریشه‌ی Eleuthero

- یک سهم برگ سنا

- یک سهم ریشه‌ی قاصدک

- یک سهم ریشه‌ی گل ختمی

- یک سهم پوست درخت نارون قرمز

- نصف سهم پوست دارچین شیرین

- نصف سهم پوست پرتقال

- نصف سهم ریشه‌ی زنجبیل

- یک‌چهارم سهم دانه‌ی رازیانه

طرز تهیه

مواد بالا را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و باهم مخلوط کنید. با استفاده از چای‌ساز یا قوری و یک فنجان چای دم کنید. این مخلوط چای گیاهی در محل خنک و تاریک تا حدود ۶ ماه ماندگاری دارد. من هر روز حدود ۱۶ تا ۲۰ اونس از این چای را دم می‌کنم، همراه خود می‌برم و در طول روز می‌نوشم. بنظر من این نوشیدنی آنقدر ملایم است که می‌توان آن را به صورت روزانه مصرف کرد. و نتایجی که مشاهده می‌کنم، واقعا مرا شادمان می‌سازد.

سخن پایانی

بهترین راهی که برای استفاده از فواید گیاهان میتوان استفاده کرد، درست کردن چای با آنهاست.

 

https://www.alodoctor.com

هشتگ :



اشتراک گذاری :