سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 8 نوشیدنی مفید برای سلامتی

8 نوشیدنی مفید برای سلامتی

8 نوشیدنی مفید برای سلامتی

8 نوشیدنی مفید برای سلامتی

1-چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن خواص مفید و بی نظیر، نوشیدنی بسیار مفیدی برای سلامتی است. چای سبز حاوی فلاونوئیدها، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های طبیعی است که با کمک به خنثی کردن رادیکال های آزاد از بدن در برابر سرطان ها محافظت می کند. آنتی اکسیدان های این چای همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته، پوکی استخوان و پوسیدگی دندان ها و بیماری های دیگر را کاهش می دهد.

2-چای نعناع

چای نعناع نوشیدنی دیگری است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. این چای، ضد اسپاسم است و به درمان سوء هاضمه کمک می کند و عملکرد  دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

3-شیر کم چرب (1درصد چربی)

نوشیدنی بعدی، شیر از نوع کم چرب آن است. شیر، غذایی سالم حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی است که به آرامی جذب شده و مدت زمانی طولانی شما را سیر نگه می دارد. شیر قندخون را تنظیم می کند و احساس گرسنگی را کاهش می دهد. این نوشیدنی، حاوی ویتامین D است که به جذب حداکثری کلسیم کمک می کند. پژوهش تازه ای نشان داد، زنانی که روزانه 3 تا 4 لیوان شیر کم چرب می نوشند نسبت به کسانی که کمتر از این مقدار شیر می نوشند، وزن بیشتری کم می کنند (نزدیک به 2 برابر).

4-شیر سویا

شیر سویا حاوی فیبر محلول و پروتئین سویا است که به کاهش میزان کلسترول LDL و تری گلیسیرید کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. سویا حاوی فیتواستروژن است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد پس در صورت داشتن سابقه ی این بیماری درخانواده پیش از مصرف آن، با پزشک مشورت کنید.  

5-شکلات داغ

شکلات، تولید انتقال دهنده ی سروتونین(مسئول تنطیم خلق و خو) را افزایش می دهد. کاکائو غنی از پلی فنول های گیاهی هم هست که از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. این نوشیدنی با کاهش سطح کلسترول بد خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

6-آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است. لیکوپن، محافظ بدن در برابر سلولهای سرطانی است و خطر ابتلا به سرطان هایی مثل ریه، معده، لوزالمعده، روده ی بزرگ، سینه، مثانه و رحم را کاهش می دهد. همچنین از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و ریوی را کاهش می دهد.

7-آب کرن بری

تحقیقات نشان می دهد که آب کرن بری به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی از بروز عفونت های ادراری و بیماری های پروپودنتال جلوگیری می کند.

8- آب پرتقال

آب پرتقال منبع عالی و غنی ویتامین C است. این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از بدن در برابر بیماری های مختلف از جمله آب مروارید و انواع سرطان ها محافظت می کند. ویتامین C، از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو هم محافظت کرده و عملکرد ایمنی سلولی را تقویت می کند.


هشتگ :



اشتراک گذاری :