سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > نگاهی به صنعت قهوه در سال 2016

نگاهی به صنعت قهوه در سال 2016

نگاهی به صنعت قهوه در سال 2016

نگاهی به صنعت قهوه در سال 2016

سال های 2015 و 2016 میلادی، 2 سال پویا برای کافی شاپ ها همراه با رشد تقاضا و نوآوری های جدید و رقابت های بیشتر و رو به رشد در سراسر جهان بوده است. با راه اندازی نسخه ی جدید یورومانیتور 2016 و داده های غذای مصرفی از 45 بازار جهانی، سه دیدگاه کلیدی برای مدیران شرکت ها برای پیشی گرفتن در بازارهای بین المللی کافی شاپ ها وجود دارد.

در میان دسته ی رستوران ها، کافی شاپ ها سریع ترین رشد را داشته اند

در دسته ی رستوران ها، کافی شاپ ها در سال 2016 از نظر فروش سریع ترین رشد را به خود اختصاص دادند. به گونه ای که براساس داده های موسسه ی بین المللی یورومانیتور، این رشد نسبت به سال 2015-2014 به میزان 9/1 درصد افزایش داشته است. نکته ی جالب تر اینکه، این میزان رشد در تمام مناطق جهان، از جمله بازارهای در حال ظهور و بازارهای کاملا رشد و توسعه یافته هم وجود داشته است. برای مثال غرب اروپا در کل، با وجود رشد 1/5 درصدی فروش در بخش صنعت و رشد منفی در برخی زمینه های دیگر مثل کافه های سنتی،  در بخش کافی شاپ ها رشد 10/8 درصدی داشته است که ناشی از افزایش توجه در بخش کافی شاپ های زنجیره ای و توسعه ی فرهنگ نوشیدن قهوه به صورت مدرن و بین الملی است.  

آسیا، بهترین فرصت برای رشد و توسعه ی کافی شاپ ها

اگرچه آینده ی صنعت کافی شاپ در سراسر جهان رو به رشد و پیشرفت خواهد بود، مناطق اقیانوسی قاره ی آسیا بیشترین فروش را در این بخش خواهند داشت که ارزش آن، بیش از 3/7 میلیارد دلار بین سال های 2016 تا 2020 خواهد بود. این مقدار با رشد فروش به ارزش 3/3 میلیارد دلار در آمریکا و 1/7 میلیارد دلار در غرب اروپا در همین بازه ی زمانی قابل مقایسه خواهد بود. از این مقدار ارزش فروش در آسیا، کشور چین به تنهایی رقم 2/2 میلیارد دلار را به خود اختصاص خواهد داد، شرکت استارباکس در آنجا پیشتاز و مسئول رشد سریع فرهنگ نوشیدن قهوه به سبک غربی و همگانی کردن این فرهنگ خواهد بود. با این حال بسیاری از بازارهای کوچکتر آسیایی هم در این بخش، رشد چشمگیری خواهند داشت. پیش بینی می شود که کره ی جنوبی تا سال 2020، فروشی به ارزش 715 میلیون دلار به خصوص برای ایجاد کافی شاپ های زنجیره ای محلی خواهد داشت. کافی شاپ های زنجیره ای محلی، بخش بزرگتری را نسبت به برندهای بین المللی به خود اختصاص خواهند داد.

رقابت به سرعت در حال افزایش است که منجر به تنوع بیشتر می شود

این حرکت به سمت تنوع بیشتر و رقابت، پدیده ای جهانی است. اگرچه استارباکس و مک کافی، دو برند از چندین برندکافی شاپ های زنجیره ای، در نقاط مختلف دنیا به طور گسترده وجود دارند، تعدادی برند بین المللی نیز در حال پیشی گرفتن از رقبای زنجیره ای خود هستند. کافی شاپ های زنجیره ای انگلیسی قهوه کوستا، به طور چشمگیری در مناطق شرق اروپا، آسیای اقیانوسی و خاورمیانه در حال پیشرفت و افزایش هستند. کافی شاپ های زنجیره ای ژاپنی دوتور (Doutor) هم در حال گسترش در سایر بازارهای آسیایی مثل کره جنوبی و تایوان هستند. کافی شاپ زنجیره ای کُره ای به نام قهوه بن (Coffee Bene) در حال گسترش و افزایش تعداد شعبه های خود در دو کشور چین و ایالات متحده است. فرهنگ پذیرایی در شعبات کافی شاپ های قهوه بن به سبک آداب و رسوم کشور کره جنوبی است. این شرکت بازارهدف خود را در مناطقی قرار داده که علاقه به فرهنگ کره در حال رشد است.

آمار فروش 10 کافی شاپ زنجیره ای برتر در سال 2015

 

برند

عامل

فروش در سال 2015(میلیون دلار آمریکا)

فروشگاه

استارباکس

موسسه استارباکس

21.095

22.557

قهوه کوستا

شرکت سهامی عام وایت برد

1.809

3.036

قهوه مک

موسسه مک دونالد

1.462

5.044

قهوه دوتور

شرکت دوتور نایچریز با مسئولیت محدود

718

1.108

قهوه بین

شرکت بین المللی چای و قهوه، با امتیاز محدود

520

925

قهوه نرو

گروه قهوه نرو، شرکت با امتیاز محدود

442

683

Tully’s

موسسه قهوه Tully’s

440

605

Ediya Espresso

شرکت ادیا با امتیاز محدود

361

1.240

قهوه کاریبو

شرکت قهوه کاریبو

311

522

قهوه گلوریاجینز

گروه خرده فروشی مواد غذایی

303

666

 

رقابت پویا در بازار کافی شاپ ها در سطح محلی هم تغییر کرده است. در بازارهای نوظهور، رقابت بین برندهای بزرگ و معروف به طرز چشمگیری در حال افزایش است. بیشتر این شرکت ها به دنبال خلاقیت های جدیدی هستند که بتواند آنها را از سایر برندها متمایز کند. در کره جنوبی این حالت در فراوانی فرم های مختلف قهوه ها و منوها از دسر انبه تا شیرینی های تزیین شده یا منوهای مختلف غذایی مشخص می شود. به همین ترتیب برخی از بارها و رستوران های سنتی حتی منوی قهوه یا صبحانه و نهار را نیز ارائه می کنند.

در بازارهای توسعه یافته هم رقابت با کمی تفاوت، افزایش یافته است. در ایالات متحده با وجود تعداد زیاد مغازه های خودگردان، دکه های زنجیره ای مثل Blue Bottle Coffee و ظهور روشنفکرانی که با برندهای بزرگ در تعارض هستند، رقابت به یک بازی در سطح منطقه یا حتی شهرستان ها تبدیل شده است. در دراز مدت، این نوع حرکت به سمت تنوعِ بسیار زیاد، دوام نخواهد داشت و بیشتر از همه انتظار می رود که بازار جهانیِ به شدت رقابتیِ کافی شاپ ها ادامه داشته باشد. در سراسر جهان، مدیران به سرعتِ رشدِ تقاضا برای کافی شاپ ها توجه دارند، پس یافتن فرصت ها در این بازار بسیار مهم است.

 

http://blog.euromonitor.com/2016/04l

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :