سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > هر روز دمنوش زنجبیل بنوشید

هر روز دمنوش زنجبیل بنوشید

هر روز دمنوش زنجبیل بنوشید

هر روز دمنوش زنجبیل بنوشید

باور کنید یا نه، تعدادی از موثرترین داروهایِ درمان کننده ی بیماری ها در داروخانه ها یافت نمی شوند. این داروها را می توانید در قفسه ی فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. زنجبیل یکی از این موارد است. ریشه ی این گیاه به خصوص در آلرژی های فصلی، گلودرد و گرفتگی بینی را درمان می کند. در اینجا با خواص مفید زنجبیل که از نظر علمی ثابت شده اند، آشنا می شوید.

تهوع و استفراغ

پژوهش ها نشان می دهد، دمنوش زنجبیل حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد و برای درمان CINV (تهوع ناشی از درمان با داروهای شیمی درمانی) در بیماران مبتلا به سرطان موثر است.

مشکلات گوارشی

زنجبیل از دستگاه گوارش در برابر آسیب ناشی از سموم محافظت می کند. در طب سنتی از زنجبیل و لیمو برای درمان سوء هاضمه، یبوست، نفخ و سایر مشکلات گوارشی استفاده می شود.

سلامت مغز

ترکیب جینجرول در زنجبیل از سلول های مغز در برابر آسیب های عصبی و مغزی محافظت می کند.

سردردهای میگرنی

 آزمایش بالینی روی 100 فرد داوطلب  نشان می دهد که مصرف پودر زنجبیل باعث درمان سردرد می شود و اثر آن با داروهای درمان کننده ی میگرن برابری می کند اما برخلاف داروهای شیمیایی فاقد عوارض جانبی است.

سلامت پوست

پژوهش ها نشان می دهند که زنجبیل آسیب های ناشی از اشعه ی UV به DNA سلول را کاهش می دهد.

قند خون

مطالعات نشان می دهند که مصرف منظم زنجبیل حساسیت به انسولین و سوخت و ساز کربوهیدرات را بهبود می بخشد و اثرات مخرب ناشی از افزایش قند خون در بدن را کاهش می دهد.

آرتروز

مصرف دمنوش زنجبیل درد ناشی از بیماری آرتروز را به حداقل کاهش می دهد. زنجبیل همچنین دردهای عضلانی به خصوص در ورزشکاران را درمان می کند. 

http://www.naturalnews.com/053546_ginger_natural_remedies_health_problems.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :