سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > ویژگی‌های چای گل محمدی برای کاهش وزن

ویژگی‌های چای گل محمدی برای کاهش وزن

ویژگی‌های چای گل محمدی برای کاهش وزن

ویژگی‌های چای گل محمدی برای کاهش وزن

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، چای گل محمدی یکی از بهترین چای‌ها برای افزودن به رژیم غذایی روزانه‌تان است. اگرچه، این تنها فایده سلامت‌بخش این چای نیست. چای گل محمدی به بهبود سلامت پوست و مو، به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن نیز کمک می‌کند. همچنین برای هضم غذا نیز مفید است؛ استرس را سرکوب و روحیه را تقویت می‎کند چراکه رایحه رُز بر ذهنمان اثر می‌گذارد. تهیه این چای در خانه بسیار راحت است و می‌توانید با گلبرگ‌های تازه رُز آماده کنید.
در اینجا به برخی از فواید چای گل محمدی برای کاهش وزن اشاره شده است:

1- مبارزه با التهاب: گل رُز ویژگی‌های ضدالتهابی، به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در آن، دارد. تحقیقات به ارتباط بین التهاب و افزایش وزن همواره اشاره کردند و از این رو این چای می‌تواند میزان کاهش وزن را افزایش دهد.

2- مهار گرسنگی: چای گل محمدی می‌تواند به عنوان یک جایگزین بدون کافئینِ سالم برای قهوه یا چای، به منظور مهار گرسنگی و افزایش میزانِ کاهش وزن، استفاده شود.

3- تقویت هضم: رُز برای تقویت قدرت هضم بدن شناخته شده است؛ و یک سیستم گوارش سالم، کلیدی برای کاهش وزن مؤثر است. چای گل محمدی می‌تواند به رشد باکتری مفید در سیستم گوارش کمک کند و به عنوان یک درمان گیاهی برای یبوست و اسهال استفاده شده است.

4- کمک به حذف سموم: چای گل محمدی به جلوگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری به دلیل ویژگی‌های سم‌زدا و ادرارآورش، کمک می‌کند.

5- تقویت سیستم ایمنی: برای کاهش وزن به شیوه‌ای سالم، لازم است که ابتدا از بیماری‌ها در امان باشید و چای گل محمدی می‌تواند به شما در مبارزه برعلیه عفونت‌ها کمک کند، چراکه این چای حاوی ویتامین C است.


Khosla, S. (2018, July 10). Rose Tea: 5 Weight Loss Benefits And Easy Ways To Make It At Home!. NDTV, FOOD. Retrieved from
https://food.ndtv.com/food-drinks

هشتگ :



اشتراک گذاری :