سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > ویژگی آرامبخشی سنبل الطیب بر سیستم عصبی

ویژگی آرامبخشی سنبل الطیب بر سیستم عصبی

ویژگی آرامبخشی سنبل الطیب بر سیستم عصبی

ویژگی آرامبخشی سنبل الطیب بر سیستم عصبی

سنبل الطیب برای ویژگی‌های آرامبخش‌اش شناخته شده و قادر به تسکین سیستم اعصاب مرکزی و ماهیچه‌های صاف است. این گیاه به عنوان یک خواب‌آور صدها سال است که مورد استفاده قرار گرفته است؛ به خصوص در زمانی که آشفتگی یا مشکل در به خواب رفتن به دلیل عصبانیت وجود داشته باشد. بیش از 120 ترکیب شیمیایی در سنبل الطیب وجود دارد و اگرچه یک گیاه پیچیده است اما هیچ گونه اثرات جانبی منفی، با مصرف متعادل آن، مشاهده نشده است.
سنبل الطیب آرام‌کننده‌ای بدون اِعمال بیش از حد اثر آرامبخش است و تقریبا اعتیادآور نیست. این گیاه درمانی ارزشمند برای بی‌خوابی است، اثر آرامبخش آن به دلیل والپوتریات‌ها و ایزو والریک اسید است.
حداقل دو مطالعه نشان داده‌اند که عصاره سنبل الطیب می‌تواند به طور چشمگیری مدت زمانی که طول می‌کشد افراد به خواب بروند را، بدون تغییر مراحل طبیعی خواب، کاهش دهد.
والپوتریات‌ها اثر منظم‌کننده‌ای بر سیستم عصبی اتونومیک (خودگردان) دارند، محققی پیشنهاد می‌کند که اثر آرام‌کننده‌ای بر افراد عصبی دارند اما یک محرک در موارد خستگی نیز هستند.
سنبل الطیب در اروپا به عنوان یک ضداسپاسم (ضدگرفتگی عضلات)، به ویژه برای کرامپ‌های شکمی (نوعی گرفتگی عضلات شکم) به دلیل عصبانیت و برای کرامپ‌های رحم و آشفتگی قاعدگی استفاده می شود.
سنبل الطیب همچنین به عنوان یک آرامبخش ملایم برای افراد مبتلا به استرس عاطفی، بیش از داروهای ضد اضطراب و داروهایی که برای خستگی تجویزه شده‌اند، استفاده می‌شود.
گاهی سنبل الطیب به‌جای داروهای ضد افسردگی یا بنزودیازپین‌ها استفاده شده است و گاهی اوقات به عنوان یک آرام‌کننده عضلات برای درمان درد استفاده می‌شود.
سنبل الطیب به توانایی رانندگی لطمه نمی‌زند و باعث گیجی صبحگاهی نمی‌شود و یک آرامبخش ملایم و خواب‌آور مؤثر است.
میلیون‌ها نفر مشکل خوابیدن دارند و خواب‌آورهای گیاهی می‌توانند به اندازه آرامبخش‌های تجویزی قدرتمند مانند والیوم و سایر داروهای نارکوتیک (مخدر) مؤثر باشد.



Valerian Benefits. Herbwisdom.com. Retrieved from https://www.herbwisdom.com/herb-valerian.html


هشتگ :



اشتراک گذاری :