سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > پلی فنول های چای از رشد و انتشار باکتری Fusobacterium nucleatum جلوگیری می کند

پلی فنول های چای از رشد و انتشار باکتری Fusobacterium nucleatum جلوگیری می کند

پلی فنول های چای از رشد و انتشار باکتری Fusobacterium nucleatum جلوگیری می کند

پلی فنول های چای از رشد و انتشار باکتری  Fusobacterium nucleatum جلوگیری می کند

باکتری  Fusobacterium nucleatum نقش مهمی در ایجاد بیماری های پریودنتال دارد. بیماری پروپودنتال اختلالی است که به علت عفونت و التهاب در لثه و دندان ها ایجاد می شود. این باکتری ها در محیطی شبیه به فیلم (بیوفیلم) در دندان ها و لثه زندگی می کنند. باکتری  Fusobacterium nucleatum در دستگاه گوارش انسان نیز وجود دارد و باعث ایجاد التهاب در روده می شود.

یافته های یک پژوهش نشان می دهد که تئوفلاوین ها و اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) چای سیاه و چای سبز از رشد و گسترش این باکتری جلوگیری می کنند. عصاره ی چای سبز و چای سیاه فعالیت ضد باکتریایی دارد. تئوفلاوین ها و اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) به غشای سلولی باکتری آسیب می زنند و باعث از بین رفتن باکتری می شوند.

این پژوهش نشان می دهد که EGCG و تئوفلاوین های چای سبز و چای سیاه زمان زنده ماندن بیوفیلم (اجتماع سلول های میکروبی که محکم به سطحی متصل می شوند) باکتری ها را کاهش می دهند. این دو ترکیب از چسبیدن باکتری F.nucleatum به سلول های اپیتلیال دهانی و پروتئین ماتریکس و در نتیجه ایجاد بیماری های پریودنتال جلوگیری می کنند.

عصاره ی این دو چای همچنین ایجاد همولیز (تخریب سلول های قرمز خون) و سولفید هیدروژن توسط باکتری را کاهش می دهد. باکتری Fusobacterium nucleatum یک باکتری میله ای شکل است که نقش کلیدی در تشکیل بیوفیلم های دهانی دارد. نتایج این پژوهش نشان می دهد پلی فنول های چای می تواند برای درمان بیماری های پریودنتال مفید باشد.

https://www.nature.com/articles/srep44815

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :