سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای سبز و پیشگیری از سرطان پروستات

چای سبز و پیشگیری از سرطان پروستات

چای سبز و پیشگیری از سرطان پروستات

چای سبز و پیشگیری از سرطان پروستات

پژوهش های جدید نشان می دهد که چای سبز از ایجاد سرطان پروستات پیشگیری می کند یا می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.

این پژوهش نشان می دهد التهاب در بافت پروستاتِ مردانِ مبتلا به سرطان پروستات که چای سبز می نوشند، در مقایسه با افرادی که چای سبز نمی نوشند، کاهش می یابد. سرطان باعث ایجاد التهاب در بافت پروستات می شود. پلی فنول های چای سبز به بافت پروستات وارد می شوند و التهاب را در این بافت کاهش می دهند. پلی فنول ها، آنتی اکسیدان هایی هستند که از ایجاد آسیب های سلولی در بدن محافظت می کنند.

در این پژوهش 79 داوطلب نیازمند به عمل جراحیِ مبتلا به سرطان پروستات، بررسی شدند. این افراد به مدت 3 تا 8 هفته، روزانه 6 فنجان چای سبز یا آب(بسته به زمان جراحی) مصرف می کردند. در این مطالعه نمونه های آزمایش ادرار و خون این افراد پیش و پس از عمل جراحی، ثبت و نمونه های بافت پروستات آنها پس از عمل جراحی نیز جمع آوری شد. نتایج این پژوهش نشان داد سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات یا PSA و همچنین شاخص التهاب به نام KappaB در افرادی که چای سبز مصرف می کردند، کمتر از افردی بود که چای سبز مصرف نکرده بودند.

محققان این پژوهش معتقدند که مصرف چای سبز، رشد تومورهای سرطانی در افراد مبتلا به سرطان پروستات را به طور کامل مهار نمی کند اما سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد. سرطان پروستات معمولا سرطانی با سرعت رشد کم است بنابراین نوع رژیم غذایی مصرفی نقش مهمی در سرعت رشد و پیشرفت آن در بدن دارد. 

http://www.webmd.com/prostate-cancer/news/20121018/green-tea-cancer-prevention-new-clues#1

هشتگ :



اشتراک گذاری :