سلامت در رسانه ها > چای سبز: این بار برای سلامت دهان و دندان

چای سبز: این بار برای سلامت دهان و دندان

چای سبز: این بار برای سلامت دهان و دندان

چای سبز: این بار برای سلامت دهان و دندان

حتماً تاکنون از خواص چای سبز زیاد شنیده‌اید. این نوشیدنی پرطرفدار گرم برای دهان دندان‌ نیز مفید است. چای سبز حاوی ترکیبات ضدالتهابی است که می‌تواند با عفونت‌های باکتریایی مقابله کند.

این نوشیدنی خوش طعم سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم تأثیر چای سبز را روی سلامت دهان و دندان بررسی و شما را به بهره‌مندی از خواص آن تشویق کنیم. با ما همراه باشید.

چای سبز از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌کند

می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه چای سبز باکتری‌ها، حالت اسیدی بزاق و تشکیل جرم دندان را کاهش می‌دهد و برای همین به نظر می‌رسد از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان‌ها پیشگیری می‌کند.

محققان مصری روی ده‌ها داوطلب، مطالعاتی انجام دادند. به این ترتیب که داوطلب‌ها روزانه به مدت پنج دقیقه دهان خود را با چای سبز  شستشو می‌دادند. محققان متوجه شدند بعد از شستشو با چای سبز، میزان باکتری‌ها و اسید دهان این داوطلبان و همچنین خونریزیِ لثه‌ی آن‌ها کاهش یافته است. پژوهش‌های دیگری نیز نشان داده است نوشیدن چای سبز از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

چای سبز مفید برای سلامت لثه‌ها

خواص ضدالتهابی چای سبز به کنترل بیماری‌های مربوط به لثه کمک می‌کند .یک پژوهش ژاپنی بعد از مطالعه روی 1000 داوطلب نشان داده است افرادی که به طور مرتب چای سبز می‌نوشند، نسبت به افرادی که از این نوشیدنی مفید غافل هستند لثه‌های سالم‌تری دارند.

چای سبز از افتادن دندان‌ها پیشگیری می‌کند. پر واضح است ماده‌ای که قادر است از پوسیدگی و بیماری‌های مربوط به لثه پیشگیری کند می‌تواند مقاومت دندان‌هایتان را نیز بالا ببرد و از افتادن آن‌ها جلوگیری کند.

شما که چای سبز نمی‌نوشید باید بدانید یک پژوهش ژاپنی در سال 2010 نشان داده است مقاومت دندان‌های مردان و زنانی که روزانه یک یا چند فنجان چای سبز می‌نوشند بیشتر است.

چای سبز از ابتلا به سرطان‌های مربوط به دهان پیشگیری می‌کند. به نظر می‌رسد آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات دیگر چای سبز از آسیب‌های رسیده به سلول‌ها و رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می‌کند. محققان دانشگاه تگزاس ثابت کرده‌اند عصاره‌ی چای سبز می‌تواند از آسیب‌های رسیده به سلول‌های دهانی که به سرطان  منجر می‌شود پیشگیری کند. مطالعات روی حیوانات نشان می‌دهد ترکیبات چای سبز از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری به عمل می‌آورد.

چای سبز: نفسی خوش بو

گفته می‌شود که چای سبز باعث خوشبو شدن دهان می‌شود. می‌پرسید چرا؟ احتمالاً به خاطر اینکه چای سبز میکروب‌هایی که باعث بوی بد دهان می‌شود را از بین می‌برد .مطالعات نشان داده است که چای سبز بیشتر از نعنا، آدامس و حتی روغن دانه‌ی جعفری باعث خوشبو کردن دهان می‌شود.

چند توصیه‌ی کلی

 شما می‌توانید روزانه تا پنج فنجان نیز چای سبز بنوشید. برای استفاده‌ی حداکثری از خواص و طعم آن سعی کنید این چای را به شیوه‌ی صحیح دم کنید. برای این کار بعد از اینکه آب جوش آمد اجازه دهید به مدت 3 دقیقه خنک شود. سپس آب را روی برگ‌ها یا کیسه‌ی چای سبز ریخته و اجازه بدهید به مدت 33 دقیقه دم بکشد.

برخی از مردم تصور می‌کنند که نوشیدن چای سیاه برای حفظ سلامت بدن و دندان‌ها کافی است. اما باید بدانید چای سبز در مقایسه با چای سیاه حاوی آنتی  اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی مفید بیشتری است.

 اگر اهل نوشیدن چای سبز نیستید سعی کنید از خمیردندان یا دهان‌شویه‌های حاوی چای سبز استفاده کنید. همچنین می‌توانید آدامس‌هایی بجوید که از چای سبز  تهیه شده است. اما ما توصیه می‌کنیم از خواص بی‌شمار چای سبز غافل نشوید. هر وقت تصمیم می‌گیرید چای، دم و نوش جان کنید گوشه چشمی به چای سبز نیز داشته باشید و حداقل چند روز در هفته از این نوشیدنیِ مفید استفاده کنید.

http://www.hamshahrionline.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :