سلامت در رسانه ها > چای ماسالا در چه مواردی توصیه می شود؟

چای ماسالا در چه مواردی توصیه می شود؟

چای ماسالا در چه مواردی توصیه می شود؟

چای ماسالا در چه مواردی توصیه می شود؟

اگر می خواهید از بدنتان مراقبت کنید این چای را فراموش نکنید، چون برای سلامتی فواید زیادی دارد و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری میکند. با خواندن منفعت های این چای برای یک بار هم که شده حتما آن را امتحان خواهید کرد و اگر عادت به نوشیدن این چای دارید خاصیت آن را بدانید. بهتر است در ادامه مطلب نگاهی به فایده های آن انداخته و طرز تهیه این چای را یاد بگیرید.

اسم چای ماسالا به گوش شما خورده است؟ چای ماسالا یک چای هندی است که قرن هاست در سراسر جهان شناخته شده است و در نقاط مختلف جهان، به صورت های مختلف تهیه می شود. این نوشیدنی از ترکیب گیاهان، ادویه ها و حتی سبزیجات و میوه ها در آب جوش تهیه می شود. این دستور تهیه ی ماسالا به بهبود گوارش و تقویت دستگاه ایمنی کمک می کند.ترکیبات چای ماسالا رادیکال های آزاد را از بین می بردند و به این ترتیب، از سرطان، سرماخوردگی، جوش صورت و مشکلات دیگر جلوگیری می کنند. این دمنوش خوش عطر و طعم را تهیه کنید و با نوشیدن آن، التهاب بدن خود را کاهش دهید، ایمنی بدن خود را بالا ببرید و گوارش را بهبود ببخشید. برای تهیه آن چوب دارچین، زنجبیل، میخک و غلاف (پوسته ی خارجی) هل را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش دم کنید. شیر نارگیل و عسل را به آن اضافه کنید. آن را صاف کنید و بنوشید.

مواد اصلی و فواید چای ماسالا

  • هل نشاط آور است و سلامت کلیه ها، ریه ها و قلب را بهبود می بخشد. از طرف دیگر، میخک برای مجاری گوارشی بسیار مفید است. هل و میخک هر دو خواص ضدعفونی کنندگی دارند و به بدن در مقابله با عفونت و همچنین تقویت دستگاه ایمنی کمک می کنند.
  • دارچین به عنوان ماده ی اصلی دیگر این نوشیدنی، به کاهش قند و کلسترول خون کمک می کند. دارچین برای مقابله با سرطان روده ی بزرگ هم بسیار مؤثر است.
  • زنجبیل فواید درمانی فراوانی دارد و به همین جهت، گیاه دارویی بسیار محبوبی است. زنجبیل دستگاه ایمنی را تقویت می کند و گوارش را بهبود می بخشد. زنجبیل باعث کشته شدن سلول های سرطانی می شود و به این ترتیب از سرطان جلوگیری می کند. زنجبیل علائم آسم را تسکین می دهد و سلامت قلبی و عروقی را بهبود می بخشد.

http://www.hidoctor.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :