سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > چای رویبوس، اکسیر سلامتی

چای رویبوس، اکسیر سلامتی

چای رویبوس، اکسیر سلامتی

چای رویبوس، اکسیر سلامتی

اگر از دوستداران چای سبز، سیاه یا سفید هستید، شاید تمایل داشته باشید که درباره انتخاب نوشیدنی‌هایتان تجدید نظر کنید. چای رویبوس (Aspalathus linear)، دارای ویژگی‌های ذاتی برای بهبود وضعیت سلامتی است. حتی اگر اشتیاقی به نوشیدن چای ندارید، با نگاهی دوباره به این شهد قرمز رنگ به فایده آن برای یک "زندگی عاری از بیماری" پی‌می‌برید.
به گفته مردمان بومی آفریقای شمالی، رویبوس یک گیاه شفابخش استثنایی است.
به‌گفته Chris Kilham، پژوهشگر حوزه گیاهان دارویی و صاحب شرکت Medicine Hunter:
نتایج مطالعه‌ای در ژاپن نشان داد که رویبوس به طور قابل توجهی دارای خواص ضد جهش، ضد التهاب، ضد سرطان‌زایی و ضد ویروس است.
... رویبوس منبع دو آنتی‌اکسیدان نسبتا کمیاب است: آسپالاتین و نوتوفاگین.
آسپالاتین به تنظیم هورمون‌های بدن کمک می‌کند؛ به‌ویژه ترشح هورمون‌های آدرنال، که باعث کاهش استرس و کمک به مهار اختلالات متابولیکی می‌شود. همچنین آسپالاتین به تنظیم قند خون کمک می‌کند و در نتیجه می‌تواند در کاهش خطر دیابت نوع 2 و تجمع چربی اضافی نقش داشته باشد.
آنتی‌اکسیدان نوتوفاگین نیز فعالیت آنتی‌اکسیدانی قابل ملاحظه‌ای نشان داد و همراه با آسپالاتین ممکن است به کاهش خطر بیماری آلزایمر کمک کند. به نظر می‌رسد هر دو آنتی‌اکسیدان از اعصاب محافظت می‌کنند.
همچنین این گیاه منبع بسیار غنی از سوپر آنتی‌اکسیدان کوئرستین است. این ترکیب باعث محافظت از قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان و از بین رفتن ویروس‌ها می‌شود و به‌طور قابل ملاحظه‌ای التهاب را کاهش می‌دهد؛ عاملی که با هرگونه بیماری مخرب مزمن شناخته شده‌ای مرتبط است.
علاوه بر این، رویبوس حاوی مواد معدنی مفیدی است. غنی از مس، آهن، روی، منیزیم، کلسیم، منگنز و پتاسیم است. رویبوس باعث تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و درعین حال از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
کاربرد موضعی دمنوش رویبوس باعث تسکین بیماری‌های پوستی مانند آکنه، اگزما و سوختگی به دلیل محتوای آلفا- هیدروکسی اسید آن می‌شود. رویبوس باعث تسکین کولیک نوزادان، فشار خون بالا، استرس و اختلالات سیستم عصبی می‌شود.
این چای نسبتا شیرینِ عاری از کافئین و اگزالیک اسید، نوشیدنی مفید برای پیر و جوان است. این چای بر کودکان بیش فعال تاثیر آرام‌بخش دارد.
همانطور که این پژوهشگر گیاهان دارویی می‌گوید:
سبک زندگی بر پایه‌ی دریافت آنتی‌اکسیدان بالا کار دشواری نیست؛ می توان آن‌ها را از غذاها، گیاهان و انواع دمنوش و چای دریافت کرد. ترکیباتی که از بدنتان به طرق مختلفی محافظت می‌کنند، باعث کاهش خطر انواع بیماری‌های مزمن و مخرب و ایجاد حس خوب در شما می‌شوند.



- Wright, C. (2013, July 09). Food as medicine: Rooibos shines as a potent defense against Alzheimer's, cancer, hypertension and more. Natural News. Retrieved from https://www.naturalnews.com/041105_rooibos_tea_cancer_prevention_healing_herbs.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :