سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای سبز خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد

چای سبز خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد

چای سبز خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد

چای سبز خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد

پژوهشی منتشر شده در نشریه ی  American Journal of Clinical Nutrition نشان می دهد که مصرف چای سبز در زنان، خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش به خصوص سرطان معده را کاهش می دهد.

برای تعیین تاثیر چای سبز بر سرطان های دستگاه گوارش، 75 هزار زن چینی میانسال و مسن در این پژوهش شرکت کردند. در این مطالعه نوع و مقدار چای مصرفی روزانه ی این زنان ثبت شد. بیشتر این زنان روزانه چای سبز مصرف می کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف منظم چای سبز حداقل سه بار در هفته و به مدت شش ماه، خطر ابتلا به تمام انواع سرطان های دستگاه گوارش را تا 17 درصد کاهش داد. این پژوهش همچنین نشان داد، خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش در افرادی که روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز می نوشیدند ( حداقل 150 گرم چای در ماه)، 21 درصد کاهش داشت.

سرطانهای معده، مری و روده ی بزرگ به ترتیب بیشترین درصد کاهش ابتلا را نشان دادند. در این پژوهش خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش در زنانی که به طور منظم به مدت 20 سال چای سبز مصرف کرده بودند، تا 27 درصد کاهش داشت که نشان می دهد مصرف منظم و طولانی مدت چای سبز برای پیشگیری از ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش مهم است.

چای سبز حاوی پلی فنول ها و فیتوکمیکال هایی مثل کاتچین است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. کاتچین ها آسیب وارده به DNA را کاهش داده  و رشد سلول های تومور را مهار می کنند.

https://www.sciencedaily.com/releases/2012/10/121031110704.htm

هشتگ :



اشتراک گذاری :