سلامت در رسانه ها > چای سبز، درمانی موثر برای کم اشتهایی

چای سبز، درمانی موثر برای کم اشتهایی

چای سبز، درمانی موثر برای کم اشتهایی

چای سبز، درمانی موثر برای کم اشتهایی

به گفته ی متخصصان تغذیه در چای سبز ماده ی کاهش دهنده ی اشتها وجود دارد.از این رو افرادی که اضافه وزن دارند،با نوشیدن این چای اشتهایشان کاهش پیدا می کند.چای سبز به عنوان یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود.

دکتر یحیی پاسدار، چای سبز را منبع غنی آنتی اکسیدان عنوان کرد و افزود: این امر موجب شده تا چای سبز نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت و برخی سرطانها داشته باشد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه چای سبز و سیاه هر دو خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در سلامتی نقش دارند، عنوان کرد: مشکل چای سیاه مصرف آن به همراه قند و شکر است.

وی با بیان اینکه استفاده از همه دم کرده‌ها از جمله چای سیاه و سبز در همه دنیا مرسوم است، گفت: متاسفانه در کشور ما مصرف چای سیاه همراه با مصرف مقادیر بسیاری قند و شکر است.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: افراد چای سبز را بدون استفاده از قند و شکر بنوشند و برای استفاده از چای سیاه نیز مصرف قند و شکر را کاهش داده و یا از حبه های کوچک قند استفاده کنند.

پاسدار در خصوص چگونگی بهتر کردن طعم چای سبز عنوان کرد: می توان به این منظور از طعم دهنده‌های مرسوم چای مانند هل، دارچین و زعفران استفاده کرد.

وی در خصوص استفاده بیش از حد از چای‌های عطری به منظور خوش طعم کردن چای هشدار داد و اظهار کرد: اسانس های شیمیایی موجود در چای های عطری می تواند در دراز مدت سلامتی افراد را به خطر اندازد.

http://www.hidoctor.ir

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :