سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای سبز و افزایش قدرت آنتی بیوتیک ها

چای سبز و افزایش قدرت آنتی بیوتیک ها

چای سبز و افزایش قدرت آنتی بیوتیک ها

چای سبز و افزایش قدرت آنتی بیوتیک ها

دفعه ی بعد که خواستید آنتی بیوتیک مصرف کنید، می توانید با آن مقداری چای سبز بنوشید. چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است و عملکرد آنتی بیوتیک ها را افزایش می دهد. پژوهش محققان مصری نشان می دهد که چای سبز می تواند اثر بخشی آنتی بیوتیک ها را افزایش داده و ویروس های قوی و مقاوم به آنتی بیوتیک ها مثل MRSA (استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین) را از بین ببرد.

محققان دانشگاه اسکندریه ی مصر اثر چای سبز همراه با آنتی بیوتیک ها را در 28 میکروارگانیسم بیماری زا آزمایش کردند. تقریباً در همگی موارد، ترکیب چای سبز و آنتی بیوتیک ها، مقاومت دارویی باکتری را کاهش داد و باعث افزایش عملکرد آنتی بیوتیک شد. این ترکیب در اکثر موارد، قدرت آنتی بیوتیک ها را در مبارزه با باکتری های مضر تا 3 برابر افزایش داد.

اثر سینرژیستیک(هم افزایی) چای سبز با آنتی بیوتیک ها علیه باکتری های استافیلوکوکوس، اشرشیا کلی و سودوموناس آئروژینوزا ثابت شده است.

این پژوهش که نتایج آن در همایش انجمن میکروبیولوژی در ادینبورگ انگلستان ارائه شد، در شرایط آزمایشگاهی انجام شده و هنوز روی انسان آزمایش نشده است اما دوز به کار رفته ی چای سبز در این آزمایش تقریبا برابر با یک فنجان چای سبز است. هنوز مکانیسم دقیق این که چگونه چای سبز باعث افزایش قدرت آنتی بیوتیک می شود، مشخص نشده است اما محققان تصور می کنند، چای سبز نفوذپذیری غشای باکتری را تغییر می دهد و باعث افزایش ورود آنتی بیوتیک ها به درون باکتری می شود.

http://bottomlinehealth.com/green-tea-adds-power-to-antibiotics/

هشتگ :



اشتراک گذاری :