سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای سبز و پیشگیری از پوکی استخوان

چای سبز و پیشگیری از پوکی استخوان

چای سبز و پیشگیری از پوکی استخوان

چای سبز و پیشگیری از پوکی استخوان

براساس پژوهش های موسسه ی ملی آرتروز در کشور آمریکا، حدود 10 میلیون آمریکایی به بیماری پوکی استخوان و 34 میلیون به دلیل داشتن توده ی استخوانی کم در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند. در حال حاضر داروهایی مانند فوزامکس برای تقویت استخوان ها و درمان پوکی استخوان تجویز می شوند اما این داروها عوارض جانبی فراوانی دارند.

مطالعات یک تیم تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف چای سبز به بهبود سلامت استخوان ها کمک می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد. نتایج این پژوهش در نشریه ی Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است. این بررسی نشان می دهد که ترکیبات چای سبز فعالیت استخوان سازی را تحریک می کنند و از سرعت روند تجزیه ی استخوان ها می کاهند. چای سبز می تواند خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان را کاهش دهد.

در این پژوهش سلول های استخوانی کاملا رشد یافته به نام استئوبلاست را به مدت چند روز در معرض سه نوع ترکیب شیمیایی چای سبز به نام های اپی گالوکاتچین (EGC)، گالوکاتچین (GC)، و گالوکاتچین گالات (GG) قرار دادند. نتایج این آزمایش نشان داد که ترکیب EGC باعث فعال شدن یک نوع آنزیم می شود. این آنزیم رشد استخوان ها را  تا حدود 79 درصد افزایش می دهد و همچنین باعث تقویت استخوان ها می شود. این بررسی همچنین نشان داد که EGC فعالیت استئوکلاست ( سلولی که باعث ضعیف شدن و شکستن استخوان می شود) را مهار می کند.  

http://www.naturalnews.com/027194_tea_green.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :