سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > مصرف چای سبز و چای سیاه خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهند

مصرف چای سبز و چای سیاه خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهند

مصرف چای سبز و چای سیاه خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهند

مصرف چای سبز و چای سیاه خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهند

پژوهشی در دانشگاه یوسی ال ای در آمریکا (نتایج آن در نشریه ی American Heart Association منتشر شده است) نشان می دهد که مصرف چای، خطر ابتلا به سکته ی مغزی را کاهش می دهد. سرپرست این گروه تحقیقاتی می گوید: «مصرف چای به طور منظم، تاثیر چشمگیری برکاهش خطر ابتلا به سکته ی مغزی دارد و شانس ابتلا به سکته را تا 21 درصد کاهش می دهد. مهم نیست که این چای سیاه باشد یا سبز. این اثر در چای های تهیه شده از درختچه ی چای با نام علمی Camellia sinensis وجود دارد و در دمنوش های گیاهی اثبات نشده است».

روش های شناخته شده ی کمی وجود دارند که خطر ابتلا به سکته ی مغزی را کاهش می دهند. به همین دلیل این یافته ها درباره ی تاثیر چای در کاهش سکته ی مغزی بسیار مهم است.

محققان هنوز به طور یقین مطمئن نیستند که چه ترکیبی در چای مسئول این اثر است اما عقیده دارند که ترکیب اپی گالوکاتچین گالات یا آمینواسید تیانین در چای، احتمالا خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را هم کاهش می دهند.

سرپرست این تیم تحقیقاتی می افزاید: « تیانین تقریبا به طور 100 درصدی جذب بدن می شود و می تواند از سد خونی مغز عبور کند. این ترکیب بسیار شبیه گلوتامات است که آزادسازی آن با سکته ی مغزی مرتبط است».

این احتمال وجود دارد که تیانین و گلوتامات برای اتصال به گیرنده ی گلوتامات در مغز در رقابت باشند اگر چه برای اثبات کامل این ادعا به یک مطالعه ی کارآزمایی تصادفی نیاز است اما این یافته ها نشان می دهند که نوشیدن 3 فنجان چای سبز یا سیاه در روز می تواند از سکته ی مغزی ایسکمیک پیشگیری کند. 

https://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/090223091806.htm

هشتگ :



اشتراک گذاری :