سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای سبز و کاکائو دو ترکیب امید بخش برای بیماران مبتلا به ایدز( HIV)

چای سبز و کاکائو دو ترکیب امید بخش برای بیماران مبتلا به ایدز( HIV)

چای سبز و کاکائو دو ترکیب امید بخش برای بیماران مبتلا به ایدز( HIV)

چای سبز و کاکائو دو ترکیب امید بخش برای بیماران مبتلا به ایدز( HIV)

امروزه، داروهای موجود برای درمان بیماران مبتلا به HIV، قادر به کنترل کامل همانند سازی ویروس HIV در مغز نیستند. از همین روی این داروها اثری بر عوارض مرتبط با اختلالات عصبی در بیماران مبتلا به HIV ندارند اما اخیراً، پژوهش ها نشان می دهد که ترکیبات چای سبز و کاکائو به کاهش عوارض عصبی مرتبط با بیماری HIV کمک می کند.

براساس پژوهش جدیدی در دانشگاه جانز هاپکینز که در نشریه ی Springer's Journal of NeuroVirology منتشر شده است، کاتچین چای سبز و دانه های درخت کاکائو از ایجاد این عوارض عصبی پیشگیری می کنند.

پژوهش های پیشین، نقش حیاتی یک پروتئین به نام فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز یا BDNF را ثابت کرده است. این پروتئین که در ناحیه ی مسئول یادگیری، حافظه و تفکر در مغز، فعال است، سبب راه اندازی سیناپس‌های عصبی و برقراری ارتباط های نورونی در مغز می شود. برپایه ی پژوهش ها، این پروتئین در مغز افراد مبتلا به بیماری HIV نسبت به افراد سالم، در سطوح پایین تری وجود دارد که می تواند به طور مستقیم مسئول اختلال شناختی این افراد باشد.

محققان ،2000 ترکیب طبیعی و داروهای شیمیایی مورد تائید FDA را روی سلول های مغز آزمایش کردند. نتایج این پژوهش نشان داد که تعدادی از این ترکیبات، توانایی محافظت از نورون های مغز را داشتند که از میان آنها، 9 ترکیب از  اپی کاتچین ها و اپی گالوکاتچین گالات های کاکائو و برگ های چای سبز بودند. اگر چه فعالیت آنتی اکسیدانی این دو ترکیب از پیش مشخص شده بود اما کشف نقش این ترکیبات در القای تولید BDNF، پیشرفت مهمی است. این ترکیبات به راحتی از سد خونی مغز عبور کرده و فرآیند نورون سازی را فعال می کنند. نتایج این پژوهش امید تازه ای برای بیماران مبتلا به اختلال شناختی ناشی از بیماری HIV فراهم می کند. 

https://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120814085447.htm

هشتگ :



اشتراک گذاری :