سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > چای سفید، نوشیدنی سلامت بخشِ برتر

چای سفید، نوشیدنی سلامت بخشِ برتر

چای سفید، نوشیدنی سلامت بخشِ برتر

چای سفید، نوشیدنی سلامت بخشِ برتر

چای سفید حدود هزاران سال پیش در چین تولید شد. برای بیشتر طرفداران چای، چای سبز و سیاه نسبتا آشناست. اما آیا می‌دانستید که در بین سه نوع چای (سفید، سبز و سیاه)، چای سفید مقدار آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارد؟

چه چیزی چای سفید را نسبت به بقیه چای‌ها برتر می‌کند؟

بسیاری از کارشناسان سلامت چای سفید را به دلیل فواید سلامت بخش آن، به عنوان نوشیدنی سلامت برتر درنظر می گیرند. بیشتر طرفداران چای می دانند که انواع چای از گیاه Camellia Sinesis تهیه می شوند. اما زمانی که گیاه برداشت و فرآیند می شود، چای به انواع مختلف طبقه‌بندی خواهد شد. چای سفید در روشی مشابه چای سبز فرآیند می‌شود. اما به جای استفاده از برگ‌های بالغ، چای سفید از برگ‌هایی بسیار جوانی که بعد از باز شدن جوانه‌های چای، رشد می‌کنند، تهیه می‌شود. نام این چای از پوشش نقره‌ای غنچه‌های گیاه Camellia Sinesis گرفته شده است که پس از خشک کردن به رنگ سفید تبدیل می‌شود. برخلاف چای سیاه و سبز، چای سفید کمتر فرآیند می‌شود. به محض اینکه برگ‌های جوان از بوته گیاه چیده می‌شوند مستقیما تحت بخار قرار می‌گیرند. در نتیجه شما یک چای کم رنگ با طعم شیرین دارید. ازآنجا که ترکیب گیاه حفظ شده است، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ترکیبات ضروری همچنان در آن موجود باشند. به همین دلیل چای سفید حاوی بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌هایی است که چای سبز و سیاه ممکن است در حین فرآیند از دست داده باشند.

چرا باید چای سفید بنوشید؟

اگر شما عاشق چای هستید، پس تمایلی ندارید که عطر و طعم شیرین و ملایم چای سفید را از دست بدهید. در کنار این، چای سفید حاوی مقدار زیادی از پلی‌فنول‌ها نسبت به سایر انواع چای‌ها است. پلی‌فنول‌ها نوعی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که سلول‌های ایجاد کننده سرطان را از بین می‌برند. در برخی از مطالعات نشان داده شد که چای سفید همانند داروهای تجویز شده اما بدون عوارض جانبی عمل می کند. دلایل زیادی دیگری نیز موجود می باشند. درکنار افزایش سرعت متابولیسم نسبت به چای سبز و سیاه، چای سفید یک درمان عالی برای بیماری‌های ویروسی و باکتریایی است. به دلیل مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این چای، این چای کمک بزرگی به بدن برای داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر می‌کند. علاوه بر این، چای سفید غنی از فلوراید است که از رشد و تکثیر پلاک‌های دندانی که موجب ایجاد حفره و پوسیدگی دندانی می‌شود، جلوگیری می‌کند. سایر فواید نوشیدن چای سفید شامل دفع رادیکال‌های آزاد مسبب پیری از بدن، جلوگیری از بروز علائم انواع دیابت‌ها، تقویت استخوان‌ها و بهبود سلامت کلی فرد است. به دلیل اینکه چای سفید تحت فرآیند ملایم قرار می‌گیرد، انتظار می‌رود که این چای از چای سبز و سیاه گران قیمت‌تر باشد. چای سفید دارای فواید گران‌بها است. اگر شما چای نمی نوشید، ممکن است تمایل داشته باشید به آرامی نوشیدنی‌های معمولتان را با چای سفید جایگزین کنید؛ به این ترتیب، شما می‌توانید مطمئن شوید که آنچه‌که مصرف می‌کنید همان چیزی است که بدنتان از آن لذت می‌برد!     

 

White Tea: The Supreme Health Drink and its Benefits. Your Tea Headquarters. Retrieved from https://www.yourteahq.com/benefitsofwhitetea/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :