سلامت در رسانه ها > چطور با دمنوش کرفس و چای سبز لاغر شویم

چطور با دمنوش کرفس و چای سبز لاغر شویم

چطور با دمنوش کرفس و چای سبز لاغر شویم

چطور با دمنوش کرفس و چای سبز لاغر شویم

چطور گياهان مي توانند در کاهش وزن افراد تاثير داشته باشند؟ ما در اين بخش، نحوه ي عملکرد کرفس و چاي سبز در لاغري را به شما معرّفي مي کنيم

کرفس

کرفس، گياهي است که بسيار مورد استفاده ي ايرانيان قرار مي گيرد. کرفس خام کالري ناچيزي دارد امّا آن چه باعث مي شود به عنوان داروي لاغري شناخته شود، ديرهضم بودن آن است.

در واقع وقتي شما کرفس را دم مي کنيد و مي نوشيد، معده، مدّت زمان زيادي صرف مي کند تا کرفس را هضم کند و شما در اين مدّت زمان نمي توانيد ماده ي غذايي ديگري مصرف کنيد.

کرفس از اين طريق، احساس سيري را به تعويق مي اندازد و نياز بدن به مواد غذايي به ويژه مواد کربوهيدرات دار را کاهش مي دهد.

چاي سبز

چاي سبز براي همه ي کساني که قصد لاغرشدن دارند، آشناست. چاي سبز به علّت داشتن آنتي اکسيدان و فلاونوئيدهاي بيشتر نسبت به چاي سياه، خواص بيشتري دارد.

چاي سبز داراي پلي فنول هاي فراوان است و از طريق افزايش حرارت بدن، سوخت و ساز بدن را بيشتر مي کند و انرژي سلول هاي چربي بيشتري را مي سوزاند.

چاي سبز حدود ۳۵- ۴۳ درصد، چربي سوزي بدن را افزايش مي دهد و در روند کاهش جذب چربي موثر است. چاي سبز قند خون را نيز کاهش مي دهد و به همين جهت به راحتي بر پروسه ي لاغري فرد تاثير مي گذارد.

چطور دمنوش کرفس و چاي سبز درست کنيم؟

حال که خواص اين دو ماده ي گياهي مهم را در لاغري دانستيم، بايد به فکر مخلوط کردن و استفاده از آن ها به صورت دمنوش باشيم. در اين بخش، طرز تهيه ي دمنوش کرفس و چاي سبز را به شما مي آموزيم.

آن چه که نياز داريد:

۱- دو قاشق چاي خوري چاي سبز

۲- نصف قاشق چاي خوري پودر برگ کرفس

براي تهيه ي دمنوش کرفس و چاي سبز، يک ليوان را با آب جوش بشوييد تا گرم شود. سپس کرفس و چاي سبز را در همان ليوان بريزيد و آب از جوش افتاده(حدود ۸۵ درجه ي سانتي گراد) به آن اضافه کنيد. ليوان را دور از حرارت نگه داريد و بعد از ۵ دقيقه بنوشيد.

مي توانيد براي طعم دار شدن دمنوش کرفس و چاي سبز، از اندکي زعفران و زيره ي سبز استفاده کنيد.

http://tnews.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :