سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چگونه ترکیب چای می‌تواند بدن و مغز شما را محافظت کند

چگونه ترکیب چای می‌تواند بدن و مغز شما را محافظت کند

چگونه ترکیب چای می‌تواند بدن و مغز شما را محافظت کند

چگونه ترکیب چای می‌تواند بدن و مغز شما را محافظت کند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اِپی‌گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) یک کاتچین است که می‌تواند به مقابله با اثرات منفی کمبود نامطلوب موادغذایی مرتبط با نوع غذا کمک کند. درحالیکه مطالعه اولیه بر روی موش انجام شد، دانشمندان معتقدند که اثرات آنتی‌اکسیدان مشابه برای انسان ممکن است کاربرد داشته باشد. هدف محققین تشخیص اثرات محافظتی درمانEGCG بر مقاومت انسولینی و اختلال حافظه ناشی از یک رژیم غذایی با چربی بالا و فروکتوز بالا (HFFD) بود. محقق‌ها موش‌های 3 ماهه رو به سه گروه تقسیم کردند و به هر گروه یک رژیم غذایی متفاوت دادند: یک رژیم غذایی با چربی بالا و فروکتوز بالا، یک رژیم غذایی با چربی بالا و فروکتوز بالا بعلاوه EGCG. اگرچه به تحقیقات بیشتری نیاز است تا بدانید دقیقا چه مقدار ECGC لازم است، در این تحقیق نتایج آنها پس از 4 ماه گزارش شد:
• ECGC از اختلال حافظه ناشی از رژیم غذایی با چربی بالا و فروکتوز بالا و از بین رفتن نورون جلوگیری کرد.
• ECGC به طور قابل‌توجهی مقاومت انسولینی و اختلال شناختی را از طریق بالابردن پاسخ گیرنده انسولین مرتبط با مسیرهای سیگنال‌دهنده مغز، بهبود داد.
• التهاب عصبی طولانی مدت ناشی از رژیم غذایی با چربی بالا و فروکتوز بالا توسط مکملEGCG بازسازی شد که بخشی از آن از طریق مهار بیان واسطه‌های التهابی بود.
• همچنین EGCG گلوکز بالا و مقاومت انسولینی ناشی از گلوکزآمین را در سلول‌های عصبی، از طریق بهبود وضعیت‌های سلولی اکسید شده و عملکرد میتوکندری، معکوس کرد.
• علاوه بر این، موش هایی که رژیم غذایی HFFD را خوردند، نسبت به موش هایی که رژیم غذایی منظم (یک رژیم غذایی سالم) را خوردند، و به طور قابل توجهی نسبت به موش هایی که رژیم غذایی HFFD به همراه EGCG را خوردند، سنگین‌تر بودند.
این‌ها اولین نتایج مثبت نیستند، مطالعه‌ای اثر نوشیدن چای سبز بر سرطان سینه را به دلیل محتوای کاتچین بالا برجسته کرد.
علاوه بر این در مطالعه‌ی دیگری نشان داده شد که طرفداران چای سبز، افرادی که حداقل 5 فنجان چای در روز می‌نوشند، 28 درصد کاهش در خطر بیماری قلبی داشتند؛ چای سیاه نیز در این مطاله آزمایش شد که چنین فایده ای را منعکس نکرد.

 

- (2017, August 14). Catechins Are Key to Good Health. Mercola, take control of your health. Retrieved from https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2017/08/14/green-tea-catechins.aspx

هشتگ :



اشتراک گذاری :