سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > چگونه چای سبز خوش طعم تری درست کنیم؟

چگونه چای سبز خوش طعم تری درست کنیم؟

چگونه چای سبز خوش طعم تری درست کنیم؟

چگونه چای سبز خوش طعم تری درست کنیم؟

چای سبز از زمان های قدیم در چین، ژاپن و کشورها و فرهنگ های آسیایی دیگر مصرف می شده است. اگر می خواهید چای سبز خوش طعمی تهیه کنید ابتدا مطمئن شوید آن را به روش صحیحی درست می کنید.

آب داغ، نه آب جوش

چای سبز با آب داغ بهتر از آب جوش دم می کشد. آبِ خیلی داغ باعث تلخ شدن چای و آبِ خیلی سرد باعث رقیق و بی مزه شدن آن می شود. دمای 80-70 درجه سانتیگراد مناسب است. نیازی به استفاده از دماسنج نیست. کافی است بگذارید آب به جوش بیاید و پس از گذشت 2 تا 3 دقیقه، آن را روی برگ های چای بریزید.

برگ، پودر و کیسه چای

برای تهیه ی چای سبز اغلب از برگ های آن استفاده می شود که پس از دم کشیدن ته فنجان باقی می مانند. برخی از مردم چای کیسه ای را ترجیح می دهند چون استفاده از آن راحت تر است. چای های کیسه ای اغلب حاوی برگ های کمتر و کم کیفیت تر هستند ولی اگر به دمای آبی که استفاده می کنید دقت داشته باشید، می توانید چای خوش طعمی تهیه کنید. چای سبز پودری را ماچا می نامند که به لطف اهمیتش در مراسم چای ژاپنی، معمولاً کیفیت بالایی دارد. در روش سنتی تهیه ی چای ماچا، چای سبز را در آب جوش با یک همزن به سرعت هم می زنند تا کف آلود شود، ولی شما می توانید چند قطره آب داغ را به یک قاشق چای خوری پودر ماچا اضافه کنید و آن را هم بزنید تا خمیری شود، سپس آب داغ بیشتری به آن اضافه کنید تا فنجان پر شود. مجدداً آن را هم بزنید و بنوشید.

کمی شیرین کننده

با اینکه چای سبز به طور سنتی بدون شیرین کننده مصرف می شود، ولی شما می توانید کمی شکر یا مواد شیرین کننده ی دیگر به آن اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد. با کمی عسل می توانید چای بسیار خوش طعمی داشته باشید.

کمی لیمو

برخی از مردم بر این باورند که افزودن آب لیموی تازه به یک فنجان چای سبز طعم آن را بهتر می کند. این میوه سبب افزایش عطر چای شده و طعم تلخ آن را تعدیل می کند. بعضی ها مایلند این ترکیب را با کمی شیرین کننده مصرف کنند. کمی لیمو در چای سبز صبحانه ی خود بچکانید و بعد آن را شیرین کنید.

کمی نعناع

مخلوط چای سبز و نعناع، در مراکش یک نوشیدنی رایج است و از آن برای پذیرایی از مهمان استفاده می شود. این نوشیدنی را معمولاً خیلی شیرین می کنند. پیش از آنکه آب داغ را روی چای سبز بریزید، کمی نعناعِ تازه به آن اضافه کنید.

طعم دهنده های دیگر

با اینکه این طعم دهنده ها در روش سنتی، بیشتر با چای سیاه مخلوط می شوند، درباره ی چای سبز هم می توان از آنها استفاده کرد برای مثال افزودن زنجبیل یا دارچین آسیاب شده به چای طعم آن را دلپذیرتر می کند.

چای را سرد کنید

چای یخ به طور سنتی از چای سیاه تهیه می شود ولی چای سبز یخ هم اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. مصرف چای سبز به صورت سرد باعث کاهش تلخی آن می شود و طعم آن را برای برخی از افراد بهبود می بخشد. در واقع، بعضی از مردم فکر می کنند طعم چای سبزِ یخ کمی از بین می رود. طعم دهنده هایی مثل نعناع، زنجبیل، پرتقال و لیمو را به آن اضافه کنید تا مزه ی بهتری بگیرد. هر طعم دهنده ای که به چای سبز داغ مزه ی خوبی بدهد برای چای سبز یخ هم مفید است. می توانید چای سبز یخ را با شکر یا بدون آن مصرف کنید. 

https://www.leaf.tv/articles/how-to-make-green-tea-taste-better/

هشتگ :



اشتراک گذاری :