سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > چگونگی رفع عطسه با درمان‌های طبیعی

چگونگی رفع عطسه با درمان‌های طبیعی

چگونگی رفع عطسه با درمان‌های طبیعی

چگونگی رفع عطسه با درمان‌های طبیعی

دلایل بسیاری می‌توانند باعث شروع عطسه شوند. چه آلرژی به گرده یا کپک باشد یا اینکه از سرماخوردگی رنج ببرید، در هر حال عطسه کردن متناوب می‌تواند باعث ایجاد حس درد و تحریک در بینیتان شود. التهاب بیشترِ مجرای بینی باعث عطسه بیشتر خواهد شد؛ بنابراین این چرخه هرگز متوقف نمی‌شود. درحالیکه بسیاری از داروهای بدون نسخه می‌توانند به قطع عطسه کمک کنند، بسیاری عوارض جانبی مانند خواب آلودگی دارند. داروهای طبیعی، می توانند عطسه را بدون ایجاد احساس ناراحتی بیشتر رفع کنند.
گام اول: یک فنجان دمنوش گزنه بنوشید. گزنه به تسکین احتقان و خارش بینی که معمولا قبل از عطسه اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند.
گام دوم: یک فنجان دمنوش بابونه درست کنید. بابونه یک آنتی هیستامین طبیعی و آرامبخش ملایم است. پیش از رفتن به رختخواب برای کمک به خواب بهتر، بنوشید.
گام سوم: یک آنتی هیستامین طبیعی مصرف کنید. عطسه معمولا یک پاسخ ایمنی به هیستامین اضافی در بدن است. ویتامین C یک آنتی هیستامین طبیعی است. بنابراین مقدار زیادی از آب میوه‌های مرکبات طبیعی مانند پرتقال و گریپ‌فوروت بنوشید. می‌توانید لیموناد تازه نیز درست کنید، چراکه لیموناد نیز حاوی ویتامین C است.
گام چهارم: عسل و لیمو به چایتان اضافه کنید. عسل یک ضدباکتری خفیف و لیمو سرشار از ویتامین C است. هر دو این ترکیبات نه تنها به کاهش عطسه، بلکه به سایر علائم سرماخوردگی یا آلرژی کمک خواهند کرد.
گام پنجم: از داروخانه مکمل‌های کوئرستین را تهیه کنید. کوئرستین فلاوونویید موجود در چای سیاه، سیب‌ها، پیاز قرمز و سیب زمینی است. همچنین می‌توانید غذاهایی که حاوی این ترکیب هستند را هم بخورید. کوئرستین باعث جلوگیری از تولید هیستامین در بدن می‌شود.
نکته: گیاهان خشک شده برای تهیه دمنوش حاوی ترکیبات موثر بیشتری برای رفع عطسه هستند.


Dray, T. How to Stop Sneezing with Natural Remedies. LIVESTRONG.COM. Retrieved from
https://www.livestrong.com/


هشتگ :



اشتراک گذاری :