سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > کاهش وزن با چای سبز و دارچین

کاهش وزن با چای سبز و دارچین

کاهش وزن با چای سبز و دارچین

کاهش وزن با چای سبز و دارچین

اضافه وزن یا چاقی در نتیجه ی دریافت کالری زیاد و مصرفِ کم انرژی است. تجمع زیاد چربی در بدن باعث ایجاد مشکلات جسمی متعدد از قبیل دیابت، بیماری های قلبی ـ عروقی، فشارخون بالا و سکته می شود. حتی کاهش وزن به مقدار 5 تا 10 درصد از وزنِ بدن، از ایجاد این بیماری ها پیشگیری می کند. مصرف چای سبز و دارچین به کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل کمک می کند.

دارچین

حدود 5000 سال است که از دارچین برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. نخستین بار مصریان باستان از دارچین استفاده کردند. پس از آنها رومیان و چینی ها دارچین را همچون ادویه و دارو استفاده کردند. دارچین از پوست این درخت تهیه می شود و دونوع دارد. دارچین کاسیا، که کمی شیرین و تصفیه شده است و دارچین سیلان، که استفاده از آن به صورت ادویه، رایج تر است.

دارچین و کنترل قندخون

رابطه ی بین ترشح انسولین و قندخون در سوخت و ساز نقش مهمی ایفا می کند. به ویژه اگر بدن مبتلا به دیابت بوده و به انسولین مقاومت داشته باشد. نتایج یک پژوهش در نشریه ی Diabetes Care نشان می دهد که مصرف دارچین، میزان سرم گلوکز در افراد مبتلا به بیماری دیابت 2 را تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج این تحقیق نشان داد که مصرف 1 تا 6 گرم دارچین یا مکمل های آن به مدت 40 روز به طرز چشمگیری باعث کاهش کلسترول تام، LDL، تری گلیسیرید و قندخون می شود. کنترل قندخون به کاهش وزن هم کمک می کند.

چای سبز

چین و هند دو کشوری هستند که برای نخستین بار چای سیاه، سبز و اولانگ را از درختچه ی کاملیا سیننسیس تهیه کردند. فرآیند تخمیر برگ در این 3 نوع چای متفاوت است. برگ های چای سبز تخمیر نمی شوند، چای اولانگ تا حدی تخمیر می شود و چای سیاه به طور کامل تخمیر می شود.

چای سبز و کاهش وزن

برپایه ی نتایج یک پژوهش که در نشریه ی  American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است، چای سبز روی سیستم عصبی سمپاتیک(بخشی که مسئول کنترل اندام های داخلی بدن و واکنش به استرس است) تاثیر گذار است و این سیستم عصبی را کنترل می کند. در این پژوهش افراد داوطلب، چای سبز را مصرف کردند و اکسیداسیون چربی و انرژی مصرفی پس از 24 ساعت بررسی شد. نتایج نشان داد که چای سبز با فعال کردن سیستم سمپاتیک، اکسیداسیون چربی و فرآیند حرارت را افزایش می دهد و این حالت منجر به از دست دادن وزن می شود. 

http://www.livestrong.com/article/477020-losing-weight-with-cinnamon-green-tea/

هشتگ :



اشتراک گذاری :