سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > کاکوتی و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده

کاکوتی و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده

کاکوتی و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده

کاکوتی و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده

نتایج یک پژوهش منتشر شده در نشریه ی Food and Agricultural Immunology نشان می دهد که گیاه کاکوتی در درمان بیماری سرطان معده مفید است و  از خطر ابتلا به این بیماری هم می کاهد.

این پژوهش نشان می دهد که کاکوتی، بالاترین اثر سیتوتوکسیک (اثر سمی) را بر سلول های AGS (سلول های سرطانی معده) دارد. سرطان معده چهارمین سرطان شایع و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. در این پژوهش اثر سیتوتوکسیک عصاره ی گیاهان زنجبیل، کاکوتی و زعفران روی سلول های AGC بررسی شد و نتایج آزمایش نشان داد که اثر سمی این گیاهان روی سلول های سرطانی به ترتیب 47، 88 و 67 درصد است. با توجه به داده های این آزمایش، عصاره ی گیاه کاکوتی بالاترین اثر سیتوتوکسیک را روی سلول های AGS دارد که این گیاه را کاندیدای مناسبی برای مقابله با سرطان معده خواهد کرد.

پروفسور اسمیت، مدیر مرکز تحقیقات غذایی دانشگاه متروپولیتن منچستر، معتقد است در سال های اخیر نقش رژیم غذایی و فلور(باکتری های موجود در مجرای گوارش) معده و روده در بهبود و حفظ سلامتی انسان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

در سه دهه ی گذشته، به اهمیت نقش میکروفلورها و گیاهان در حفظ سلامت بدن و نقش آن ها به صورت دارو برای جلوگیری از اختلالات و بیماری ها به خصوص بیماری های دستگاه گوارش مثل زخم معده توجه شده است. یکی از این موارد، اثر سیتوتوکسیک گیاه کاکوتی بر سلول های سرطانی در معده است. 

https://www.sciencedaily.com/releases/2013/02/130212100508.htm

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09540105.2011.637549

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :