سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > گیاهانی برای درمان سنگ کیسه ی صفرا

گیاهانی برای درمان سنگ کیسه ی صفرا

گیاهانی برای درمان سنگ کیسه ی صفرا

گیاهانی برای درمان سنگ کیسه ی صفرا

صفرا توسط سلول های کبدی ساخته می شود و نقش مهمی در فرآیند گوارش و هضم بر عهده دارد. صفرا به هنگام ورود مواد غذایی به معده از کبد ترشح می شود و سپس از طریق مجرایی به کیسه ی صفرا منتقل می شود. صفرا ترکیب پیچیده ای از مواد شیمیایی مختلف است که در طول زمان ممکن است به توده ای سخت و یا اصطلاحا سنگ کیسه ی صفرا تبدیل شود. اغلب افراد مبتلا به سنگ کیسه ی صفرا از وجود آن اطلاع ندارند. سنگ صفرا در ابتدا علائمی ندارد و نشانه های آن زمانی که سنگ، مجرای صفراوی را مسدود می کند پدیدار می شود. در اینجا چندین راهکار گیاهی برای پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه ی صفرا و درمان آن پیشنهاد می شود.

چای سبز

قهوه به دلیل داشتن کافئین باعث ایجاد انقباض در دیواره کیسه ی صفرا می شود و از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند اما به دلیل داشتن مقدار بالای کافئین برای افراد حساس به این ترکیب مضر است. برای بهره مندی از فواید کافئین نوشیدن چای سبز به جای قهوه برای درمان این بیماری توصیه می شود. چای سبز نسبت به قهوه کافئین کمتر و خواص درمانی فراوانی دارد.

سیب

سیب حاوی اسید مالیک است. اسید مالیک روی مواد شیمیایی موجود در سنگ کیسه ی صفرا اثر می کند و به نرم شدن سنگ کمک می کند. در نتیجه، توده ی صفرا از طریق مجرای صفراوی آسان تر عبور می کند. سرکه ی سیب از تولید کلسترول توسط کبد جلوگیری می کند. افزایش کلسترول در صفرا باعث تشکیل سنگ های صفراوی می شود. نوشیدن مخلوط یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب خطر ابتلا به سنگ کیسه ی صفرا را کاهش می دهد.

خار مریم

خار مریم حاوی یک ماده ی شیمیایی به نام سیلیمارین است. سیلیمارین میزان کلسترول در صفرا را کاهش می دهد و از تشکیل سنگ کیسه ی صفرا جلوگیری می کند. مصرف گیاه خار مریم در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود. همچنین استفاده از این گیاه در افراد مبتلا به سرطان های حساس به هورمون نیز توصیه نمی شود.

http://www.thehealthsite.com/diseases-conditions/herbal-remedies-for-gallstones

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :