سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > گیاهانی که خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهند

گیاهانی که خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهند

گیاهانی که خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهند

گیاهانی که خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهند

کبد بزرگترین اندام داخلی است و نقش مهمی در سم زدایی از بدن دارد. متاسفانه به دلیل تغییر سبک زندگی بیماری های کبدی در حال افزایش است. گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در کشور آمریکا نشان می دهد که سالانه 38 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری های کبدی می میرند. برخی از شایع ترین بیماری های کبدی عبارتند از:کبد چرب، سیروز کبدی، هپاتیت و سرطان کبد. عواملی مانند آلودگی های زیست محیطی، دیابت، چاقی، مصرف الکل، غذاهای پرچرب و غذاهای فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری های کبدی را افزایش می دهند، در حالی که مواد غذایی سالم و مصرف برخی از گیاهان به حفظ و بهبود سلامت کبد کمک می کنند. در ادامه ی این مقاله با تعدادی از این گیاهان آشنا می شوید.

چای سبز

آنتی اکسیدان های چای سبز با کاهش التهاب در بدن و افزایش سوخت و ساز خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهند.

سبزیجات برگ سبز تیره

اسفناج، کلم و برگ چغندر غنی از فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و ویتامین C هستند. مصرف این سبزیجات سلامت کبد را بهبود می بخشند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی با مسدود کردن جذب چربی، خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهد.

تمشک آبی

تمشک آبی حاوی فلاونوئید و آنتوسیانین است. این ترکیبات خاصیت ضد التهابی دارند.

سیر

سیر ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس است و به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. این گیاه همچنین سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است. کورکومین التهاب را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهد. کورکومین ترشح صفرا را افزایش می دهد و فرآیند هضم را بهبود می بخشد.

http://www.naturalhealth365.com

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :