سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > گیاه تازه یا خشک؟ کدام بهتر است؟

گیاه تازه یا خشک؟ کدام بهتر است؟

گیاه تازه یا خشک؟ کدام بهتر است؟

گیاه تازه یا خشک؟ کدام بهتر است؟

گیاهان به صورت خشک و تازه مصرف می شوند. گیاه تازه خواص مفید فراوانی دارد. گیاهان خشک شده اغلب به صورت ادویه مصرف می شوند. برای تهیه دمنوش نیز از قسمت های مختلف گیاه به صورت تازه و یا خشک می توان استفاده کرد، اما اغلب افراد نمی دانند مثلا چای نعناع با سبزی تازه خاصیت بیشتری دارد یا با نعناع خشک شده.

ارزش غذایی

اغلب افراد ترجیح می دهند مواد غذایی را تازه مصرف کنند. اما هر گیاه، خواص مفید و درمانی مخصوص به خود دارد. برخی گیاهان به صورت تازه و برخی دیگر به صورت خشک مفید هستند. در فرآیند خشک کردن برخی از مواد مغذی گیاه از بین می رود اما این بدان معنی نیست که گیاه خشک، فاقد ارزش غذایی است. به عنوان مثال گیاه نعناع بهتر است به صورت تازه مصرف شود اما برای درمان برخی بیماری ها فقط از زنجبیل خشک شده استفاده می کنند.

مقدار آنتی اکسیدان

گیاهان حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می کنند و خطر ابتلا به انواع سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی راکاهش می دهند. مقدار آنتی اکسیدان در نوع خشک و تازه ی گیاهان مشابه است و هر دوی آن ها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند.

طعم و مزه

گیاه تازه، عطر و بوی بیشتری نسبت به نوع خشک آن دارد. کسانی که طعم قوی گیاهی را دوست ندارند بهتر است نوع خشک آن را مصرف کنند. برای داشتن عطر و طعم متعادل می توان نوع تازه و خشک گیاه را با هم ترکیب کرد

1 واحد گیاه خشک = 3 واحد گیاه تازه. این بدان معنی است که یک قاشق چای خوری ریحان خشک معادل 3 قاشق چای خوری ریحان تازه است.

http://www.thehealthsite.com/fitness

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :