سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-1

14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-1

14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-1

14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-1

برخلاف چای سبز و سیاه، چای بابونه درخت ندارد و از گیاهی شبیه به گل‌های آفتاب‌گردان تهیه می شود. از گیاهان متعلق به این خانواده دمنوش‌هایی تهیه می شود که به دلیل ویژگی‌های آرام‌بخش و القاکننده خواب، بسیار متداول هستند. این چای گیاهی، طعمی میوه ای شبیه به سیب دارد و در کنار طعم خوشمزه‌ای که دارد، چندین ویژگی درمانی ارزشمند دارد. بابونه حاوی 28 ترکیب ترپنوییدی و 36 ترکیب فلاوونوییدی است که شامل ترکیبات زیست فعال- کومارین ها، فلاوونوییدها، ترپنوییدها و موسیلاژ است. این ویژگی‌ها به این گل‌های کوچکِ خوشمزه ، خاصیت درمانگری را می بخشد. گل خشک بابونه برای خاصیت‌های ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی، ضدقارچ، ضداسپاسم و ضد زخم شناخته شده‌ است. در ادامه تعدادی از روش هایی که یک فنجان دمنوش گرم بابونه می‌تواند سلامتی و حس خوب بودن را در شما تقویت کند، به شما پیشنهاد شده است. 

1- گرفتگی عضلات شکم

ویژگی های ضداسپاسم و ضدالتهابی چای بابونه آن را به یک درمانگر مؤثر برای گرفتگی‌های عضلات شکم تبدیل می‌کند. این دمنوش را دوبار در روز، ابتدای روز و شب، بنوشید تا فشار و دردتان تسکین یابد.

2- خواب‌آور

اگر شما هم از بی‌خوابی رنج می برید، ممکن است نوشیدن یک فنجان دمنوش بابونه 30 دقیقه قبل از خواب این مشکل را حل کند.  براساس تحقیقات، بابونه به عنوان یک آرامبخش خفیف و القاگر خواب درنظر گرفته می شود. اثرات آرامبخش آن ممکن است به دلیل فلاوونویید آپیجنین باشد که با گیرنده‌های بنزودیازپین در مغز جفت می شود.

3- میگرن‌ها

به محض اینکه احساس سردرد کردید، یک فنجان دمنوش بابونه بنوشید. نکته کلیدی این است که قبل از بدتر شدن سردرد، این دمنوش را بنوشید.

4- سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

اگر با یک مشکل شکمی شدید مواجه شدید، یک فنجان دمنوش گرم بابونه را امتحان کنید. این دمنوش می‌تواند گرفتگی و درد همراه با IBS را تسکین دهد. علاوه بر این، دمنوش بابونه می تواند نفخ بیش از حد را نیز تسکین دهد.    

5- تقویت‌کننده سیستم ایمنی

اگر شما از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا پی‌در‌پی رنج می برید، می توانید از نوشیدن یک یا دو فنجان دمنوش بابونه در روز بهره ببرید. در مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله American Chemical Society’s Journal of Agriculture and Food Chemistry منتشر شد، مشاهده شد که وقتی دمنوش بابونه پنج بار در روز به مدت 2 هفته مصرف شد، نشانگرهای فعالیت ضدباکتری در شرکت‌کنندگان افزایش یافت. 

6- سوختگی‌ها و خراش‌ها

نه تنها بابونه یک دمنوش گیاهی مؤثر است، بلکه می تواند به صورت موضعی نیز استفاده شود. مصریان، رومیان و یونانیان، همگی ضمادی از گل‌های بابونه را برای التیام زخم استفاده کردند. مقدار کمی از جوشانده چای بابونه را بر روی خراش ها و سوختگی های جزیی بمالید، یا یک کمپرس با پارچه تمیز از آن درست کنید. برای درست کردن یک دمنوش واقعی، 3 کیسه از دمنوش را در یک فنجان از آب جوش دم کنید. قبل از استفاده مطمئن شوید که دمنوش شما خنک شده است.  

7- حلقه های تیره دور چشم

اگر شما از ظاهر خسته که در اثر حلقه‌های تیره پدید می‌آید، متنفر هستید، شاید بخواهید که مقداری چای بابونه را امتحان کنید. این دمنوش التهاب را کاهش می دهد و پوست را سفت می کند و شما را سرحال نشان می دهد. 2 عدد چای کیسه‌ای بابونه را در آب گرم بیندازید و اجازه بدهید به مدت 5 دقیقه در آن بماند. پس از خنک شدن، آن ها را در شب، به منظور یک کمپرس تسکین دهنده، بر روی چشمانتان بگذارید.   

Bright, S. (2015, November 12). 14 Reasons To Have A Cup Of Chamomile Tea Right Now. natural LIVING IDEAS. Retrieved from http://www.naturallivingideas.com/14-reasons-to-have-a-cup-of-chamomile-tea-right-now/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :