سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-2

14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-2

14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-2

14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-2

بابونه حاوی 28 ترکیب ترپنوییدی و 36 ترکیب فلاوونوییدی است که شامل ترکیبات زیست فعال- کومارین‌ها، فلاوونوییدها، ترپنوییدها و موسیلاژ است. این ویژگی‌ها به این گل‌های کوچکِ خوشمزه، خاصیت درمانگری را می بخشد. گل خشک بابونه برای خاصیت های ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی، ضدقارچ، ضداسپاسم و ضد زخم شناخته شده‌ است. در ادامه تعدای از روش هایی که یک فنجان دمنوش گرم بابونه می تواند سلامتی و حس خوب بودن را در شما تقویت کند، به شما پیشنهاد شده است. 

8- روشن کردن پوست

با افزایش سن، پوست لک‌دار می شود. برای مرطوب کردن پوست و حتی رفع نقاط لکه دار از دمنوش بابونه استفاده کنید. به سادگی 2 فنجان آب را با 2 عدد چای کیسه ای بابونه بجوشانید. در یک کاسه آن را صاف کنید و با دقت پوستتان را با آن بخور دهید.

9- جلوگیری از آکنه

بابونه سرشار از آنتی اکسیدان های مفیدی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می کند. این ویژگی بابونه را برای جلوگیری از فعالیت باکتری‌های مولد آکنه مفید می‌کند. از روش بخوری که در بالا توضیح داده شد، چند بار در هفته برای تمیزی منافذ و از بین بردن باکتری ها استفاده کنید.

10- کاهش تورم و درد

تورم ناشی از آسیب‌دیدگی شدید یا جراحت می تواند بسیار دردناک باشد. به جای آنکه به دنبال یک درمان پزشکی ضدالتهاب باشید که می تواند باعث عوارض جانبی جدی شود، مقداری از دمنوش بابونه را امتحان کنید. این دمنوش دارای ویژگی های ضدالتهاب طبیعی است که به بدن شما برای کاهش تورم کمک می‌کند. چند فنجان از چای بابونه را برای آرامش ماهیچه‌ها بنوشید یا یک کمپرس برای منطقه دردناک با استفاده از دمنوش خنک تهیه کنید.       

11- کاهش قند خون، حفظ بینایی، اعصاب و کلیه در بیماران دیابتی

طبق تحقیقات، نوشیدن یک فنجان چای بابونه بعد از هر وعده غذایی یک راه مؤثر برای دیابتی‌ها جهت کاهش قند خون و کاهش خطر آسیب‌های بینایی، عصب و کلیه است. بر اساس مطالعات، بابونه هایپرگلایسمی و عوارض دیابت را از طریق کاهش سطوح قند خون اصلاح می کند و ذخیره گلیکوژن کبد  را افزایش می دهد.  

12- کاهش خطر سرطان تیروئید و سینه

بسیاری از مردم یونان از دمنوش‌های گیاهی به ویژه دمنوش بابونه لذت می‌برند. جای تعجب نیست، محققین مشاهده کردند که نرخ سرطان تیروئید در یونان بسیار پایین‌تر از مردم ایالت متحده و اروپا است. مطالعه نشان داد که افرادی که شش بار در هفته دمنوش بابونه را می نوشند، 70 درصد شانس ابتلا به سرطان تیروئید در آن ها کاهش می یابد و افرادی که به طور منظم 3 سال از این دمنوش مصرف کردند، 80 درصد خطر ابتلا آن ها کاهش یافته بود. به نظر می رسد که فلاوونوییدهای بابونه از جمله آپیجنین که در کرفس، میوه، گیاهان دارویی و جعفری نیز وجود دارد، به پتانسیل ضدسرطانی آن نسبت داده می شود. در مطالعات حیوانی آپیجنین ویژگی کوچک کردن تومورهای سرطانی را نشان داد. همچنین آپیجنین شکل‌گیری تومورها را در رت‌های مبتلا به سرطان سینه به تأخیر انداخت.   

13- سوزش پوست

آفتاب سوختگی، اگزما و نیش حشرات می تواند رنجش‌آور و دردناک باشد. به دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی، بابونه می تواند درد و سوزش را تسکین دهد. در مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که اثر بابونه به اندازه 60 درصد از کرم هیدروکورتیزون است.     

14- گرفتگی های عضله

چای بابونه سطح گلایسین را افزایش می دهد. گلایسین آرام کننده گرفتگی عضلات است. گلایسین به عنوان آرام کننده عصب شناخته شده است که آن را به یک تسکین دهنده تشویش و استرس مؤثر نیز تبدیل می کند.

سایر راه‌های مصرف مستقیم گل های بابونه

در اینجا برخی از راههای پیشنهادی دیگر برای مصرف گل‌های خشک بابونه برای مصرف درمانی ذکر شده است.

در حمام:  برای پوست های ملتهب و خراشیده شده، مقداری از گل های خشک را به آب گرم اضافه کنید. سپس چند قطره از روغن اسانس درخت چای را برای افزایش خاصیت به آن اضافه کنید.

غرغره: مقداری آب جوش را بر روی گل های خشک بابونه بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه خیس بخورند. آن را به صورت غرغره برای کاهش التهاب دهان و گلو استفاده کنید.  

بخور: برای کاهش التهاب در ناحیه فوقانی دستگاه تنفس، مقداری آب جوش را بر روی گل های خشک شده بابونه بریزید. آن را  1-3 بار در روز به صورت بخور استنشاق کنید. 

Bright, S. (2015, November 12). 14 Reasons To Have A Cup Of Chamomile Tea Right Now. natural LIVING IDEAS. Retrieved from http://www.naturallivingideas.com/14-reasons-to-have-a-cup-of-chamomile-tea-right-now/

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :