سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 5 چای گیاهی برای داشتن پوستی زیبا

5 چای گیاهی برای داشتن پوستی زیبا

5 چای گیاهی برای داشتن پوستی زیبا

5 چای گیاهی برای داشتن پوستی زیبا

نوشیدن یک فنجان چای گرم می تواند باعث آرامش شود، اما آیا می دانید که یک فنجان چای می تواند به داشتن پوستی زیبا هم کمک کند. در این مقاله با دمنوش هایی که برای سلامتی پوست مفید هستند آشنا می شوید.

چای سبز

آنتی اکسیدان های چای سبز روند پیری پوست را کند می کند و تولید کلاژن را افزایش می دهد. برای تهیه اسکراب (لایه بردار) چای سبز، یک عدد چای سبز کیسه ای را باز کنید و در یک فنجان آب و 2 قاشق غذاخوری شکر خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست صورت برای 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید، سپس با آب سرد بشویید.

چای کامبوجا

چای کامبوجای تخمیر شده حاوی باکتری و مخمر است. این چای سموم بدن را از بین می برد و با افزایش آبرسانی، سلول های پوست را شاداب و سرزنده می کند. یک فنجان چای کامبوجا را دم کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس مقداری آرد برنج و دو قطره آب لیمو به این چای اضافه کنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و با آب سرد بشویید.

چای اولانگ

آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های چای اولانگ به سم زدایی از بدن کمک می کنند. این چای از پوست در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند. نصف فنجان چای دم کشیده ی اولانگ را با دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق چای خوری شکر مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید و با آب گرم بشویید.

چای بابونه

دو عدد چای کیسه ای بابونه را در مقداری آب دم کنید و 2 تا 3 قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید و روی پوست صورت به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار دهید. سپس صورت را با آب گرم بشویید.

چای سیاه

آنتی اکسیدان های چای سیاه به بازسازی سلول های پوست کمک می کند و روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد. یک فنجان چای سیاه را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. چای سرد را به مدت 5 دقیقه روی پوست صورت بگذارید، سپس با آب گرم شستشو دهید.

 

http://www.thehealthsite.com/photo-gallery

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :