سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 5 راهکار گیاهی برای درمان سینوزیت

5 راهکار گیاهی برای درمان سینوزیت

5 راهکار گیاهی برای درمان سینوزیت

5 راهکار گیاهی برای درمان سینوزیت

سینوس ها حفره هایی کوچک هستند که دو طرف پیشانی نزدیک به ابروها، زیر گونه ها، پشت پل بینی و بین چشم ها قرار گرفته اند. هنگامی که این سینوس ها ملتهب می شوند راه خروج ترشحات گرفته شده و دهانه ی خروجی سینوس بسته می شود. مسدود شدن سینوس ها با ترشحات مایع باعث رشد میکروب و ایجاد عفونت در سینوس ها می شود. علائم عمومی عفونت سینوسی درد در ناحیه ی صورت، ترشحات بینی، تب و سردرد است.

راه های متعددی برای درمان سینوزیت و کاهش علائم این بیماری وجود دارد. برای درمان علائم سینوزیت می توانید از روش های طبیعی زیر استفاده کنید.

زنیان

مصرف دانه های زنیان برای کاهش علائم بیماری سینوزیت مفید است. خواص ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی و ضد قارچی این گیاه به درمان این بیماری کمک می کند. استنشاق اسانس زنیان التهاب در مخاط بینی را کاهش می دهد.

ریحان مقدس

ریحانِ مقدس ضد التهاب و ضد میکروب است. ترکیبات اوژنول و سینئولِ ریحان، التهاب و واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد و به رفع سردرد ناشی از سینوزیت کمک می کند.

دانه های شنبلیله

دانه های شنبلیله به هضم غذا کمک می کند و باعث کاهش احتقان و کلسترول مضر خون می شود. دمنوش دانه های شنبلیله به همراه عسل تعرق را افزایش می دهد. افزایش تعرق از جمع شدن ترشحات در سینوس ها جلوگیری می کند. مصرف دمنوش شنبلیله به طور منظم احتقان و علائم بیماری سینوزیت را کاهش می دهد.

زیره سبز

زیره سبز خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قدرتمندی دارد. زیره به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند در نتیجه می تواند با عفونت ها مبارزه کند. ویتامین های A و C در زیره باعث پیشگیری یا درمان سرماخوردگی می شود. زیره ی سبز التهاب را کاهش می دهد و به رفع احتقان در سینوس ها کمک می کند.

اوکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس ضد عفونی کننده ی قوی، ضد اسپاسم و ضد میکروب است. اوکالیپتوس خلط آور است و درد را کاهش می دهد. این گیاه با افزایش گردش خون و خارج کردن ترشحات مخاط از بینی، به کاهش علائم سینوزیت کمک می کند.

http://www.thehealthsite.com/diseases-conditions/top-5-natural-remedies-for-sinusitis

http://www.webmd.com/allergies/sinusitis-and-sinus-infection#1

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :