سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 6 روش برای افزایش رشد طبیعی مو

6 روش برای افزایش رشد طبیعی مو

6 روش برای افزایش رشد طبیعی مو

6 روش برای افزایش رشد طبیعی مو

همه ی افراد به خصوص خانم ها تمایل دارند، موهای براق، پرپشت و سالمی داشته باشند. نگهداری و کمک به حفظ سلامت مو در واقع کمک به حفظ زیبایی است. بسیاری از خانم ها برای افزایش رشد مو روش های مختلفی را امتحان می کنند. گاهی، داشتن موهای زیبا و براق رویا است زیرا از دست دادن موها اغلب بیشتر از رشد و افزایش آن است. مو در ماه فقط 2/5 سانتی متر رشد می کند و اگر این رشد کم باشد، داشتن موهای بلند، رویا به نظر می رسد اما با استفاده از چندین روش طبیعی می توان به داشتن موهای براق، سالم و زیبا امیدوار بود.

بیشتر شدن ریزش مو، یکی از نشانه های افزایش سن است. امروزه نه فقط افراد مسن بلکه جوانان و نوجوانان نیز ریزش مو را تجربه می کنند. آلودگی هوا، استرس، اشتغال کاری و سایر موارد ریزش مو را در افراد افزایش می دهد. در این مقاله به چند روش طبیعی برای افزایش مو اشاره می شود.

1-چای سبز

 چای سبز درمانی گیاهی برای افزایش رشد مو و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به این افزایش کمک می کنند. دمکرده ی این چای را به مدت 20 دقیقه روی پوست سر قرار دهید، سپس با آب بشویید.

2-استفاده از آب پیاز

 پیاز سرشار از سولفور و برای رشد و سلامت مو بسیار مفید است. آب پیاز را به مدت 15 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید. این کار به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کرده و می تواند رشد مو را افزایش دهد.

3-روغن کرچک

 روغن کرچک ماده ی دیگری است که رشد مو را افزایش می دهد. روغن کرچک حاوی مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا است که به حفظ رطوبت مو و پوست سر و افزایش رشد مو کمک کرده و از ایجاد عفونت جلوگیری می کند.

4-آب لیمو

 آب لیمو حاوی ویتامین C و اسیدی است که این اسید به سبب حفظ تعادل PH پوست سر، به افزایش رشد موها کمک می کند.

5-انگور فرنگی هندی

 انگور فرنگی هندی رشد مو را تحریک می کند. این گیاه که در طب سنتی آملج نامیده می شود، منبع غنی ویتامین C است که به تغذیه ی پوست سر و افزایش رشد مو کمک می کند. چند میوه ی خشک را به همراه مقدار کمی روغن نارگیل بجوشانید، سپس روی پوست سر ماساژ دهید.

6-تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ، غنی از پروتئین بوده و ماسکِ آن، روشی طبیعی و مناسب برای افزایش رشد مو است. پس نگران بوی بدِ تخم مرغ نباشید چون پس از شست و شو با شامپو، بوی آن از بین می رود. 

http://www.thealthbenefitsof.com/ways-to-increase-hair-growth-naturally/

هشتگ :



اشتراک گذاری :