سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > 6 مقاله ی جالب کاملا معتبر درباره ی نوشیدن چای سبز در روز

6 مقاله ی جالب کاملا معتبر درباره ی نوشیدن چای سبز در روز

6 مقاله ی جالب کاملا معتبر درباره ی نوشیدن چای سبز در روز

6 مقاله ی جالب کاملا معتبر درباره ی نوشیدن چای سبز در روز

درباره ی فواید مصرف چای سبز و خواص عصاره ی این چای مطالعات بسیاری انجام شده است. نوشیدن چای سبز، ریشه در سنت های کشورهای آسیایی دارد اگر چه در چند دهه ی اخیر در کشورهای غربی هم محبوبیت یافته است.

بیشتر مطالعات درباره ی عصاره ی چای سبز درباره ی خواص ضد سرطانی آن است که چای سبز را کاندیدای مناسبی برای مبارزه با سرطان نشان داده است.

پژوهش های معتبر درباره ی فواید چای سبز

1-نتایج یک پژوهش منتشر شده در مجله ی Phytochemistry نشان می دهد که ترکیب آنتی اکسیدانی اپی گالوکاتچین گالات چای سبز از ایجاد سندروم متابولیک به ویژه دیابت نوع 2، در بدن جلوگیری می کند. این پژوهش کشف بسیار مهمی درباره ی پتانسیل عملکرد آنتی اکسیدانی چای سبز بود.

2-نتایج یک گروه تحقیقاتی در ژاپن( منتشر شده در مجله ی American Journal of Clinical Nutrition) نشان می دهد، مصرف مکرر چای سبز، علائم افسردگی در افراد مسنِ بازنشسته را کاهش می دهد.

3-براساس نتایج یک پژوهش اپیدمیولوژیکِ(تجزیه و تحلیل آماری جمعیت) محققان ژاپنی که در مجله ی تغذیه منتشر شده است، مصرف مداوم چای سبز، خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی را کاهش می دهد.

4-پژوهشی در شرایط آزمایشگاهی نشان می دهد که مصرف عصاره ی چای سبز، میزان ایمونوگلبولین E یا (IGE) (آنتی بادی آلرژی زا) را کاهش می دهد. مطالعات بیشتری هم2 خاصیت ضد آلرژی زایی و افزایش سیستم ایمنی چای سبز را ثابت کرد.  

5-در یک پژوهش، خاصیت ضد سرطانی ترکیب EGCG چای سبز مشخص شد. این مطالعه نشان داد که این ترکیب باعث آپوپتوز(مرگ سلولی) سلولهای سرطانی و مهار رشد این سلول ها می شود. این پژوهش، فعالیت های بیوشیمیایی چای سبز در برابر سرطان های روده ی بزرگ، پوست، ریه، پروستات و سرطان سینه را نشان داد.

6-برمبنای پژوهشی در هنگ کنگ وشرایط آزمایشگاهی و تست انسانی که در مجله ی  British Journal of Nutrition منتشر شده است، چای سبز اثر حفاظتی چشمگیری در برابر آسیب DNA و ژنوم سلولی دارد. 

http://www.naturalnews.com/041514_green_tea_health_benefits_fluoride_levels.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :