سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 7 فایده نوشیدن چای رویبوس

7 فایده نوشیدن چای رویبوس

7 فایده نوشیدن چای رویبوس

7 فایده نوشیدن چای رویبوس

رویبوس یک دمنوش گیاهی قرمز است که از برگ‌های تخمیر شده Aspalathus linearisshrub، گیاه بومی آفریقای جنوبی تهیه می‌شود. بسیاری از افراد از نوشیدن آن به عنوان جایگزین چای سبز یا سیاه لذت می‌برند. چای رویبوس سبز غیرتخمیری نیز موجود است. چای رویبوس طعم شیرین، خوشایند و خاکی دارد.

1- فاقد کافئین: چای رویبوس فاقد کافئین است که می‌تواند انتخاب خوبی برای زنان باردار، کودکان و افراد حساس به کافئین باشد.

2- محتوای تانن پایین: تانن‌ها با جذب آهن، به ویژه آهن غیر هِم که از غذاهای گیاهی حاصل می‌شود، توسط بدن تداخل ایجاد می‌کنند. براساس نتایج مطالعه‌ای در سال 2013، نوشیدن 6 فنجان چای رویبوس در روز به مدت 6 هفته اثر منفی بر وضعیت آهن شرکت‌کنندگان نداشت.

3- سرشار از آنتی‌اکسیدان: چای رویبوس حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است. چای رویبوس سبز میزان آنتی‌اکسیدان بالاتری نسبت به چای رویبوس قرمز دارد. برخی از قابل توجه‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های این چای کوئرستین و آسپالاتین هستند.

4- سلامت قلب: آنتی‌اکسیدان‌ها برای یک قلب سالم مهم هستند، به همین دلیل است که چای رویبوس ممکن است مزایایی برای سیستم قلبی-عروقی داشته باشد. در مطالعه‌ای در سال 2011، 40 فرد در خطر بیماری قلبی – عروقی 6 فنجان چای رویبوس را روزانه به مدت 6 هفته نوشیدند. در پایان این دوره، شرکت‌کنندگان کاهش چشمگیری در سطوح کلسترول بد یا LDL و افزایش چشمگیر در کلسترول خوب یا HDL، در مقایسه با گروه کنترل داشتند. چای رویبوس می‌تواند همچنین سلامت قلب را از طریق مهار آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) بهبود دهد؛ این آنزیم فشار خون را افزایش می‌دهد. مطالعه‌ای گزارش کرد که فعالیت این آنزیم 30-60 دقیقه پس از مصرف چای رویبوس مهار می‌شود.

5- کنترل دیابت: چای رویبوس می‌تواند به افراد مبتلابه دیابت کمک کند. سطوح قند خون آن ها را کنترل کند، بنابراین خطر عوارض جانبی این بیماری را کاهش دهد.

6- کنترل وزن: چای رویبوس فاقد کالری است، بنابراین نوشیدنی خوبی برای افرادی است که برای کاهش وزن یا حفظ وزن سالم تلاش می‌کنند. براساس نتایج مطالعه‌ای در سال 2014، چای رویبوس می‌تواند برای کنترل وزن از طریق افزایش سطوح لپتین مفید باشد. لپتین هورمونی است که به تنظیم مصرف غذا کمک کند و به بدن پیام هایی را بدهد که مقدار غذا کافی است. این چای شکل‌گیری سلول‌های چربی جدید را متوقف و متابولیسم چربی را سریع‌تر می‌کند.

7- چین و چروک کمتر: اگر فردی چای رویبوس را به طور موضعی استفاده کند، این چای می‌تواند ظاهر پوست را از طریق کاهش چین و چروک‌ها، بر اساس برخی تحقیقات، کاهش دهد.
نحوه تهیه چای رویبوس: می‌توانید از نوشیدن چای رویبوس به صورت داغ یا سرد، به شیوه مشابه چای سیاه، لذت ببرید.
اجازه دهید این چای به مدت حداقل 5 دقیقه خیسانده شود. چای را به همان صورت بنوشید یا برای طعم‌دهی به آن شیر (حیوانی یا گیاهی)، عسل یا شکر اضافه کنید.

 

Leonard, J. (2018, November 9). 7 benefits of rooibos tea. MEDICALNEWSTODAY. Retrieved from https://www.medicalnewstoday.com/articles/323637.php

هشتگ :



اشتراک گذاری :