سلامت در رسانه ها > خوشمزه ترین و مفید ترین دمنوش های ترکیبی

خوشمزه ترین و مفید ترین دمنوش های ترکیبی

خوشمزه ترین و مفید ترین دمنوش های ترکیبی

خوشمزه ترین و مفید ترین دمنوش های ترکیبی

بابونه یکی از گیاهان مهم در صنعت داروسازی به حساب می‌آید. عصاره بابونه فواید زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تنظیم سیستم گوارش، درمان اختلالات پوستی، تسکین دردهای عضلانی، پیشگیری از تشنج‌های عصبی و درمان اختلالات یائسگی اشاره کرد. همچنین بابونه برای کسانی که در فصول پاییز و بهار دچار آلرژی می‌شوند، بسیار مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا آثار آلرژی را در سیستم تنفسی خود از بین ببرند.

همین طور که هوای سرد به سراغ ما می آید، چیزی به جز یک فنجان چای یا دمنوش داغ نمی تواند از پس سرما بر بیاید و چه بهتر که به جای خرید از فروشگاه، برای تهیه و درست کردن یک دمنوش خوشمزه خودمان دست به کار شویم! طرز تهیه دمنوش در خانه بسیار ساده است و می توانید در خانه به سادگی از پس آن بر بیاید و در عرض چند دقیقه دمنوش دلخواه خود را با طعمی که دوست دارید تجربه کنید.

دمنوش گل‌گاوزبان و لیمو عمانی

یکی از محصولات پرطرفدار ، دمنوش گیاهی گل‌گاوزبان است که با لیمو عمانی ترکیب شده است. هرچه از خواص گل‌گاوزبان بگوییم، کم گفته‌ایم! گیاهی برای کنترل استرس و آرامش‌بخش که قادر است آثار مشکلاتی مثل نفخ معده را در بزرگسالان و حتی نوزادان از بین ببرد. حال این گیاه سحرآمیز را با لیمو عمانی ترکیب شده است. لیمو عمانی به کسب تمدد اعصاب و کنترل فشار خون کمک زیادی می‌کند و ترکیب آن با گیاه گل‌گاوزبان طعمی حیرت‌انگیز و دل‌نشین بوجود آورده است.

دمنوش بابونه

بابونه یکی از گیاهان مهم در صنعت داروسازی به حساب می‌آید. عصاره بابونه فواید زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تنظیم سیستم گوارش، درمان اختلالات پوستی، تسکین دردهای عضلانی، پیشگیری از تشنج‌های عصبی و درمان اختلالات یائسگی اشاره کرد. همچنین بابونه برای کسانی که در فصول پاییز و بهار دچار آلرژی می‌شوند، بسیار مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا آثار آلرژی را در سیستم تنفسی خود از بین ببرند.

دمنوش حاوی بهارنارنج

اگر عمر طولانی و روحیه‌ای شاد و سرزنده می‌خواهید، گیاه بهارنارنج را فراموش نکنید! بسیاری از شرکت ها با در نظر گرفتن خواص گیاهان بهارنارنج، به‌لیمو، گل‌گاوزبان، اسطوخودوس و البته چای‌سبز، ترکیب منحصر‌به‌فردی را در قالب یک دمنوش گیاهی بوجود آورده اند که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از خواص تمام این گیاهان منحصر به فرد در یک لیوان دمنوش خوش‌طعم بهره‌مند شوید. این دمنوش بی‌نظیر به عنوان یک نوشیدنی آرامش‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیشنهاد می‌کنیم که حتما طعم این دمنوش را بچشید.

دمنوش زعفران

با در نظر گرفتن مشغله‌های فکری بوجود آمده در زندگی مدرن شهری، استفاده خواص گیاه زعفران یک امر ضروری به نظر می‌رسد. با استفاده از دمنوش گیاهی زعفران ضمن اینکه می‌توانید از خواص آنتی‌اکسیدان گیاه زعفران بهره‌مند شوید، شادابی و طراوت را هم به زندگی خود ببخشید.

دمنوش جینسینگ

یک پیشنهاد خوب برای همه بویژه کسانی‌که ورزش می‌کنند، دمنوش گیاهی جینسینگ بنوشید. افزایش قوای جسمانی، بالا بردن سطح ایمنی بدن، محافظ سلامت قلب و بالا بردن تمرکز فقط بخش کوچکی از خواص جینسینگ بشمار می‌روند. با ترکیب گیاه سحرآمیز جینسینگ و زنجبیل و همچنین افزودن گیاهان دیگر به این ترکیب فوق‌العاده، یک دمنوش گیاهی منحصر‌به‌فرد بوجود آمده است که شما با استفاده از آن می‌توانید از خواص جینسینگ و زنجبیل باهم استفاده کنید. این دمنوش به عنوان یک نوشیدنی کارآمد و انرژی‌زا، می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی مناسب قبل از فعالیت‌های بدنی سنگین استفاده شود.

دمنوش زیر فون

خواص: آرام بخش، ضد ناراحتی‌های عصبی، تشنج، میگرن‌های مزمن، بی‌خوابی، سردرد، بیماری‌های ریوی، زکام، غلظت خون، استفراغ، رماتیسم، آرتروز، نقرس، سیاتیک طرز تهیه: یک مشت زیرفون + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم ده دقیقه بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم به مدت طولانی دم بکشد تا خوب رنگ بیندازد. {مصرف زیاد موجب پایین آمدن فشار خون خواهد شد. برای خانم های باردار ممنوع است.}

دمنوش بادرنجبویه

خواص: مقوی قلب واعصاب، خون‌ساز، تقویت‌کننده‌ی سلول‌های مغز، فوق‌العاده آرام‌بخش، محرک معده، خواب آور، نشاط آور، اسپاسم، بیماری‌های کلیوی، بوی بد دهان و خواب‌های وحشتناک طرز تهیه: یک مشت کوچک بادرنجبویه + دو لیوان آب سرد روی شعله مستقیم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد سپس با شعله غیر مستقیم خوب دم بکشد.

دمنوش دارچین

خواص: ادرارآور، مفرح، محرک اعصاب، تقویت معده، کبد، قلب و عروق، کاهش درد کمر و مفاصل، تسریع جریان خون، نیرو بخش، باز کننده انسداد مجاری، پاک کردن سینه و حنجره، بالا بردن فشار خون، ضد اخلاط رطوبتی، ضد پا دردهای رطوبتی، ضد سرفه‌های رطوبتی، دلهره، بوی بد دهان، دردهای استخوانی، دیابت، سردی بدن طرز تهیه: چند عدد چوب دارچین + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم آرام جوش آورده سپس با شعله غیر مستقیم دو الی سه ساعت دم بکشد تا به رنگ آلبالویی درآید. {برای زنان باردار مضر است.}

دمنوش نعناع

خواص: لطیف کننده خون، مفرح و مقوی قلب، مسکن ناراحتی‌های گوارشی، کمک به هضم غذا، مقوی اعصاب معده، بادشکن، اشتهاآور، دفع صفرا، پاک‌سازی و تقویت کبد و طحال، برای سرماخوردگی و بیماری‌های حلق و گلو، ضد نفخ، سکسکه، تهوع، اسهال، دل پیچه، بواسیر، دردشکم، تب طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری + سه لیوان آب جوش با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

دمنوش شلتوک برنج

خواص: سرشار از ویتامین های ب، تقویت مغز و اعصاب و قلب، ضد یبوست مزمن، جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو طرز تهیه: یک قاشق غذا خوری + دو لیوان آب جوش با شعله مستقیم پنج دقیقه بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم یک ساعت دم بکشد.

 

 

https://shariyan.com

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :