• راز سلامتی‌بخش میخک

    میخک یک مکمل قدرتمند برای سلامتی با کاربردهای متنوع و گسترده است. این ادویه می‌تواند به صورت کامل، پودر یا اسانس روغنی مصرف شود. میخک به تسکین ناراحتی معده و درد دندان کمک می‌کند. به عنوان یک عامل ضدمیکروبی، باعث نابودی انگل‌ها و باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش می‌شود. روغن میخک می‌تواند به تسکین درد ناشی از روماتیسم، انواع آرتریت (ورم مفاصل) و یا سایر دردهای ناشی از التهاب کمک کند.....


  • یک فنجان چای با طعم کاکوتی

    گاهی نوشیدن چای با یک مزه ثابت ما را از چای خوردن خسته می‌کند، اما می‌توان با طعم‌دار کردن آن به وسیله انواع گیاهان معطر ، از خوردن چای هم لذت برد و هم از خواص دارویی گیاهانی مانند کاکوتی بهره گرفت.


  • عسل طبیعی، عامل ضدمیکروبی و محافظ در برابر پوسیدگی دندان

    عسل دارای pH پایین و غلظت اسمزی بالا همراه با ترکیب آنزیمی هیدروژن پراکسید است که باعث خاصیت ضدمیکروبی عسل می شود. شرایط محیطی و منطقه جغرافیاییِ منابع گل‌های مورد استفاده باعث ایجاد تفاوت در نوع و میزان فعالیت ضدمیکروبی عسل‌ها است. عملکرد ضدباکتریایی عسل عمدتا به دلیل هیدروژن پراکسید تولید شده ناشی از آنزیم گلوکز اکسیداز زنبور عسل است. اثر "محافظت در برابر پوسیدگی" عسل، مربوط به ویژگی ضدباکتریایی آن است؛ که از رشد باکتری عامل پوسیدگی دندانی جلوگیری می‌کند. در یک مطالعه مشاهده شد که مصرف عسل نسبت به نوشیدن آب میوه، برای بهداشت دهان و دندان ایمن‌تر و کم ضررتر است.