سلامت در رسانه ها > این نوشیدنی خانگی از بدن شما در مقابل گرما محافظت میکند

این نوشیدنی خانگی از بدن شما در مقابل گرما محافظت میکند

این نوشیدنی خانگی از بدن شما در مقابل گرما محافظت میکند

 این نوشیدنی خانگی از بدن شما در مقابل گرما محافظت میکند

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: مصرف شربت کاسنی و شاهتره در کنار کنترل قند، فشار و چربی خون، برای پاکسازی کبد مفید است.

گیاه شاهتره حاوی ترکیبات فراوان آنتی اکسیدانی و مواد غیرآلکالوئیدی مانند پنتاتریاکونتان، گلوکوزید، تانن، اسید فوماریک و آلکالوئید فومارین است.

شاهتره گیاه دارویی تلخ مزه و بسیار پرخاصیت است؛ گیاه معتدلی خشک که گرفتگی کبد و معده را باز می‌کند، همچنین افزاینده ادرار و پاک‌کننده اخلاط به‌خصوص سودا و کثیفی خون است. این سبزی اشتها را بهبود بخشیده و برخی از اختلالات کبدی را درمان می‌کند. جالب است بدانید برخی معتقدند خشک شده این گیاه قوی‌تر از تازه آن است و از گیاه شاهتره می‌توان برای رفع بیماری‌های سوداوی، بلغم و تب‌های کهنه  استفاده کرد.

آب تازه شاهتره با تمرهندی برای پاک کردن معده، دفع کهیر و یرقان مفید است؛ به چشم کشیدن عصاره آن بینایی را تقویت کرده و مزه مزه کردن آن برای رفع التهاب و حرارت و عطش حاصله از زکام گلو و دهان، تقویت لثه‌ و عروق موثر است.

روش تهیه شربت کاسنی و شاهتره

محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت کاسنی شاهتره حاوی ویتامین‌های A، E، C، K، گروه ویتامین‌های B، سدیم، پتاسیم، قند، آهن، پلی فنول، کولین، منیزیم، منگنز، فیبر، منیزیم، اسید آمینه تریپتوپان، فولیک، کلسیم، اسید سیتریک، کربوهیدارت و پروتئین است.

وی بیان کرد: این شربت برای افراد گرما زده و افرادی که تب صفراوی یعنی مزاج گرم و خشک مفید است؛ قند، فشار و چربی خون را کنترل کرده و برای پاکسازی کبد بسیار مفید است. سنگ‌های صفرا را دفع می‌کند همچنین برای درمان جوش، اگزما، کهیر و پزوسیاریس (نوعی بیماری پوستی که با خارش همراه است) موثر خواهد بود. برای افرادی که زردی و یرقان دارند و برای مبتلایان به کم خونی و بی خوابی مفید است. موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها ایمن می‌کند، همچنین باعث باز شدن رنگ چهره شده و بسیار آرام بخش است.

مواد لازم برای شربت کاسنی شاهتره

عرق شاهتره، عرق کاسنی: هر کدام یک لیتر

گلاب: نصف لیوان

عرق بیدمشک: نصف لیوان

سکنجبین: یک لیوان

آب لیمو ترش تازه: به مقدار لازم

طرز تهیه شربت کاسنی و شاهتره

همه مواد را به غیر از لیمو با هم ترکیب کنید و هنگام خوردن به مقدار دلخواه لیمو ترش به آن اضافه کنید؛ مقدار مناسب برای مصرف روزانه این شربت سه لیوان است که باید نیم ساعت قبل از غذا یا ۲ ساعت بعد از غذا باشد.

https://behdasht.news/fa/news-details/121928/

هشتگ :



اشتراک گذاری :