سلامت در رسانه ها > آشنایی با یک نوشیدنی خون ساز برای درمان قند خون

آشنایی با یک نوشیدنی خون ساز برای درمان قند خون

آشنایی با یک نوشیدنی خون ساز برای درمان قند خون

آشنایی با یک نوشیدنی خون ساز برای درمان قند خون

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت زرشک تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان فشار خون، قند خون و چربی خون دارد.

محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره فواید زرشک و شربت آن اظهار کرد: شربت زرشک حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B1، B2، B6، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، روی، پروتئین، اسیدفولیک و غیره است.

او ادامه داد: از مهمترین خواص این شربت می‌توان به رفع عطش و تب به ویژه در فصل‌های گرم سال مخصوصا تابستان اشاره کرد. تأثیر چشمگیری در تصفیه خون و کنترل قند و فشار و چربی خون می‌شود و موجب بهبود گردش خون می‌شود و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌تواند جلوگیری کند.

شربت زرشک اگر درست استفاده شود خاصیت لاغرکنندگی و چربی سوزی دارد؛ همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود و به کنترل و درمان انواع سرطان‌ها کمک کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: شربت زرشک تاثیر فوق‌العاد‌ه‌ای برای بهبود بیماران کبدی و کلیوی دارد؛ این شربت کبد و کلیه را شست‌وشو می‌دهد و اسید اوریک اضافی بدن را دفع می‌کند.

نوشیدن شربت زرشک در حفظ شادابی و شفاف شدن پوست و مو تأثیر بسیاری دارد؛ نوشیدن آن می‌تواند جوش‌های روی صورت را رفع کند یا بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس و انواع اگزما‌های شدید پوستی را بهبود ببخشد.

او تاکید کرد: کسانی که سنگ کیسه صفرا دارند، می‌توانند با نوشیدن این شربت به دفع سنگ‌ها کمک کنند؛ به طور کلی برای افرادی که دردهای مفصلی و رماتیسم مفصلی دارند، توصیه می‌شود، همچنین برای افرادی که گرم مزاج هستند و مزاج صفراوی دارند، مفید است.

افرادی که طبع بلغمی و سوداوی دارند باید این شربت را با عسل مصرف کنند تا دچار ضعف و رخوت نشوند، همچنین افرادی که از دارو‌های رقیق‌کننده خون مثل آسپرین والفارین و یا دارو‌های خاصی مثل دارو‌های فشار خون، قند خون و چربی سوز‌ها استفاده می‌کنند باید در مصرف شربت زرشک محتاطتر باشند یا اگر تمایل به مصرف آن را دارند حتما دو الی سه ساعت بین استفاده از شربت و دارو فاصله وجود داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: مقدار مناسب مصرف روزانه این شربت برای افرادی با مزاج صفراوی دو تا سه لیوان است، اما برای افراد با مزاج بلغمی و سوداوی حداکثر یک تا دو لیوان از این شربت را همراه با عسل مصرف کنند.

تاثیر آب زرشک در درمان بیماران با فشار خون بالا

او گفت: برای تهیه این شربت به حدود یک کیلو زرشک سیاه آبگیری و بین یک و نیم تا دو لیتر آب احتیاج دارید؛ ابتدا زرشک‌ها را بشویید و آن‌ها را داخل آب بریزید؛ اجازه دهید زرشک‌ها برای حدود ۳ الی ۴ ساعت در آب باقی بمانند، بعد  به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید و به آن ۳ تا ۴ ساعت زمان بدهید تا کاملا سرد شود ؛ در نهایت محلول به دست آمده را صاف کنید.

شربت زرشک تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان بیمارانی که از اختلالاتی مثل فشار خون، قند خون و چربی خون رنج می‌برند دارد و شاید این مهمترین تاثیر شربت زرشک بر بدن باشد.

https://behdasht.news/fa/news-details/126265/

هشتگ :



اشتراک گذاری :