سلامت در رسانه ها > خواص باورنکردنی توت فرنگی

خواص باورنکردنی توت فرنگی

خواص باورنکردنی توت فرنگی

خواص باورنکردنی توت فرنگی

 

اگر فراموشکارید

توت‌فرنگی فقط برای بدن ما خوب نیست، برای مغزمان هم عالی است. در یک مقاله‌ی چاپ شده در مجله‌ی کشاورزی و شیمی کشاورزی و مواد غذایی، محققان دریافتند که سطح بالای آنتی اکسیدان در میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی می‌تواند حافظه را تقویت کند و از زوال ذهنی جلوگیری کند.

اگر فشار خون دارید

توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است و کالری کمی دارد. یک واحد توت فرنگی معادل ۸ عدد است که ۵۰ کالری انرژی دارد. توت فرنگی مانند سایر توت ها مثل شاه توت، توت سفید، تمشک و پاک کننده روده و مثانه است. تحقیقات اخیر نشان داده است، دریافت روزانه یک واحد توت فرنگی باعث افزایش قابل توجهی در مقدار فولات خون شده و نیز فشار خون بالا را کاهش می دهد.

مصرف توت فرنگی در بارداری آری یا خیر؟

توت فرنگی از انواع مواد غذایی کم کالری و سرشار از فیبر و ویتامین های مفید در دوران بارداری است.

مصرف نصف فنجان از این ماده غذایی در روز ۱۰۰ درصد از میزان موردنیاز بدن به ویتامین ث را تامین می‌کند. این در حالی است که ویتامین ث، ریزمغذی موثر در شکل گیری اندام های جنین و حفظ سلامت مادر محسوب می شود. ویتامین کا، ۵ B،۲ B،۶B، پتاسیم، مس، منیزیم و امگا۳ ازجمله مواد موجود در توت فرنگی است. مطابق با تحقیقات انجام شده، قرار دادن این ماده غذایی در رژیم روزانه دوران بارداری، خطر تولد نوزادان نارس و سقط جنین را کاهش می دهد.

این ماده غذایی حاوی مقادیر فراوانی اسید فولیک بوده و مصرف آن در دوران بارداری بر حفظ سلامت جنین موثر است. مصرف توت فرنگی در دوران بارداری، توصیه متخصصان به زنان باردار کمتر از ۲۵ سال برای کاهش خطر سقط جنین یا تولد نوزاد ناقص است.

فولیک اسید موجود در توت فرنگی نقش مهمی در شکل گیری اندام های جنین مانند قلب و مغزداشته و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های قرمزرنگ آن مانند فلاونوئید و آنتوسیانین در افزایش قدرت دفاعی بدن مادر و زایمان راحت موثر هستند.

چند مورد از خواص شگفت انگیز توت فرنگی

اگرتوت فرنگی را بصورت محلول برای شستن صورت مصرف کنند، چین و چروک پوست را صاف کرده، برق و جلای خاصی به چهره می بخشد.

جوشانده برگهای توت فرنگی با شیرین بیان آسم را تخفیف و تسکین می دهد و ریشه آن به مقدار بیست گرم در یک لیتر اب برای اسهال کودکان مفید است.

خوردن این میوه ترشی خون را از بین میبرد و محیط بدن را قلیایی می کند.

توت فرنگی مقوی قلب بوده ، التهاب صفرا را خاموش می کند و بهترین صفرابر است.برای مرض قند، خارش بدن وتنگی نفس و سرفه های خشک مفید بوده و بواسیر را درمان میکند.

تاثیر توت فرنگی بر سکته مغزی

آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می شوند، کمک می‌نمایند.

چه کسانی توت فرنگی مصرف نکنند؟

نکته مهمی که در مورد توت فرنگی باید در نظر داشت این است که اولا به علت تماس میوه ها بر روی زمین، خاک و کود ممکن است آلوده شود که باید آنرا شسته و سپس مصرف کرد.

ثانیا بعضی از افراد نسبت به آن حساسیت دارند و ممکن است این حساسیت بصورت استفراغ و یا ناراحتی‌های جلدی بروز کند. همچنین در افرادی که دارای ناراحتی های پوستی می باشند ممکن است آنها را تشدید کند که باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.

توت فرنگی به علت داشتن اسید سالسیلیک در بعضی اشخاص، کبد و مثانه را تحریک کرده و جوش‌هایی شبیه کهیر ایجاد می‌کند که به علت آلودگی خون و داخل بدن است.

کسانی که معده ای حساس دارند یا مبتلا به بیماری های کهیر، اگزما و آسم هستند، بهتر است از خوردن توت فرنگی پرهیز کنند.

http://behdashtnews.ir/

هشتگ :



اشتراک گذاری :