سلامت در رسانه ها > خواص سحرآمیز گیاه بادرنجبویه در درمان بیماری ها

خواص سحرآمیز گیاه بادرنجبویه در درمان بیماری ها

خواص سحرآمیز گیاه بادرنجبویه در درمان بیماری ها

خواص سحرآمیز گیاه بادرنجبویه در درمان بیماری ها

گیاه بادرنجبویه یکی از گیاهان دارویی است که فواید زیادی دارد و در بعضی از موارد به دلیل خواص بسیار آن، به آن گیاه سحرآمیز گفته می شود. این گیاه که خاصیت ضد درد و افسردگی دارد در درمان بسیاری از بیماری به صورت مستقیم و یا ترکیبی استفاده می شود. در ادامه این مطلب با خواص این گیاه شفابخش بیشتر آشنا خواهیم شد.

 خواص سحرآمیز گیاه بادرنجبویه در درمان بیماری ها

بادرنجبویه گیاهی هزار ساله از تیره ی نعنایان است. این گیاه که دارای برگهایی با بوی ملایم لیمو است، به عنوان دارو در درمان بسیاری از بیماری های روانی و جسمی استفاده می شود. گیاه بادرنجبویه به تنهایی و یا به صورت محصولات ترکیبی در ترکیب با چند گیاه، مورد استفاده قرار می گیرد. بادرنجبویه خواص فراوانی دارد و در موارد مختلف می تواند به عنوان دارو مورد استفاده قرار گیرد. از فواید این گیاه می توان به درمان مشکلات گوارشی از جمله ناراحتی های معده، التهاب، نفخ روده، حالت تهوع و استفراغ ، تسکین دهنده ی دردهایی مانند دردهای قاعدگی، سردرد و دندان درد، درمان اختلالات روانی مانند حمله های عصبی و افسردگی، اشاره کرد.

بسیاری از مردم بر این باورند که این گیاه خاصیت آرامش بخش وآرام کننده دارد به طوریکه از آن برای کاهش استرس و اضطراب، مشکلات خواب و بی قراری استفاده می کنند. گیاه بادرنجبویه همچنین می تواند برای بیماری آلزایمر، اختلالات بیش فعالی، بیماری خود ایمنی مربوط به تیروئید، شش های متورم، ضربان بالای قلب ناشی از عصبانیت، فشار خون بالا، زخم، تومورها و نیش حشرات موثر باشد.

استنشاق این گیاه به عنوان آروماتراپی برای بیماری آلزایمر به کار برده می شود. همچنین بعضی از مردم از این گیاه برای درمان تبخال استفاده می کنند. شما می توانید عصاره و روغن بادرنجبویه را به عنوان طعم دهنده به غذا مصرف کنید.

 

 

https://www.alodoctor.com

هشتگ :



اشتراک گذاری :