سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش هایی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

دمنوش هایی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

دمنوش هایی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

دمنوش هایی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

سرماخوردگی و آنفولانزا بیماری های ویروسی هستند که منجر به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می شوند. احتقان، آبریزش بینی، آبریزش چشم و سرفه از علائم این دو بیماری هستند. آنفولانزا باعث ایجاد علائمی مثل تب، استفراغ و تهوع هم می شود. اگرچه درمان قطعی خاصی برای این دو بیماری وجود ندارد اما مصرف برخی دمنوش های گیاهی به تسکین و کاهش علائم آنها کمک می کند. پیش از مصرف چای و دمنوش های گیاهی برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا با پزشک خود مشورت کنید.

زنجبیل

دمنوش زنجبیل معطر و تند است و از ریشه ی زنجبیل تازه یا خشک تهیه می شود. زنجبیل به درمان گرفتگی  بینی و قفسه ی سینه ی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. ترکیبات شیمیایی زنجبیل با ویروس ها مبارزه کرده و به بهبود آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند.

اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس بومی استرالیا است. قبایل بومی این کشور از دمنوش برگ این گیاه، برای درمان تب استفاده می کردند. برگ های اکالیپتوس به تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. این گیاه حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام اکالیپتول است که خلط آور بوده و برای رفع احتقان مفید است.

نعناع فلفلی

گیاه نعناع فلفلی حاوی ماده ای شیمیایی به نام منتول است. این ترکیب ضد سرفه است، خواص ضد ویروسی دارد و از گسترش ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند.

ماته یا مایت

سرخپوستان بومی جنوب آمریکا گیاه مایت یا ماته را همچون دارویی برای پیشگیری از بیماری اسکوربوت استفاده می کردند. مصرف این گیاه به عنوان یک مهار کننده ی اشتها نیز توصیه می شود. دمنوش این گیاه حاوی ویتامین C است که ضمن بهبود دادن عملکرد سیستم ایمنی، خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد. 

http://www.livestrong.com/article/390896-herbal-teas-for-cold-and-flu/

هشتگ :



اشتراک گذاری :