سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > رویبوس، دمنوشی برای تقویت و حفظ سلامت بدن

رویبوس، دمنوشی برای تقویت و حفظ سلامت بدن

رویبوس، دمنوشی برای تقویت و حفظ سلامت بدن

رویبوس، دمنوشی برای تقویت و حفظ سلامت بدن

رویبوس حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر روی، مس، کلسیم، منگنز، منیزیم، پتاسیم و ویتامین C است. همچنین حاوی فلوراید است که در ترکیب با کلسیم و منگنز به تشکیل استخوان‌ها و دندان‌های قوی کمک می‌کند. رویبوس حاوی پلی‌فنول‌هایی است که به ضد سرطان‌زایی، ضد جهش‌زایی، ضدالتهابی و ضد ویروس بودن شناخته می‌شود. تمام این واژه‌های طولانی به معنی "ویژگی مبارزه با سرطان" و همچنین "‌تقویت‌کننده‌های سیستم ایمنی"، ویژگی که به درمان‌های ضد سرطان کمک می‌کند، است. در واقع شواهدی وجود دارد که اجزاء کوئرستین و لوتئولین موجود در رویبوس از بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی پیشگیری کردند. مشاهده شده است که جزء روتین رویبوس به حفظ دیواره‌های رگ‌های خونی کمک می‌کند.

تسکین پوست:

برگ های این گیاه حاوی آلفا هیدروکسی هستند که برای پوست مفید هستند. بریدگی‌ها، خراشیدگی‌ها، راش‌های پوستی، آکنه، اگزما و آفتاب سوختگی فقط تعدادی از بیماری‌هایی هستند که می‌توانند با استعمال رویبوس بهتر شوند. علاوه بر آن، شواهد قابل توجهی وجود دارند که نشان می‌دهند آلفا هیدورکسی به روند کمک می‌کند. دمنوش رویبوس، برخلاف چای سیاه که حاوی تانن‎ها است، اسیدی نیست به این معنی که نوزادان می‌توانند این دمنوش را با شیر بنوشند تا به خواب روند یا بزرگسالان می‌توانند این دمنوش را برای بی‌خوابی بنوشند. افراد مبتلا به سنگ کلیه نیز می‌توانند دمنوش رویبوس را بنوشند. 

تسکین دهنده مشکلات تنفسی :

فایده دیگر دمنوش رویبوس نیز همچنان مربوط به فلاوونویید آن است. فلاوونوییدها ویژگی‌های ضد اسپاسمی دارند که افراد مبتلا به آسم، افراد با مشکلات برونشیتی که به یک برونکودیلاتور (بازکننده برونش) نیازمندند و افرادی که از آلرژی‌ها رنج می‌برند در پی این خاصیت هستند. ویژگی‌های ضدالتهابی نیز در این موارد کمک می‌کنند. گفته می‌شود که یک پارچه مرطوب شده در دمنوش داغ و استنشاق آن در این موارد مفید است.

 

Rooibos/Red Bush Tea Benefits. Retrieved from https://www.herbwisdom.com/herb-rooibos-redbush.html


هشتگ :



اشتراک گذاری :