سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > شما همان چیزی هستید که میخورید!

شما همان چیزی هستید که میخورید!

شما همان چیزی هستید که میخورید!

شما همان چیزی هستید که میخورید!

با درنظر گرفتن غذاهایی که می‌خورید، می‌توانید به خوبی بدنتان را از داخل درمان کنید. سلامتی روده‌ی شما نیز بیش از آنچه که تصور می‌کنید، می‌تواند در بدنتان کنترل شود. با بهبود سلامتی دستگاه گوارش، به طور مستقیم می‌توانید یکسری از مسائل نگران‌کننده در بدنتان مانند نفخ، یبوست و التهاب را برطرف کنید. از غذایی که می‌خورید تا نحوه زندگیتان، عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث آسیب بر سلامت کلی روده شما شوند. به سادگی، با مصرف این 7 گیاه و ادویه می‌توانید حس شادابی و سلامتی را درمدت زمان کوتاهی داشته باشید؛ درحالیکه بدنتان را هم سالم نگه می‌دارید.
1- زردچوبه
زردچوبه ادویه متداول هندی است که به هضم کمک می‌کند و علاوه بر آن دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد. زردچوبه به مدت طولانی برای آرامش و تسکین معده استفاده شده است؛ به دلیل ویژگی انقباضی آن، زردچوبه تعادل اسید معده را حفظ می‌کند. یک ادویه ضدالتهاب مانند زردچوبه برای بهبود و تسکین عالی است. اما، توجه به این نکته مهم است که مصرف بیش از اندازه یک چیز خوب می‌تواند بدن را تحت تاثیر هم قرار دهد. مصرف زردچوبه را در حد تعادل امتحان کنید! در نتیجه می‌توانید تمامی خواص فراوان این ادویه فوق‌العاده را دریافت کنید.
2- زیره
زیره، یک ادویه متداول در بسیاری از غذاهای اسپانیایی است که برای برطرف کردن نفخ بعد از غذا بسیار عالی است. زیره سیستم گوارشتان را تحریک می‌کند و به عنوان یک مسهل برای جلوگیری از یبوست استفاده می‌شود.
3- رازیانه
در اصل در فرهنگ‌های مدیترانه‌ای، رازیانه کاربرد آشپزی و دارویی فراوانی دارد. رازیانه به عنوان ترکیبی در بسیاری از آنتی‌اسیدها (ضد تجمع اسید در معده) استفاده می‌شود. رازیانه به‌دلیل تواناییش در تسکین سوء‌هاضمه به همراه تسکین یبوست و نفخ شکم، ادویه ارزشمندی است.
4- زنجبیل
زنجبیل به‌دلیل تسکین ناراحتی‌های دستگاه گوارش مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این ادویه سلامت‌بخش برای درمان تهوع به‌ویژه در زنان باردار توصیه می‌شود. قرن‌ها مردم حالت تهوعشان را با زنجبیل برطرف می‌کردند، اما این ادویه شگفت‌انگیز به عنوان یک عامل ضداسپاسم برای تسکین سیستم روده‌ای و جلوگیری از اسهال نیز کاربرد دارد.
5- گشنیز
بسیاری ممکن است بذر گشنیز (Coriander) را با گیاه برگداری که از این بذر رشد می‌کند (Cilantro)، اشتباه بگیرند. بذر گشنیز دارای مزایای سلامت قدرتمند برای روده است. در مطالعه‌ای، پس از 8 هفته مصرف بذر گشنیز، توسط افرادی که از سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) رنج ‌می‌بردند، بذر گشنیز به تسهیل درد و ناراحتی ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک کرد.
6- پودر فلفل چیلی
بر خلاف تصور غلط رایج که عطر و طعمِ ادویه‌ایِ شدید می‌تواند منجر به سوء هاضمه شود، ادویه‌ای مانند پودر فلفل چیلی برای تسهیل عملکرد دستگاه گوارش کاربرد دارد. این تحریک کننده دستگاه گوارش جریان سالم هضم مواد غذایی را در بدن تقویت می کند؛ همچنین تولید مناسب اسید‌های گوارشی را فعال می‌کند و حتی می‌تواند به ترمیم روده آسیب‌دیده نیز کمک کند.
7- نعناع فلفلی
نعناع فلفلی برای تقویت کبد، معده و سیستم روده استفاده می‌شود که باعث کاهش علائم مربوط به سوء‌هاضمه می‌شود.


Ramos, M. (2015, June 16). 7 Herbs and Spices That Are Essential to Your Gut Health. GUT HEALTH PROJECT . Retrieved from

https://www.guthealthproject.com/7-herbs-and-spices-that-are-essential-to-your-gut-health

هشتگ :



اشتراک گذاری :