سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > تاثیر آروماتراپی بر شدت تهوع و استفراغ پس از عمل جراحی

تاثیر آروماتراپی بر شدت تهوع و استفراغ پس از عمل جراحی

تاثیر آروماتراپی بر شدت تهوع و استفراغ پس از عمل جراحی

تاثیر آروماتراپی بر شدت تهوع و استفراغ پس از عمل جراحی

پژوهش جدیدی نشان می دهد که آروماتراپی یا رایحه درمانی با گیاهان دارویی به کاهش حالت تهوع و استفراغِ پس از عمل های جراحی کمک می کند. یافته های این پژوهش که توسط محققان مرکز پزشکی کارولینای شمالی انجام شده در نشریه ی International Anesthesia Research Society منتشر شده است.

آروماتراپی روشی ارزان و غیر تهاجمی برای درمان تهوع و استفراغ پس از عمل های جراحی است. در این پژوهش 301 بیمار با تهوع و استفراغِ پس از عمل، به 4 گروه تقسیم شدند. دو گروه با اسانس های زنجبیل یا ترکیبی از روغن های زنجبیل، نعناع، نعناع فلفلی و هل و دو گروه دیگر نیز با پدهای گازی غیر معطر (الکل یا محلول نمک) آروماتراپی شدند. در انتهای آزمایش شدت تهوع و استفراغ و نیاز به مصرف داروهای ضد تهوع در این 4 گروه بررسی شد.

نتایج نشان داد، بیمارانی که با گیاهان دارویی زنجبیل، نعناع فلفلی، نعناع و هل آروماتراپی شده بودند در مقایسه با دو گروه دیگر (افرادی که با پدهای غیر معطر درمان شده بودند) حالت تهوع کمتری داشتند. همچنین مصرف داروهای ضد تهوع در این بیماران نیز کمتر بود.

 آروماتراپی با گیاهان ترکیبی (زنجبیل، نعناع، نعناع فلفلی و هل) موثرتر از درمان با زنجبیل (افرادی که فقط با زنجبیل آروماتراپی شدند) بود. درصد بهبودی در بیماران تحت درمان با آروماتراپی ترکیبی 80 درصد و آروماتراپی با زنجبیل 70 درصد بود.

https://www.sciencedaily.com/releases

هشتگ :



اشتراک گذاری :