سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان

  • فعالیت ضدپوکی استخوان عصاره خارمریم بعد از عمل اُوارکتومی برای سرکوب پوکی استخوان ناشی از کمبود استروژن

    ۱۳۹۸/۶/۱۳

    مصرف عصاره خارمریم یا سیلی‌بینین از پوکی استخوان که ناشی از عمل برداشتن تخمدان است، جلوگیری می‌کند. در مجموع، دوز خوراکی عصاره خارمریم که حاوی سیلی‌بینین است در شرایط پیش بالینی برای جلوگیری از پوکی استخوان ناشی از کمبود استروژن موثر است.

  • اثر چای سیاه ایرانی و گل گاوزبان بر سلول‌های سیستم ایمنی بدن

    ۱۳۹۸/۶/۶

    بیماری لژیونلوزیز نوع خطرناک عفونت ریه است که توسط باکتری لژیونلا ایجاد می‌شود. محققین توانایی چای سیاه ایرانی و گل گاوزبان را بر القاء TNF-alpha که می‌تواند فعالیت ضد باکتری لژیونلا پنوموفیلا بر ماکروفاژها در دوزهای پایین اعمال کند، نشان دادند. ماکروفاژها سلول‌های تخصصی هستند که در تشخیص، فاگوسیتوز و تخریب باکتری‌ها و سایر ارگانیسم‌های مضر نقش دارند. TNF-alpha، پروتئینی است که برای مقاومت به عفونت و سرطان‌ها مهم می‌باشد.

  • اثرات نوشیدنی غنی از فلاوونویید بلوبری بر حافظه کودکان 10-8 سال

    ۱۳۹۸/۵/۲۳

    بلوبری‌ها حاوی ترکیبات پلی فنولیکی، به میزان زیادی آنتوسیانین‌ها، هستند که اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارند. براساس مطالعه‌ای نوشیدنی بلوبری بهبود چشمگیری را در حافظه کودکان در سنین مدرسه ایجاد می‌کند. همچنین مصرف روزانه آبمیوه بلوبری می‌تواند فایده عصبی-شناختی در افراد مسن با تغییرات اولیه حافظه داشته باشد.

  • گشنیز منبعی از ترکیبات ارزشمند برای غذاهای کاربردی

    ۱۳۹۸/۵/۱۶

    غذاهای کاربردی غذاهایی هستند که علاوه بر تامین درشت مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها، یک فایده سلامتی را هم برای بدن تأمین می‌کنند. گشنیز منبع بالقوه‌ای از لیپیدها (غنی از پتروسلینیک اسید) و روغن‌های ضروری (سرشار از لینالول) است که از دانه‌ها و بخش‌های هوایی این گیاه استخراج می‌شوند. به دلیل وجود ترکیبات زیست‌فعال بسیار، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های دارویی به قسمت‎های مختلف این گیاه نسبت داده شده‌ است.

  • گیاهان بهبوددهنده سرفه

    ۱۳۹۸/۵/۹

    سرفه می‌تواند به دلیل عفونت سیستم تنفسی مانند سرماخوردگی معمولی، برونشیت‌های حاد، ذات الریه، سیاه سرفه، آنفلوآنزا و سیگار کشیدن یا مشکلات سلامت مانند آسم، توبرکلوزیس (سل) و سرطان ریه باشد. استفاده‌های اساسی از داروهای سنتی برای بیماری‌های مختلف مستند شده است. داروها شامل دارچین، زنجبیل، میخک، هل، عسل، سیر، پیاز، زردچوبه و شیرین بیان هستند.

  • نوشیدن چای داغ با بالا رفتن خطر سرطان مری مرتبط است

    ۱۳۹۸/۵/۲

    براساس مطالعه انجام شده بر روی حدود 50 هزار نفر در سنین 40 تا 75 سال، نوشیدن 700 میلی لیتر یا بیشتر چای دردمای بالاتر از 60 درجه سانتی‌گراد با افزایش 90 درصدی خطر سرطان مری مرتبط است.

  • کاکوتی، مؤثر در مبارزه با سرطان معده

    ۱۳۹۸/۴/۲۶

    اخیرا در مطالعه‌ای پژوهشی برروی اثرات عصاره‌های آلوورا، زنجبیل، زعفران و کاکوتی به عنوان داروهای گیاهی برای سرطان معده پیشنهاد داد که کاکوتی می‌تواند در درمان چهارمین بیماری شایع مؤثر باشد.

  • مقایسه اثر چای سیاه، چای سبز و رویبوس بر فعالیت سلول‌های بافت استخوانی

    ۱۳۹۸/۴/۱۹

    چای دومین نوشیدنی پرمصرف در دنیا پس از آب است. براساس مطالعه اخیر تراکم مواد معدنی استخوان ارتباط مثبتی با مصرف چای دارد که ممکن است سطح سلامت استخوان را بهتر کند. ترکیبات زیست فعال در چای می‌تواند برای سلامت استخوان از لحاظ حفظ تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر شکستگی مفید باشند.

  • بررسی خاصیت آنتی‌اکسیدانی چای گل محمدی

    ۱۳۹۸/۴/۱۳

    گل محمدی نقش مهمی در صنعت غذا، عطرسازی و آرایشی و بهداشتی دارد. . مطالعات داروشناسی مختلفی برای ارزیابی اثرات گل رز (R. damascena) بر سیستم عصبی مرکزی انجام شده است. مشاهده شده است که گل رز اثر ضدمیکروبی در برابر هر دو باکتری گرم مثبت و گرم منفی دارد. همچنین اثرات مفید بر مغز دارد و می‌تواند برای بیماران مبتلا به زوال عقل مفید باشد. علاوه بر رایحه دلپذیر آن، چای گل محمدی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد می تواند جایگزینی برای سایر چای های گیاهی باشد.

  • ترکیب جنسینگ امریکایی-دارو رشد سلول‌های سرطان سینه را مهار می‌کند

    ۱۳۹۸/۴/۵

    جنسینگ خواص ضد سرطانی و طیف وسیعی از عملکردهای دارویی و درمانی بر علائم بیماری‌های قلبی-عروقی، ایمنی و سیستم عصبی مرکزی دارد. در مطالعه‌ای بر روی نمونه‌ی رده سلول سرطان حساس به استروژن، نتایج نشان دادند که برخلاف استروژن، جنسینگ آمریکایی فاز تکثیری چرخه سلول سرطانی را افزایش نمی‌دهد. علاوه براین، مصرف همزمان جنسینگ با اکثر داروهای سرطان مورد مطالعه به طور قابل توجهی رشد سلول سرطانی را مهار می‌کند.

  • توت فرنگی، یک غذای کاربردی

    ۱۳۹۸/۳/۲۹

    غذاهای کاربردی (Functional Foods)، غذاهایی هستند که اثر مثبت بالقوه‎ای بر سلامت، فراتر از تغذیه اساسی دارند. طرفداران غذاهای کاربردی می‌گویند که این غذاها سطح سلامت مطلوب را ارتقاء می‌دهند و به کاهش خطر بیماری کمک می‌کنند. میوه توت فرنگی در حال حاضر یک "غذای کاربردی" محسوب می‌شود که فواید سلامتی فراوانی را فراتر از تغذیه اساسی ارائه می‌دهد و بر اساس شواهد جمع آوری شده درباره اثرات آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، ضد چربی خون بالا، ضد فشار خون بالا یا ضد تکثیری مربوط به توت فرنگی به اثبات رسیده است.

  • رزماری و جلوگیری از سرطان

    ۱۳۹۸/۳/۲۲

    عصاره رزماری خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، ضد دیابت و ضد سرطان دارد. عصاره رزماری حاوی پلی فنول های بسیاری است که کارنوسیک اسید و رزمارینیک اسید در بیشترین غلظت یافت می شوند. شواهد حاصل از مطالعات حیوانی و کشت سلولی، پتانسیل ضدسرطان عصاره رزماری، کارنوسول، کارنوسیک اسید، اورسولیک اسید و رزمارینیک اسید را نشان می دهد.

  • اثر ضدباکتریایی گل‌های گل‌گاوزبان

    ۱۳۹۸/۳/۸

    گل‌گاوزبان ایرانی (Boraginaceae) گیاهی یکساله از خانواده Boraginaceae است که در بیشتر مناطق اروپا و شمال ایران رشد می‌کند. گل‌گاوزبان ایرانی در طب سنتی برای بیماری‌های عفونی، آنفلوآنزا و ضدتب استفاده می‌شود. در آزمایشی فعالیت ضدباکتریایی وابسته به دوز عصاره آبی گل‌های خشگ شده گل‌گاوزبان در برابر باکتری استافیلوکوکوس اورئوس 8327 در شرایط آزمایشگاهی تشخیص داده شد.

  • تحریک روده، کاهش فشار خون، فعالیت‎های ادرارآور و تسکین بخش هل

    ۱۳۹۸/۳/۱

    مطالعه‌ای به منظور تأیید استفاده سنتی از هل در موارد مختلف اختلالات گوارشی، قلبی-عروقی و عصبی انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که هل باعث تحریک و همچنین مهار روده، و کاهش فشار خون می‌شود. اثرات ادرارآور و تسکین دهنده هل اهمیت آن را برای استفاده در مواقع فشار خون بالا و صرع افزایش می‌دهد...

  • اثر عصاره آبی آویشن و زنجبیل بر سوء مصرف الکل

    ۱۳۹۸/۲/۲۵

    سوء مصرف الکل اثرات مضر بسیاری بر بدن افراد دارد. در مطالعه‌ای بر روی موش ها مشاهده شد که عصاره‌های آبی آویشن و زنجبیل باعث بهبود بسیار چشمگیر تغییرات ناشی از سوء مصرف الکل در هر دو بافت کبد و مغز می‌شوند. عصاره‌های آبی آویشن و زنجبیل اثرات سم‌زدایی و آنتی اکسیدانی دارند. بنابراین، مصرف آن‌ها برای جلوگیری از سمیت الکلی توصیه می‌شود.

  • اثر مصرف چای گیاهی رویبوس بر میزان جذب آهن در بدن

    ۱۳۹۸/۲/۱۸

    آهن، فراوان‌ترین عنصر کم‌ مقدار در بدن، بخشی از هموگلوبین و میوگلوبین را شکل می‌دهد که اکسیژن را در خون حمل و به آزادسازی انرژی کمک می‌کند. مطالعه‌ای برای تشخیص اینکه چای رویبوس اثر مضر بر جذب آهن، مشابه چای متداول (Camellia sinensis)، دارد یا خیر انجام شد. در مقایسه با Camellia sinensis، چای رویبوس بر جذب آهن تأثیر قابل ملاحظه‌ای نداشت...

  • ایمنی سنجی نوشیدنی‌ها و مکمل‌های تغذیه‌ای حاوی عصاره چای سبز

    ۱۳۹۸/۲/۱۱

    مصرف ترکیب EGCG همراه با دمنوش‌های چای سبز و محصولات برپایه عصاره چای سبز (GTE) روزانه تا حدود 450 میلی گرم به ازاء هر فرد در اروپا و بیشتر از این مقدار در آسیا است. در مطالعات، ایمنی دمنوش‌ها و محصولات برپایه GTE در مورد کاتچین‌ها مورد بررسی قرار گرفت. بالاترین دوزهایی که فاقد اثر سمی یا اثرات نامطلوب باشد، 600 میلی گرم/ به ازاء هر فرد/ روزانه و بالاترین دوز قابل تحمل برای مکمل‌های غذایی 300 میلی گرم / به ازاء هر فرد/ روزانه است...

  • رازیانه به مقابله با ناباروری ناشی از داروی شیمی درمانی کمک می‌کند

    ۱۳۹۸/۲/۴

    مصرف داروهای شیمی درمانی گاهی با عوارض جانبی همراه است. یکی از موفق‌ترین و پرمصرف‌ترین این نوع داروها، سیکلوفسفامید است که می‎تواند باعث اختلال عملکرد تولید مثلی شود. در تحقیقی بر روی رت‌ها مشخص شد که رازیانه می‌تواند تخمدان را از عوارض جانبی سیکلوفسفامید حفظ کند.

  • اثرات ضدافسردگی چای سبز بر افسردگی ناشی از سکته مغزی

    ۱۳۹۸/۱/۷

    شواهد نشان می‌دهند که استرس اکسیداتیو نقشی در پیشرفت بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی-عروقی و برخی اختلالات روانی ایفا می‌کند. مصرف عصاره‌های چای اثرات مفید در برابر آسیب مغزی ناشی از سکته مغزی ایسکمی (سکته مغزی ناشی از نرسیدن خون به مغز) و علائم افسردگی در شرایط افسرده بودن نشان می‌دهد. مطالعه بر روی موش‌ها نشان داد که چای سبز و چای سبز GGT منجر به تعدیل علائم افسردگی و کاهش استرس اکسیداتیو، بازگرداندن رفتار طبیعی و تا حدی دفاع‌های درون‎زای آنتی‌اکسیدانی می‌شود. این اثرات در چای سبز (GABA (GGT بیشتر بود که می‌تواند به دلیل محتوای پلی‌فنول، تئانین، گلوتامین و کافیئن بیشتر آن نسبت به چای سبز معمولی باشد.

  • محافظت چای رویبوس (Aspalathus linearis) از سیستم عصبی مرکزی

    ۱۳۹۷/۱۲/۱۵

    "تخریب سیستم عصبی مرکزی (CNS) مرتبط با سن" تا حدودی به دلیل سمیت گونه‌های اکسیژن فعال تولید شده در مغز است. اثرات محافظتی چای رویبوس در برابر آسیب به سیستم عصبی مرکزی همراه با افزایش سن مورد آزمایش قرار گرفت و با نتایج آزمایشات مشابه در نمونه‌های جوان‌تر مقایسه شد. در عکس‌های MR مغز رت‌های 24 ماهه که چای رویبوس مصرف نکرده بودند، کاهشی در شدت سیگنال در کورتکس مغز، هیپوکامپوس و مخچه مشاهده شد؛ درحالیکه تغییرکمی از شدت سیگنال در عکس‌های MR همان نواحی مغزِ رت‌های 24 ماهه تحت درمان با چای رویبوس مشاهده شد. عکس‌های این نمونه‌ها مشابه عکس‌ رت‌های جوان 5 هفته‌ای بود.

  • اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی بادرنجبویه

    ۱۳۹۷/۱۲/۸

    مطالعات نشان داده‌اند که بادرنجبویه قادر به تنظیم خلق و خو است. اثرات رفتاری مصرف خوراکی عصاره اتانولی بادرنجبویه در رت‌های ویستار نر و ماده مورد بررسی قرار گرفت. براساس نتایج، ویژگی‌های روانگردان بالقوه بادرنجبویه می‌تواند جایگزین دارویی منحصر به فردی برای برخی اختلال‌های روانی ارائه کند؛ اگرچه این اثرگذاری به نظر می‌رسد وابسته به جنسیت و طول مصرف باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد جنسیت بر سیستم انتقال عصبی اثر می‌گذارد.

  • اثر جنسینگ بر چاقی و میکروبیوتای روده در زنان چاق

    ۱۳۹۷/۱۲/۱

    مطالعات حیوانی و انسانی تأثیر قابل توجه میکروب‌ها بر مصرف و ذخیره انرژی و بیماری متابولیکی در فرد را نشان داده‌اند. میکروبیوتای روده یکی از عامل‌های مهم درگیر در کنترل وزن بدن درنظر گرفته می‌شود. برای تشخیص اثر جنسینگ بر میکروبیوتای روده، 10 زن کره‌ای میان سال چاق عصاره‌های جنسینگ را به مدت 8 هفته استفاده کردند. نتایج این مطالعه تأکید دارند که جنسینگ اثر کاهش وزن و اثرات جزئی بر میکروبیوتای روده در تمام شرکت‌کنندگان دارد. علاوه‌بر‌این، اثرات ضدچاقی آن، بسته به ترکیب میکروبیوتای روده پیش از مصرف جینسنگ، متفاوت بود.

  • نحوه عملکرد بربرین موجود در زرشک بر کاهش وزن

    ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

    بربرین بر تکثیر سلول‌های چربی اثر دارد و پیشرفت بافت چربی را مهار می‌کند. بربرین باعث کاهش BMI و در نتیجه وزن بدن می‌شود. مصرف 1 گرم بربرین در روز سطح قند خون ناشتا را تا 20 درصد کاهش می‌دهد. بربرین سطوح کلسترول به خصوص کلسترول LDL را پایین می‌آورد.

  • فایده پلی فنول "اولئوروپین" برگ زیتون بر چاقی

    ۱۳۹۷/۱۱/۱۷

    مکمل تغذیه‌ای همراه با پلی‌فنول‌های برگ زیتون، و به‌ویژه اولئوروپین به عنوان یک استراتژی درمانی برای جلوگیری و درمان چاق شدن پیشنهاد می‌شود. اولئوروپین باعث مهار شکل‌گیری چربی یا بافت چربی می‌شود.

  • اثر "مدت زمان دمگذاری" بر محتوای "پلی فنولی" و "ظرفیت آنتی اکسیدانی" انواع چای سبز، سیاه و دمنوش گیاهی

    ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

    در مطالعه‌ای‌ مشاهده شده که صرف نظر از نوع چای اکثر پلی فنول‌ها در طول 5 دقیقه اول دمگذاری از برگ استخراج می شوند و مدت زمان دمگذاری بر پلی فنول کل اثرگذار است. اما ظرفیت آنتی اکسیدانی چای‌ها پس از 5 دقیقه و 10 دقیقه دمگذاری با یکدیگر تفاوت چشمگیری نداشتند. همچنین در این مطالعه مشاهده شد که چای‎های متفاوت با غلظت ترکیبات پلی فنولی یکسان، توانایی متفاوت در مهار رادیکال آزاد دارند.

  • تاثیر خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز بر زیبایی و سلامت پوست

    ۱۳۹۷/۱۱/۳

    چای سبز خواص آنتی‌اکسیدانی حتی بیشتر از ویتامین‌های شیمیایی قوی دارد. پلی‌فنول‌های چای سبز می‌توانند برای کاهش تولید سبوم در پوست و درمان آکنه ولگاریس مورد استفاده قرار بگیرند. در مطالعه‌ای مصرف موضعی عصاره چای سبز باعث کاهش چربی پوست به میزان 60 درصد شد.

  • وضعیت آنتی اکسیدانی بدن انسان پس از نوشیدن آبمیوه تمشک

    ۱۳۹۷/۱۰/۲۶

    تمشک ارزش دارویی، آرایشی و تغذیه‌ای دارد. (بخش‌های هوایی) این گیاه حاوی مواد معدنی، فلاوونوییدها، گلیکوزیدها، ترپن‌ها، اسیدها و تانن‌ها است که فعالیت دارویی گوناگون مانند آنتی‌اکسیدان، ضدسرطان‌زایی، ضدالتهاب، ضدمیکروب، ضددیابت، ضداسهال و ضدویروس نشان می‌دهد. نوشیدن آبمیوه تمشک باعث بالا رفتن سطح آنتی اکسیدان‌های بدن می‌شود.

  • بررسی تأثیر شاخص گلایسمی عسل بر قند خون

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۹

    کربوهیدرات‌های با حداقل و حداکثر شاخص گلایسمی (GI) به ترتیب باعث گلوکز خون پایین و بالا می‌شوند. عسل‌های با GI کم در مقایسه با عسل‌های با GI بالا ارزشمندتر هستند. رژیم غذایی با GI پایین دارای فوایدی برای سیستم متابولیکی از جمله دیابت شیرین و بیماری‌ عروق کرونر قلب است. در مطالعه‌ای به این نتیجه رسیدند که عسل ترشح انسولین را تحریک می‌کند، سطوح گلوکز خون را کاهش می‌دهد، غلظت هموگلوبین را بالا می‌برد و پروفایل‌های لیپید را بهبود می‌دهد. مصرف عسل در بیماران دیابتی هنوزهم موانع و چالش هایی دارد و برای رسیدن به نتایج بهتر نیاز به جامعه آماری بزرگتر و مطالعات کنترل شده بالینی چند مرکزی است.

  • درمان گیاهی برای کنترل سندرم روده تحریک پذیر

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۲

    سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال عملکردی روده همراه با شیوع بالاست. شاهتره به سبب داشتن فعالیت ضداسپاسم، بر بیماری IBS تاثیر دارد و درد مربوط به IBS را کاهش می‌دهد. نعناع فلفلی نیز فعالیت ضدمیکروبی و ضداسپاسم نشان داده است و باعث کاهش تحرکات سیستم گوارش می‌شود. در مطالعه‌ای نعناع فلفلی باعث کاهش شدت درد شکمی، کاهش بادکردگی شکم، کاهش دفعات دفع مدفوع، کاهش بوربوریگمی (صدای معده) و نفخ شد. همچنین باعث کاهش درد شکمی در کودکان مبتلا به IBS می‌شود.

  • هل: کاهنده فشار خون و بهبوددهنده وضعیت آنتی‌اکسیدانی بدن

    ۱۳۹۷/۱۰/۵

    یک قاشق چایخوری پودر هل به همراه مقدار کمی عسل دوبار در روز در موارد فشار خون بالا و بیماری قلبی توصیه شده است. در مطالعه‌ای به 20 نفر که پرفشاری خون اولیه در مرحله 1 به تازگی در آن‌ها تشخیص داده شده بود، 3 گرم پودر هل در 2 دوز تقسیم شده به مدت 12 هفته داده شد. نتایج نشان دادند که هل به طور مؤثری باعث کاهش فشار خون، افزایش فیبرینولیز و بهبود وضعیت آنتی‌اکسیدانی، بدون تغییر قابل توجهی در سطوح لیپیدها و فیبرینوژن خون در افراد مبتلا به پرفشاری خون مرحله 1 می‌شود.

  • تاثیر عسل بر جلوگیری از انتشار سلول‌های سرطانی در بدن

    ۱۳۹۷/۹/۲۸

    کاربرد موضعی عسل از انتشار سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند. براساس آزمایش انجام شده برروی موش‌ها، مشاهده شد که با کاربرد عسل پیش و پس از جراحی، انتشار سلول‌های سرطانی در بدن آن‌ها کاهش یافت. ویژگی‌های فیزیولوژیکی و شیمیایی عسل از زخم در برابر انتشار سلول‌های تومورال محافظت می‌کند.

  • اثرات زعفران و ترکیبات آن بر سیستم عصبی

    ۱۳۹۷/۹/۲۱

    در طب سنتی ایرانی، زعفران (C. sativus) به عنوان یک گیاه ضدتشنج استفاده شده است. در مطالعه‌ای بالینی مشاهده شد که مصرف زعفران 15 میلی گرم دو بار در روز تأثیر مشابه دونپزیل برای درمان بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط در افراد 55 سال و بالاتر دارد. همچنین عوارض جانبی عصاره زعفران، به جز استفراغ، مشابه اثرات دونپزیل بوده و استفراغ بیشتر در گروه مصرف‌کننده دونپزیل رخ داده است. در مطالعه ای دیگر، 46 بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط با زعفران به مدت 16 هفته درمان شدند و عملکرد شناختی آن‌ها به طور چشمگیری بهبود یافت.

  • کاربرد موضعی عسل در درمان رزاسه

    ۱۳۹۷/۹/۱۴

    به طور علمی ویژگی‌های ضدمیکروبی و بهبوددهندگی زخم مربوط به عسل‌های دارای خاصیت درمانی توسط محققین کشف شده است. در مطالعه‌ای مصرف موضعی ترکیب عسل و گلیسرین به مدت 8 هفته باعث بهبود رزاسه (قرمزی و تورم پوست) شد....

  • کُرُوم و پلی‌فنول‌های دارچین حساسیت انسولینی را بهبود می‌دهند

    ۱۳۹۷/۹/۷

    کُرُوم و پلی‌فنول‌های موجود در دارچین باعث بهبود حساسیت انسولینی می‌شوند. پلی‌فنول‌های دارچین حساسیت انسولینی را در بدن موجود زنده، در مطالعات حیوانی و انسانی بهبود داده است. در مطالعه‌ای افراد مبتلا به سندرم متابولیک با مصرف عصاره آبی دارچین، گلوکز سرم ناشتا، فشار خون سیستولیک و درصد چربی بدن آن‌ها بهبود و توده بدنی بدون چربی آن‌ها افزایش یافته بود. در زنان با مقاومت انسولینیِ مرتبط با سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، مصرف عصاره آبی دارچین باعث بهبود‌ در وضعیت گلوکز ناشتا، تحمل گلوکز و حساسیت انسولینی شده است. تمامی این اثرات با مدت زمان مصرف کروم و دارچین و میزان چاقی و عدم تحمل گلوکز افراد وابسته است.

  • رزماری یک گیاه درمانی بالقوه در مهار افزایش وزن

    ۱۳۹۷/۸/۳۰

    دی‌ترپن‌ها و تری‌ترپن‌های فنولی و فنولیک اسیدهایی مانند کارنوسیک اسید (CA)، کارنوسول، رزمانول، اورسولیک اسید، بتولینیک اسید و رزمارینیک اسید (RA) مهمترین اجزاء فعال دارویی رزماری هستند. عصاره آبی استاندارد رزماری حاوی کارنوسیک اسید (CA) در غلظت 20 درصد در موش‌های دارای رژیم غذایی با چربی بالا، به طور قابل توجهی افزایش وزن و سطوح کلسترول را به واسطه افزایش دفع چربی و انرژی از طریق مدفوع، مهار فعالیت آنزیم لیپاز پانکراس و فعالسازیPPAR-γ کاهش داد. براساس مطالعه دیگر مصرف رژیم غذایی حاوی عصاره اتانولی رزماری غنی از کارنوسیک اسید باعث تعدیل لیپیدهای سرم، افزایش وزن مدفوع و کاهش وزن‌گیری در رت‌های ماده چاق شد......

  • تأثیر مثبت عسل بر تسریع بهبودی عفونت های شدید زخم

    ۱۳۹۷/۸/۲۳

    عسل تأثیر ممانعت کننده‌ای بر رشد 60 گونه باکتریایی اعم از هوازی، بی‌هوازی، گرم مثبت و گرم منفی دارد و نیز در ترمیم و بهبود زخم مؤثر است. عسل در رفع عفونت‌های باکتریایی و ترمیم زخم موثرتر از ضدعفونی کننده‌های موضعی از جمله اسپیریت و بتادین است. کاربرد موضعی عسل رقیق نشده خام می‌تواند عفونت‌های باکتریایی را سریع‌تر نابود کند و دوره مصرف آنتی‌بیوتیک و مدت زمان بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد.......

  • زینگرون: ترکیب اصلی ضداسهال زنجبیل

    ۱۳۹۷/۸/۹

    اشرشیاکلای اندوتوکسین‌هایی را آزاد می‌کند که تحرک دستگاه گوارش مانند بخش کولون روده‌ها را مهار می‌کنند. زینگرون توانایی مهار انتروتوکسین‌های مربوط به گونه‌های بیماری‌زای مختلفِ باکتری E. coli را که باعث مهار تحرک بخش کولون روده در رت‌ها می شوند را دارد. زینگرون ترکیب تند زنجبیل است که اثر مهاری بر تحرک کولونی از طریق عملکرد مستقیم بر ماهیچه‌های صاف کولون دارد. زینگرون مسئول فعالیت ضداسهال زنجبیل است...

  • ویژگی ضد سمیت فلزی کاتچین چای سبز

    ۱۳۹۷/۸/۲

    اثرات زیانبار گوناگون بر سلامت در مواجه با فلزات سنگین موجود در محیط زیست یک دغدغه جدی و چالش در سطح جهانی است. کادمیوم یک فلز بسیار سمی است که در مناطق صنعتی یافت می‌شود. کاتچین چای سبز دارای فعالیت آنتی‌اکسیدانی و حبس رادیکال‌های آزاد است که سیستم سم‌زدایی را تحریک می‌کند. در مطالعه‌ای به منظور تشخیص اثر آنتی‌اکسیدانی و ضد سمیت فلزی کاتچین چای سبز برعلیه کادمیوم کلراید در موش، مشاهده شد که مؤثرترین دوز کاتچین 7500 میکروگرم است؛ این دوز کاتچین آنزیم‌های فاز I و II، و پارامترهای آنتی‌اکسیدانی را افزایش و لیپید پراکسیداسیون را کاهش داد. بنابراین کاتچین چای سبز قدرت کاهش اثرات زیان‌آور کادمیوم کلراید را در پستانداران دارد.

  • کاربرد دارویی زعفران برای یادگیری و تقویت حافظه

    ۱۳۹۷/۷/۲۵

    جدا از کاربرد زعفران در تهیه غذا، به طور گسترده‌ای به عنوان یک گیاه دارویی به منظور ارتقاء سلامتی انسان به‌ویژه در آسیا استفاده شده است. کلاله‌های زعفران برای محتوای کاروتنوییدها، آلفا-کروستین و گلیکوزید کروسین (مسئول رنگ زرد زعفران) و پیکروکروسین، آگلیکون سافرانال (مسئول عطر زعفران)، کاروتنوییدهای آنتی‌اکسیدانی لیکوپن و زئازانتین و ویتامین B2شناخته می‌شوند. در مطالعه‌ای بر روی موش‌ها مشاهده شد که عصاره زعفران یا اجزاء فعال آن، کروستین و کروسین، می‌توانند برای درمان اختلالات نوروژنیک (تخریب‌کننده عصب) همراه با اختلال حافظه مفید باشند.

  • اثر گل محمدی بر افزایش ترشح هورمون‌های جنسی

    ۱۳۹۷/۷/۱۸

    گل محمدی یک گیاه دارویی است که میل جنسی را همانطور که در طب سنتی توصیه شده، افزایش می‌دهد. در مطالعه‌ای بر روی رت ها مشخص شد که مصرف روزانه گل محمدی در دوزهای 200 و 400 (میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن) پس از 3 هفته سطوح سرمی FSH، LH و تستسترون را افزایش داد.

  • اثر ویتامین C و شیرین‌کننده زایلیتول بر میزان جذب روده‌ای کاتچین‌های چای سبز

    ۱۳۹۷/۷/۱۱

    اِپی‌کاتچین (EC) در مقایسه با سایر کاتچین‌های چای سبز جذب روده‌ای کمتری دارد. افزودن زایلیتول و ویتامین C و در ترکیب با یکدیگر میزان انتقال کاتچین‌های غیرگالاته مانند اِپی‌کاتچین (EC) و اِپی‌گالوکاتچین (EGC) را افزایش می‌دهد. ویتامین C بر انتقال روده‌ای اِپی‌کاتچین (EC) مؤثرترین ترکیب است. می‌توان نتیجه گرفت که با متعادل‌سازی فرمولاسیون چای سبز با ویتامین C و زایلیتول تحویل و قابلیت دسترسی زیستی کاتچین‌ها در انسان‌ها افزایش می‌یابد.

  • چگونه ترکیب چای می‌تواند بدن و مغز شما را محافظت کند

    ۱۳۹۷/۷/۷

    اثرات محافظتی درمان با اِپی‌گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) بر مقاومت انسولینی و اختلال حافظه ناشی از یک رژیم غذایی با چربی بالا و فروکتوز بالا (HFFD) بررسی شد. نتایج پس از 4 ماه نشان دادند که ECGC: 1- از اختلال حافظه ناشی از رژیم غذایی با چربی بالا و فروکتوز بالا جلوگیری کرد. 2- مقاومت انسولینی و اختلال شناختی را بهبود داد. 3- التهاب عصبی طولانی مدت ناشی از HFFD را بازسازی کرد. 4- گلوکز بالا و مقاومت انسولینی ناشی از گلوکزآمین را در سلول‌های عصبی معکوس کرد.

  • عسل طبیعی، عامل ضدمیکروبی و محافظ در برابر پوسیدگی دندان

    ۱۳۹۷/۵/۸

    عسل دارای pH پایین و غلظت اسمزی بالا همراه با ترکیب آنزیمی هیدروژن پراکسید است که باعث خاصیت ضدمیکروبی عسل می شود. شرایط محیطی و منطقه جغرافیاییِ منابع گل‌های مورد استفاده باعث ایجاد تفاوت در نوع و میزان فعالیت ضدمیکروبی عسل‌ها است. عملکرد ضدباکتریایی عسل عمدتا به دلیل هیدروژن پراکسید تولید شده ناشی از آنزیم گلوکز اکسیداز زنبور عسل است. اثر "محافظت در برابر پوسیدگی" عسل، مربوط به ویژگی ضدباکتریایی آن است؛ که از رشد باکتری عامل پوسیدگی دندانی جلوگیری می‌کند. در یک مطالعه مشاهده شد که مصرف عسل نسبت به نوشیدن آب میوه، برای بهداشت دهان و دندان ایمن‌تر و کم ضررتر است.

  • گنجاندن چای داغ در برنامه‌ی غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند

    ۱۳۹۷/۵/۳

    مطالعات آزمایشگاهی و برخی از مطالعات مداخله‌ای پتانسیل فواید سلامتی‌بخش چای داغ را نشان داده اند. در بررسی بین افراد بزرگسالان در کشور تایوان مشاهده شد که مصرف همیشگی چای (در درجه اول چای سبز و اولانگ) با نسبت (دور کمر: باسن) کمتر مرتبط بود. همچنین در بین هلندی‌ها، مصرف چای سیاه با BMI (شاخص توده بدنی) پایین‌تر مرتبط بود. ارتباط بین مصرف چای (ارزیابی چای داغ و سرد به طور جداگانه) و شاخص‌های سندرم متابولیک بزرگسالان آزمایش شد. مصرف‌کنندگان چای میانگین اندازه دور کمر و BMI پایین‌تری، نسبت به افرادی که چای مصرف نمی‌کردند، داشتند. مصرف چای داغ به طور معکوس با چاقی در ارتباط بود و ؛ افرادی که چای سرد می‌نوشیدند شاخص توده‌ی بدنی (BMI) بالاتر و دور کمر بزرگ‌تری داشتند.

  • بررسی اثر ضدجهش و ضد سرطان چای سیاه دارجیلینگ

    ۱۳۹۷/۴/۲۷

    در مطالعه‌ای فعالیت ضد جهش و ضد سرطان عصاره چای دارجیلینگ در دو گونه باکتری جهش یافته سالمونلا تیفی موریم با استفاده از تست سرطان‌زایی برعلیه عامل جهش‌زای "بنزو (a) پیرن"، در حضور/عدم حضور فعال‌کننده متابولیکی (S9) سنجیده شد. نتایج مطالعه، فعالیت ضد جهش‌زایی چای دارجیلینگ را بر ‌علیه گونه‌های باکتریایی نشان داد. در سلول‌های لنفوسیت انسانی که در معرض "بنزو (a) پیرن" قرار داشتند و سپس با عصاره چای دارجیلینگ تیمار شدند، یک کاهش قابل توجهی در تشکیل میکرونوکلویید (MN) مشاهده شد. این مطالعه به طور واضح بیانگر فعالیت ضد سرطانی عصاره چای سیاه دارجیلینگ، از طریق مکانیسم "القاء مرگ سلولی" در برابر رده سلولی U937 بود.

  • اهمیت تغذیه با عسل در سال‌های اولیه زندگی

    ۱۳۹۷/۴/۲۵

    در طب مدرن مانند روش طب سنتی، استفاده از عسل در تغذیه کودکان توصیه می‌شود. می‌توان عسل را به شیرهای جایگزین شیر مادر به منظور تغذیه کودکان نارس افزود. اعضای بدن کودک به منظور رشد و چابکی او به غذاهای پرکالری احتیاج دارند. عسل، غنی از کالری و انواع ویتامین‌ها، برای رشد هماهنگ ارگانیسم‌های جوان و حفظ سلامت ارزشمند است. تغذیه نوزادان با عسل باعث بهبود حافظه و رشد آن‌ها، کاهش اضطراب و افزایش عملکرد کودکان در مراحل بعدی زندگی آن‌ها خواهد شد.....

  • مشاهدات علمی تأثیر محافظتی چای سبز در برابر امواج تلفن همراه

    ۱۳۹۷/۴/۲۰

    مدت زمان مواجه با امواج مایکروویو تلفن‌های همراه، به طور متداول در نسل‌های جدید مصرف‌کنندگان تلفن همراه در حال افزایش است. اثرات ناشی از تلفن همراه بر میزان نفوذپذیری سد خونی- مغزی موضوع مهمی برای تمامی جوامع امروزی است. براساس نتایج مطالعات حیوانی، انتشار امواج الکترومغناطیسی از تلفن‌های همراه نفوذپذیری سد خونی- مغزی را افزایش می‌دهد. پلی‌فنول‌های چای سبز اثرات محافظت‌کننده از سلول‌های عصبی آسیب دیده ناشی از امواج تلفن همراه را دارند. همچنین امواج تلفن همراه می‌توانند میزان تقسیم سلولی و شکست کروموزومی ناقص را در مغز استخوان موش افزایش دهند در حالیکه چای سبز اثر مهارکننده و کاهندگی دارد. بر اساس مطالعه‌ای دیگر، امواج تلفن با طول موج 900 مگاهرتز، تنظیمات ارادی قلب خوکچه هندی را به هم ریخت؛ اما چای سبز اثرات مفیدی بر عملکرد اندوتلیال داشت و خطر بیماری قلبی – عروقی را کاهش داد..

  • تاثیر بهارنارنج بر بهبود کیفیت خواب

    ۱۳۹۷/۴/۱۳

    کاهش سطح هورمون استروژن با طیف وسیعی از علائم یائسگی مرتبط است؛ متداول‌ترین علائم وازوموتور (تغییر قطر رگ‌ها) شامل گرگرفتگی و تعرق‌های شبانه است. علائمی نظیر تحریک‌پذیری، عصبانیت و افسردگی نیز در این دوره بدتر می‌شوند. در مطالعه‌ای با مشاهده اثر مثبت بهارنارنج و اسطوخدوس بر کیفیت خواب در زنان یائسه، می‌توان پیشنهاد کرد که این دو گیاه می‌توانند برای بهبود کیفیت خواب در این گروه زنان استفاده شوند....

  • چای ماسالا، عامل خوشمزه‌ی محافظ در برابر عوامل شیمیایی، التهاب و سرطان ​

    ۱۳۹۷/۴/۶

    ادویه‌ها، حاوی غلظت‌های بالایی از فیتوکمیکال‌هایی مانند ترپنوییدها و پلی فنول‌ها، دارای عوامل بالقوه درمانی هستند. استفاده‌ی ایمن از ادویه‌ها در رژیم غذایی و نوشیدنی‌ها سابقه طولانی دارد. ترکیبات مفید بسیاری در ادویه ها وجود دارند؛ به طور مثال لیمونن، تیمول، سینام‌آلدهید، منتول و پینن‌ها؛ که باعث همپوشانی و یا تقویت خواص یکدیگر می‌شوند. ادویه‌های بسیاری مانند هل، دارچین، فلفل سیاه، میخک و زنجبیل به عنوان "محافظ در برابر عوامل شیمیایی" و "عوامل درمانی" در بیماری سرطان نشان داده شده‌اند. زنجبیل به طور متداول در طب گیاهی برای اثر ضدالتهابی استفاده می‌شود. هل ادویه‌ای بسیار معطر و متمایز و حاوی 8 درصد اسانس روغنی است. ترکیب اُکالیپتول (8،1-سینئول) موجود در هل باعث تسکین کولیت ناشی از مواد شیمیایی می‌شود. این ترکیب ترپنوییدی خاصیت ضدالتهابی دارد. عصاره آبی خام چوب دارچین، رشد رده‌های سلولی سرطان سیستم لنفوسیتی و سرطان خون را در روشی وابسته به غلظت مهار می‌کند. مصرف ادویه‌ها، مخصوصا مصرف مقادیر بالای زردچوبه و گیاهان در چای ماسالا ممکن است باعث برخی از اثرات محافظتی شود.

  • تنظیم سطح کلسترول خون با مصرف عسل

    ۱۳۹۷/۴/۴

    براین‌اساس مصرف منظم عسل بر کنترل قند یا گلوکز خون و بهبود پروفایل لیپیدهای بدن اثرات مطلوب دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم منجر به کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود. براساس مشاهدات علمی، مصرف مداوم 75 گرم عسل حل شده در 250 میلی لیتر آب به مدت 15 روز سطوح لیپید را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین مصرف 70 گرم عسل طبیعی به مدت 30 روز باعث کاهش کلسترول کل، کلسترول LDL (کلسترول بد)، تری‌گلیسرید و پروتئین واکنشی C می‌شود.

  • مروری اجمالی: تأثیر مصرف چای سبز بر میزان اکسیداسیون، متابولیسم و دفع چربی بدن

    ۱۳۹۷/۳/۳۰

    براساس مطالعات محققین بر روی مدل حیوانی، مصرف ترکیب اِپی‌گالوکاتچین‌گالات EGCG)) چای سبز به همراه رژیم غذایی پرچرب، به‌طور قابل توجهی سرعت افزایش وزن را آهسته‌تر می‌کند. همچنین مصرف مکمل چای سبز باعث محدود شدن جذب چربی، از طریق افزایش دفع چربی در مدفوع، می‌شود. مصرف حاد عصاره چای سبز باعث افزایش اکسیداسیون چربی در طول ورزش استقامتی متعادل نیز می‌شود و حساسیت انسولینی و تحمل گلوکز را در مردان جوان سالم بهبود دهد....

  • کاهش 74 درصدی بیماری گلوکوم (آب سیاه چشم) با مصرف روزانه یک فنجان چای داغ

    ۱۳۹۷/۳/۲۳

    گلوکوم یا آب سیاه چشم، شرایطی است که در آن فشار مایع در داخل چشم افزایش می‌یابد و می‌تواند به عصب بینایی آسیب برساند. براساس آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO)، این بیماری دومین عامل کوری چشم در جهان است. براساس ارزیابی انجام شده در کالیفرنیا، مصرف روزانه یک فنجان چای داغ حاوی کافئین باعث کاهش 74 درصدی ابتلا به این بیماری می‌شود.....

  • تأثیر عسل بر رفع عفونت‌های باکتریایی و التهاب دستگاه گوارش

    ۱۳۹۷/۳/۲۱

    اسهال و ورم معده به سرعت با مصرف عسل رفع می‌شوند. جلوگیری از اتصال میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا به اپیتلیوم روده‌ای، نشان‌دهنده خاصیت ذاتی عسل برای پیشگیری از بیماری است. عسل مدت زمان ابتلا به اسهالِ ناشی از عفونت باکتریایی دستگاه گوارش را، در مقایسه با گروه مصرف‌کننده شکر، کاهش می‌دهد. عسل طبیعی حاوی هیدروژن پراکسید است که برعلیه باکتری عامل زخم معده عمل می‌کند.......

  • اثر محافظت‌کننده دارچین و زنجبیل در برابر چاقی و انواع دیابت

    ۱۳۹۷/۳/۹

    جدا از سهم عمده‌ی استعداد ژنتیکی، پیشرفت سریع چاقی ممکن است در اثر تغییرات بزرگ در سایر عوامل مانند عادت‌های غذایی باشد. شیوع چاقی در میان تمام سنین به دلیل تغییرات سبک زندگی و مصرف چربی رژیمی در حال افزایش است. چاقی باعث افزایش خطر بیماری‌هایی مانند قلبی – عروقی، فشار خون بالا و دیابت شیرین می‌شود. در مطالعه‌ای مصرف خوراکی عصاره آبی دارچین و زنجبیل در رت‌های چاق دیابتی به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن بدن و چربی‌ها، کاهش سطوح سرمی آنزیم‌های کبدی، کلسترول کل، تری‌گلیسریدها و LDL شد. در نتیجه عصاره‌های دارچین و زنجبیل اثرات ضدچاقی، ضددیابت، کاهنده چربی خون و اکسیداتیو در مدل‌های حیوانی دارند..........

  • اثر کاتچین‌های چای سبز بر ریزش مو: مطالعه‌ای‌ تجربی در نمونه‌های حیوانی با الگوی طاسی مشابه انسان

    ۱۳۹۷/۳/۲

    ریزش مو یک مشکل متداول و نگران‌کننده در میان جوامع انسانی یا سایر پستانداران است. در گزارش‌های مختلف از رژیم‌های مختلف برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. گزارش‌های مختلف درباره اثرات ضدالتهاب و ضدسرطان پوست ترکیبات پلی‌فنولیک چای سبز وجود دارند. ترکیبات پلی‌فنولیک چای سبز به فلاوونول‌هایی نسبت داده می‌شوند که به طور متداول به عنوان کاتچین‌ها شناخته می‌شوند. در مطالعه‌ای اثر ترکیبات پلی‌فنولیک موجود در چای‌های سبز بر ریزش مو در میان جوندگان با الگوی طاسی مشابه انسانی آزمایش شد. نتایج نشان دادند موش‌هایی که عصاره پلی‌فنولی 50 درصد حاصل از چای سبز خشک شده را در آب آشامیدنی دریافت کردند، در مدت 6 ماه طول درمان، به طور قابل توجهی رشد مجدد مو داشتند.......

  • کاربرد عسل برای تقویت بینایی و درمان بیماری‌های چشمی

    ۱۳۹۷/۲/۳۱

    عسل، محصولی طبیعی با خواص ضدباکتریایی و ضدالتهاب است. مصرف عسل عصب بینایی را تقویت می‌کند. عسل به افزایش تولید نیتریک اکساید کمک می‌کند که باعث جریان مؤثر خون به سمت اعصاب بینایی می‌شود. در مطالعه‌ای بالینی، کاربرد موضعی عسل طبیعی در درمان 102 بیمار با اختلال‌های بینایی‌سنجی متفاوت مانند (بلفاریت، ملتحمه و کراتیت) که پیش از آن پاسخی به درمان‌های متداول مرسوم نمی‌دادند، گزارش شد......

  • جدیدترین مطالعات درباره تغییر فعالیت ژن‌ها در زنان مصرف‌کننده چای

    ۱۳۹۷/۲/۲۶

    متیلاسیون DNA فرآیندی است که می‌تواند فعالیت DNA را بدون تغییر در توالی آن، تغییر دهد. محیط اطراف و فاکتورهای سبک زندگی مانند انتخاب‌های غذایی، سیگار کشیدن و در معرض مواد شیمیایی بودن می‌تواند منجر به تغییرات در فعالیت ژن‌ها و خاموش یا روشن شدن آن‌ها شود. محققین نشان دادند که مصرف چای در زنان منجر به تغییرات در فعالیت ژن‌ها می‌شود که این تغییرات با سرطان و متابولیسم استروژن اثر متقابل دارند. نتایج این مطالعه، بر نقش ترکیبات فعال بیولوژیکی موجود در چای که در سرطان و متابولیسم استروژن درگیر می‌شوند، تاکید می‌کند؛ که می‌تواند منعکس کننده این موضوع باشد که اثرات سلامت مرتبط با مصرف چای ممکن است به دلیل تغییرات اپی‌ژنتیک باشد......

  • اثر محافظتی جنسینگ آمریکایی بر لنفوسیت‌های انسانی در برابر رادیوتراپی

    ۱۳۹۷/۲/۱۹

    پرتودهی یونیزاسیون (IR) با افزایش تشکیل گونه‌های اکسیژن فعال شده (ROS) باعث آغاز استرس اکسیداتیو داخل سلولی می‌شود. به دلیل کاربرد متنوع IR در پزشکی، کشاورزی و صنعت، استفاده از محافظت‌کننده‌های پرتویی یک نیاز ضروری برای مردم است. اگرچه، کاربرد محافظت‌کننده‌های پرتویی که در حال حاضر تحت بررسی هستند، به علت سمیت ذاتی آن‌ها محدود شده است. بر اساس مطالعه انجام شده در دانشگاه کارولینای شرقی آمریکا، عصاره استاندارده شده جنسینگ آمریکای شمالی (NAGE) ترکیب طبیعی نسبتا غیرسمی است که پتانسیل محافظتی در برابر پرتودهی در لنفوسیت‌های انسان را دارد؛ طوریکه مصرف آن 90 دقیقه قبل از پرتودهی همچنان اثر محفاظت پرتویی دارد. .........

  • نقش عسل به عنوان مکمل ورزشی در ورزش‌های استقامتی

    ۱۳۹۷/۲/۱۷

    عسل به عنوان یک مکمل ورزشی مصرف می‌شود. مصرف کربوهیدرات پیش، حین و پس از ورزش عملکرد فرد و سرعت بهبودی (ریکاوری) را افزایش می‌دهد. عسل به اندازه‌ی گلوکز برای جایگزینی کربوهیدرات در طول ورزش استقامتی مؤثر است؛ کربوهیدرات‌های عسل به راحتی قابل جذب هستند. عسل به حفظ گلیکوژن ماهیچه کمک می‌کند و محتوای کربوهیدرات‌های آن مهم‌ترین منبع سوخت برای ورزشکاران است تا به آن‌ها در ادامه فعالیت‌ها کمک کند. مصرف ترکیبی از کربوهیدرات‌ها و پروتئین بلافاصله پس از ورزش (در طول 30 دقیقه اول) برای تغذیه دوباره عضلات و کاهش درد عضلانی پس از ورزش ایده‌آل است.......

  • اثرگذاری قابل توجه زنجبیل بر حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی

    ۱۳۹۷/۲/۵

    تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی اثر بسیار ناخوشایندی بر بیمار می‌گذارد. درمان گیاهی، یکی از متداول‌ترین درمان‌های مکمل مورد استفاده درمیان مردم است. زنجبیل و بابونه، دو ریشه گیاهی با کاربرد دارویی است. زنجبیل قدمت طولانی در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان درمانی سنتی برای تهوع و ناراحتی معده – روده دارد. براساس مطالعه انجام شده زنجبیل و بابونه هر دو به یک اندازه برای کاهش دفعات استفراغ به طور قابل توجهی موثر هستند. اما برخلاف بابونه، زنجبیل به طور قابل توجهی بر دفعات تهوع نیز موثر است. بنابراین، مصرف روزانه کپسول‌های حاوی 1 گرم زنجبیل به بیماران تحت شیمی درمانی توصیه می‌شود.......

  • بررسی ارتباط بین مصرف عسل و بهبود عملکرد جنسی و افزایش قدرت باروری

    ۱۳۹۷/۲/۳

    عسل در مردان با مشکلات ناتوانی جنسی و در زنان با مشکلات مربوط به ناباروری از جمله تخمک‌گذاری نامنظم توصیه شده است. عسل سرشار از ویتامین B و اجزاء ضروری برای تولید تستوسترون است. در برخی از منابع به رابطه مثبت بین مصرف عسل و غلظت تستوسترون اذعان شده است. عسل با محتوای بالای نیتریک اکسید، از طریق گشادی عروق می‌تواند عملکرد جنسی را بهبود دهد. در مطالعه‌ای مشاهده شد عسل یک "تقویت کننده باروریِ قوی" است....

  • اثرات مثبت چای سبز بر بهبود سطح سلامتی افراد سیگاری

    ۱۳۹۷/۱/۲۹

    هر پُک دود سیگار حاوی بیش از 1014 مولکول کربن و اکسیژن با وزن مولکولی پایین به شکل رادیکال آزاد، حدود ppm 500 نیتریک اکساید و سایر اکسیدهای نیتروژن فعال شده است که پس از ورود به جریان خون منجر به بیماری‌های قلبی- عروقی و تنفسی می‌شوند. از آنجا که سیگار کشیدن یک عادت کُشنده است، مردم به‌دنبال درمان‌های گیاهی برای کاهش خطر صدمات و مرگ و میر ناشی از دود سیگار هستند. بر اساس نتایج مطالعات، ترکیبات شیمیایی موجود در چای سبز قادر به حبس رادیکال‌های آزاد هستند و بنابراین محافظی در برابر تغییرات پارامترهای بیوشیمیایی ناشی از استعمال سیگار هستند.

  • ارزیابی اثر کاربردی مصرف کوتاه مدت زعفران بر تباهی لکه زرد شبکیه چشم

    ۱۳۹۷/۱/۲۲

    دژنراسیون ماکولای وابسته به سن ( AMD یا تباهی لکه زرد) یک بیماری چشمی شایع است که در نهایت باعث کاهش بینایی در بین افراد 50 سال و بیشتر می‌شود. این وضعیت باعث آسیب به ماکولا- حساس‌ترین ناحیه‌ی شبکیه چشم- می‌شود که ممکن است بخش مرکزی میدان دید تار، غیرطبیعی یا تیره به نظر برسد. در مطالعه‌ای اثر کاربردی مصرف کوتاه مدت زعفران بر (AMD) در مراحل اولیه ارزیابی شد. نتایج تاکید کردند که مصرف کوتاه مدت زعفران حساسیت بینایی در بافت شبکیه را در افراد مبتلا به AMD در مراحل اولیه بهبود می‌دهد.

  • تاثیر ترکیبات فنولیک عسل بر درمان بیماری‌های التهابی

    ۱۳۹۷/۱/۲۱

    التهاب/ یا عدم التهاب یکی از شاخص‌های سنجش میزان کارایی و نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن ما به طور دقیق است. دو نوع التهاب وجود دارد: حاد و مزمن. التهاب حاد، پاسخ سالم بدن به جراحت و عفونت است. التهاب مزمن به صورت التهاب حاد شروع می شود، اما حذف عامل بیماری‌زا (پاتوژن) یا محرک و همچنین فرایند ترمیم هرگز اتفاق نمی‌افتد. بر اساس مطالعه انجام شده عسل خاصیت ضدالتهابی دارد که می‌تواند به دلیل اثر سینرژیک ترکیبات فنولیک موجود در نمونه عسل باشد....

  • اثر آرامبخش هل بر سیستم تنفسی و بهبود علائم بیماری آسم

    ۱۳۹۷/۱/۱۵

    ثابت شده است که برخی جایگزین‌های گیاهی که برای درمان آسم استفاده می‌شوند، علائم بیماری را تسکین می‌دهند و همچنین به مهار پیشرفت بیماری کمک می‌کنند. این گیاهان نقش‌های چند جانبه را در کنترل بیماری ایفا می‌کنند. هل به طور گسترده در طب سنتی برای درمان آسم استفاده می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که از بیماری آسم رنج می‌برند می‌توانند از هِل برای تسکین علائم آسم مانند سرفه، خس خس، تنگی نفس و احساس سنگینی در قفسه سینه استفاده کنند.

  • اثر دفاعی ترکیبات پلی‌فنولیک چای سبز در برابر اشعه فرابنفش خورشید

    ۱۳۹۷/۱/۸

    پوست از بدن در مقابل کاهش آب بدن، عفونت میکروبی و پارامترهای محیطی محافظت می‌کند. اشعه فرابنفش باعث آسیب پوست می‌شود. هر دو نوع اشعه فرابنفشA) و B) باعث آسیب شدید و پیری پوست می‌شود و فاکتورهای مهمی در علت برخی از انواع سرطان پوست هستند. بر اساس مطالعه انجام شده، ترکیبات پلی‌فنولیک چای سبز باعث محافظت پوست در برابر اِدِم پوستی ناشی از اشعه UVB و تقویت سیستم دفاع آنتی‌اکسیدانی در لایه بیرونی پوست می‌شود.......

  • مصرف عسل به منظور تامین کلسیم بدن و جلوگیری از پوکی و شکستگی استخوان‌ها

    ۱۳۹۷/۱/۶

    پوکی استخوان که با کاهش توده استخوان و در نتیجه افزایش شکستگی استخوان تشخیص داده می‌شود، می‌تواند با محرک‌های متنوعی مانند استرس اکسیداتیو و التهاب مرتبط باشد. زنان بعد از دوران یائسگی، به دلیل کاهش استروژن بیشتر مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند. مصرف عسل می‌تواند به عنوان یک عامل ضدپوکی استخوان استفاده شود. عسل اثرات مفید بر افزایش تراکم استخوان دارد و افزایش وزن بدن را سرکوب می‌کند. اثرات مثبت عسل بر استخوان احتمالا به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل و ویژگی ضدالتهابی آن باشد. عملکرد دیگر عسل به عنوان یک غذای کاربردی (functional food)، تامین کلسیم برای بدن است.

  • بررسی علمی تأثیر "طبیعت گیاهان" بر برخی از پارامترهای متابولیکی مانند کنترل وزن

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳

    داروها (تولید شده از گیاهان، حیوانات یا مواد معدنی)، مشابه انسان، هرکدام طبیعت مختص خودشان را دارند. برای مثال کاهو سرد و سیر گرم است. "طبیعت" یک مفهوم مهم و پایه در طب سنتی ایرانیان برای درمان بیماری‌های اختلال مزاج است. پزشکان طب سنتی ایرانی، با درنظر گرفتن مزاج فرعی بیماران و میزان غلبه مزاج اصلی، داروهایی با طبیعت‌های مخالف را تجویز می‌کنند. در مطالعه‌ای اثر طبیعت گیاهان بر برخی از پارامترهای متابولیکی ارزیابی شد و نتایج نشان دادند که دانه‌های دارای طبیت گرم مانند بادیان رومی و رازیانه ممکن است در انسان‌ برای مواردی مانند کنترل وزن موثر باشند.

  • بررسی اهمیت جایگزینی عسل با شکر در رژیم غذایی کودکان

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

    مصرف منظم عسل باعث تغذیه بدن، فعالیت‌های متابولیکی، رشد و زندگی سالم می‌شود. تغذیه نوزادان با عسل جذب کلسیم را بهبود می‌دهد. این نوزادان نسبت به نوزادان تغذیه شده با ساکارز، حساسیت کمتر نسبت به بیماری‌ها و افزایش وزن پایدار نیز دارند. در مطالعه‌‌‌ای بر روی مدل‌های حیوانی مشاهده شد که میزان رشد ناشی از مصرف عسل تا حدی مربوط به افزایش رشد و معدنی شدن استخوان‌ها است که احتمالا به دلیل محتوای کلسیم عسل است. همچنین در نمونه‌های تغذیه شده با عسل کلسترول خوب افزایش و قندخون کاهش یافت.

  • نقش بازدارنده هل، زعفران و کاتچین‌ها بر پراکسیداسیون لیپید و تجمع پلاکت‌ها

    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶

    پراکسیداسیون لیپید، یک فرآیند اکسیداسیون است که اهمیت زیادی بر سلامت انسان دارد. رادیکال‌های آزاد باعث می‌شوند تا فرآیند پراکسیداسیون لیپید در یک ارگانیسم شکل بگیرد. مالون‌دی‌آلدهید به طور طبیعی در اثر پراکسیداسیون لیپید در بدن تولید می شود که جهش‌زا و سرطان‌زا است و سطح آن به طور معمول به عنوان نشانه‌ای از استرس اکسیداتیو و وضعیت آنتی‌اکسیدانی در بیماران سرطانی شناخته می‌شود. بر اساس مطالعات عصاره آبی هل، زعفران و کاتچین‌ها از پلاکت‌ها در برابر استرس پراکسیداتیو و همچنین لخته شدن محافظت می‌کنند.......

  • ارزیابی علمی کاربرد سنتی ژل آلوورا برای سلامت کبد

    ۱۳۹۶/۱۲/۹

    سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی، دلیل اصلی بیماری حاد و مزمن کبدی محسوب می‌شود. در کشورهای پیشرفته، الکل متداول‌ترین علت شناخته شده بروز بیماری سیروز کبدی است. بر اساس نتایج مطالعه‌ای مشاهده شد که اختلال عملکرد کبدی القاء شده با الکل با مصرف عصاره آبی ژل آلوورا برطرف می‌شود. این مطالعه نشان داد که عصاره آبی ژل آلوورا "درمانگر بیماری کبدی" است و بنابراین به استفاده از گیاه در طب سنتی، برای کنترل اختلال عملکرد کبدی ناشی از مصرف الکل، اعتبار می‌بخشد.......

  • "قهوه و عسل" نسخه جایگزین "استروئید موضعی" در درمان موکوزیت دهانی ناشی از شیمی درمانی

    ۱۳۹۶/۱۲/۹

    بیمارانی که داروهای شیمی درمانی را دریافت می‌کنند، ممکن است از موکوزیت (التهاب غشاهای مخاطی) در حفره دهان و سیستم گوارش رنج ببرند. موکوزیت دهانی با التهاب، اریتما (نوعی سرخ شدن در اثر عفونت و التهاب) و زخم‌های غشای مخاطی در حفره دهان تشخیص داده می‌شود. عسل می تواند خاصیت درمان برای سرفه و سایر علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را داشته باشد. در مطالعه‌ای مشاهده شد که ترکیب عسل و قهوه جایگزین مناسب درمان با داروهای استروئیدی است و موکوزیت دهانی را در مدت زمان کوتاهی درمان می کند.

  • تاثیر مصرف خوراکی و استشمام عطر وانیل بر کاهش اشتها و کاهش وزن

    ۱۳۹۶/۱۲/۲

    یکی از ترکیبات مهم در عصاره ریشه وانیل فیبری محلول در آب به نام گلوکومانان است که نقشی در کاهش وزن، کنترل قند خون و کلسترول دارد. عصاره آبی ریشه این گیاه با افرایش سطوح سرمی هورمون‌های لپتین و کوله سیستوکینین، وزن بدن را کاهش می‌دهد. همچنین عطر و بوی وانیل تمایل به شکلات و سایر شیرینی‌ها و غذاهای پرکالری را کاهش می‌دهد و از این طریق باعث کاهش وزن می‌شود. همچنین با مصرف غذاهای حاوی عطر وانیل حس گرسنگی در وعده غذایی بعد به تاخیر می‌افتد......

  • بررسی امکان مصرف دمنوش به‌لیمو در دوران بارداری و تأثیر آن بر تکامل جنین

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

    مطالعات داروشناسی مدرن نشان داده‌اند که برگ‌های به‌لیمو ویژگی‌های ضداسپاسم، هضم‌کننده، تسکین‌دهنده، ضدتب و اشتها‌آور دارند. به منظور اطلاع درباه ایمنی به‌لیمو در دوران بارداری، مطالعه‌ای با هدف تشخیص اثر عصاره آبی به‌لیمو بر نتیجه بارداری در موش انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف متعادل به‌لیمو به عنوان یک دم‌کرده یا چای به نظر می‌رسد برای استفاده در دروان بارداری ایمن باشد و اثرات سمی بر تکامل جنین ندارد.

  • اثرات افزودن عسل بر ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی چای و دمنوش‌های گیاهی مختلف

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳

    دمنوش‌های گیاهی از بخش‌های ارزشمند گیاهان تهیه می‌شوند که از عوامل عمده ترکیبات فنولیک به ویژه فلاوونوییدها در رژیم غذایی روزانه ما هستند. فیتوکمیکال‌های گیاهان فعالیت آنتی‌اکسیدانیِ بهبود‌دهنده سلامتی از خود نشان می‌دهند که توسط زنبور نیز برای جمع‌آوری شهد عسل استفاده می‌شوند. این کار موجب انتقال این ترکیبات زیست فعال به عسل می‌شود. مصرف عسل می‌تواند برای شیرین کردن چای به عنوان یک روش سالم‌تر مصرف چای با طعم شیرین دلپذیر، پیشنهاد شود. بر اساس مطالعه‌ای استفاده از "عسل در چای" باعث افزایش محتوای فنولیک کل و ظرفیت آنتی‌اکسیدانی کل نمونه‌ها تا 57 درصد، به ویژه در دماهای بالا، شد....

  • تأثیر دمنوش چای ترش بر کاهش‌ فشار خون خفیف در بزرگسالان

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

    چای ترش یاHibiscus ​یکی از متداول‌ترین ترکیباتی که در فرمولاسیون دمنوش‌های گیاهی تجاری استفاده می‌شود، است. این گیاه دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است. عصاره‌های این گل ویژگی‌های کاهنده کلسترول خون و ضدفشار خون بالا را دارد. نوشیدنی‌های غلیظ چای ترش کاهنده فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت نوع 2 در مقایسه با چای هستند و اثر مشابه با داروهای فشار خون بالا دارند. بر اساس مطالعات مصرف روزانه دمنوش چای ترش فشار خون را در مرحله‌ی قبل از ابتلا به فشار خون بالا یا فشار خون خفیف، در بزرگسالان کاهش می‌دهد.......

  • اثر محافظتی عسل در برابر پرتوهای یونیزه‌کننده

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

    محققین استفاده از عوامل محافظتی در برابر اشعه در طی رادیوتراپی را مفید دانسته اند. درمان با رادیوتراپی، هم برای سلول‌های سرطانی و هم برای سلول های سالم، مضر است، و یک عامل محافظتی ایده‌آل می‌تواند از سلول‌های طبیعی در برابر اشعه محافظت کند ولی اثر سمی اشعه بر تومور را از بین نبرد. یکی از آنتی اکسیدان‌های طبیعی که از دوران کهن در طب سنتی استفاده می‏شده است، عسل است و مدارک متعددی دال بر مصرف دارویی آن در رادیولوژی و طب هسته‌ای وجود دارند.....

  • تأثیر عسل بر سرفه‌های شبانه و کیفیت خواب کودکان

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

    سرفه، اغلب باعث ناراحتی کودک و بی خوابی کودک و والدین می‌شود. گاهی درمان‌های خانگی و داروهای گیاهی متنوع، مانند شیرین بیان، میخک، لیموترش و عسل برای درمان علائم مرتبط با عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی (URIs) استفاده می‌شوند. سازمان بهداشت جهانی عسل را به عنوان یک تسکین دهنده ارزان قیمت، محبوب و ایمن (به غیر از جمعیت نوزادان) برای بهبود سرفه و علائم سرماخوردگی معرفی کرده است.....

  • نقش محافظتی عسل در برابر آسیب‎‌های اکسیداتیو در سلول‏های بدن

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

    رادیکال‌های آزاد و گونه‌های فعال اکسیژن (ROS) در اختلال عملکرد سلولی، ایجاد بیماری‌های متابولیکی، بیماری‌های قلبی- عروقی و همچنین پیری دخیل هستند. مصرف غذاها و ترکیبات غنی از آنتی‌اکسیدان می‌تواند از بدن در برابر این تغییرات پاتولوژیک محافظت کند. عسل، غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و با مصرف آن، محتوای تام فنلی پلاسما افزایش می‌یابد.....

  • ارتباط معکوس میزان مصرف قهوه و دمنوش های گیاهی با بیماری های کبدی

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

    فیبروز کبدی نتیجه آسیب مزمن به کبد در رابطه با تجمع پروتئین های ECM است، که مشخصه‌ای از اکثر بیماری‌های مزمن کبدی است. علت اصلی فیبروز کبدی در کشورهای صنعتی شامل عفونت HCV مزمن (ویروس هپاتیت C)، مصرف الکل و استئاتوهپاتیت غیرالکلی است. بر اساس جدیدترین مطالعات، مصرف مکرر قهوه و دمنوش گیاهی با درصد کاهش سفتی کبدی در جمعیت عمومی مرتبط است و باعث کاهش سفتی کبدی می شود.........

  • بررسی اثر کاتچین‌های چای سبز بر متابولیت‌های استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت‌های فیزیکی

    ۱۳۹۶/۱۱/۴

    فعالیت فیزیکی منظم و همچنین تمرین ورزشی طولانی مدت و شدید علیرغم اثرات مفید گوناگون بر بهبود سلامتی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن، به عنوان یکی از شرایط القاکننده استرس اکسیداتیو درنظر گرفته می‌شود. استرس اکسیداتیو منجر به شکل‌گیری گونه‌های اکسیژن فعال سمی (ROS) می‌شوند. بسیاری از تحقیقات علمی اخیر نشان دادند که استرس اکسیداتیو در پیشرفت مشکلات اصلی مربوط به سلامتی نقش دارد. براساس مطالعات مصرف دوز واحد کاتچین‌های چای سبز، شاخص‌های استرس اکسیداتیو را در بین دو گروه مصرف کننده (با/ بدون ورزش) تحت تاثیر قرار داد؛ که می‌تواند برای متابولیسم اکسیداتیو در زمان استراحت و در طول تمرین ورزشی مفید باشد..........

  • مطالعه‌ای بر اثرات عصاره چای سیاه غنی از تئافلاوین بر دردهای عضلانی، استرس اکسیداتیو و پاسخ‌های غدد درون‌ریز در تمرین‌های تناوبی بی‌هوازی حاد

    ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

    اغلب پس از یک دوره تمرین نسبتا شدید، دردهای عضلانی، کاهش قدرت و توان و کاهش عملکرد فرد به دنبال آن رخ می‌دهد. با کاهش میزان و مدت زمان این اثرات نامطلوب، یک ورزشکار می‌تواند مکررا تمرینات ورزشی بیشتری را انجام دهد و عملکرد دراز مدت آن افزایش می‌یابد. مکمل‌های آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی، مانند تئافلاوین‌های موجود در چای سیاه، استرس اکسیداتیو و التهاب ناشی از عوامل استرس‌زای فیزویولوژکی را کاهش می‌دهند. بر اساس مطالعات، مصرف عصاره چای سیاه غنی از تئافلاوین منجر به پیشرفت دوره بهبودی (ریکاوری) و کاهشی در میزان استرس اکسیداتیو و پاسخ‌های درد عضلانی تاخیر یافته (DOMS) در تمرین‌های ورزشی متناوب بی‌هوازی شدید می‌شود. پیشرفت دوره بهبودی می‌تواند برای تمام افراد شرکت کننده در تمرین بی هوازیِ بسیار شدید مفید باشد چراکه باعث افزایش تعداد دفعات تمرین ورزشی می شود...........

  • جدیدترین دستاوردها درباره تاثیر دارچین بر سلول های چربی

    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰

    سینام‌آلدهید (CA) یک روغن ضروری در دارچین است که مسئول ایجاد عطر و طعم دارچین است. سینام‌آلدهید یک ترکیب غذایی است که قبلا در مدل های موش اثرات محافظتی آن در برابر چاقی و قند خون بالا مشاهده شده بود. یافته های اخیر بر روی سلول های چربی انسانی، نشان می دهند که سینام‌آلدهید موجود در دارچین از طریق افزایش بیان چندین ژن و آنزیم مسئول افزایش متابولیسم لیپید و همچنین افزایش میزان پروتئین‌های تنظیم کننده متابولیکیِ دخیل در فرآیند گرمازایی، اثر ضدچاقی دارد........

  • تأثیر ریشه سنبل‌الطیب بر گرگرفتگی در زنان یائسه

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۲

    40 درصد از زنان در سنین بسیار نزدیک به دوران یائسگی، 70-80 درصد از زنان که به طور طبیعی به سن یائسگی می رسند و 90-100 درصد از زنانی که جراحی اُوارکتومی (عمل برداشتن تخمدان) کرده‌اند، "گرگرفتگی" را تجربه می‌کنند. گرگرفتگی و تعریق ممکن است باعث عصبانیت و ناراحتی شود و حتی می تواند بر شغل، کارهای خانه و اوقات فراغت فرد اثر بگذارد. بر اساس مطالعات مصرف سنبل الطیب بر شدت و دفعات گرگرفتگی در طول شبانه روز تاثیر مثبت می گذارد.......

  • ارتباط بین مصرف چای سبز و کاهش بیماری روان پریشی و استرس

    ۱۳۹۶/۱۰/۶

    استرس می تواند بزرگترین خطر برای سلامتی باشد. چای سبز و عصاره های آن می توانند اثر مثبتی بر سلامتی داشته باشند. بر اساس مطالعات ارتباط معکوسی بین مصرف چای سبز و بیماری روان پریشی در افرادی که 5 فنجان یا بیشتر چای سبز در روز مصرف می کنند وجود دارد. مصرف روزانه 5 فنجان چای سبز، ممکن است تا 20 درصد ابتلا به بیماری "روان پریشی" را کاهش دهد.......

  • بررسی اثر یک فنجان چای سبز بر درمان بیماری پارکینسون

    ۱۳۹۶/۹/۲۹

    بیماری پارکینسون (PD) متداول ترین اختلال حرکتی است و دومین بیماری مخرب عصبی پیشرونده است. بیماری پارکینسون از طریق عواملی مانند استرس اکسیداتیو، تجمع آلفا- سینوکلئین(αS) و سمیت عصبی ایجاد می شود. بر اساس مطالعات یکی از ترکیبات شاخص موثر بر (PD)، اپی‌گالوکاتچین‌گالات (EGCG) بود. در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که EGCG، نه تنها از ابتلا به پارکینسون جلوگیری می‌کند بلکه می‌تواند درمانی برای این بیماری باشد. همچنین بر اساس مطالعه دیگر، مصرف روزانه حداقل 3 فنجان چای سبز سن شروع علائم بیماری حرکتی را 7/7 سال به تاخیر می اندازد....

  • اثر رزماری بر تقویت و بهبود عملکرد مغز

    ۱۳۹۶/۹/۲۲

    رزماری یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که به طور گسترده در سراسر دنیا مصرف می شود. بر اساس مطالعات برگ‌های رزماری دارای اثرات مفید مانند اثرات ضدالتهاب، ضدویروس، حفاظت سلولی، ضدتومور و ضدافسردگی است. رزماری در طب سنتی به دلیل ویژگی کاهش‌دهنده "زوال شناختی" که در میان سالمندان شایع است، اعتبار دارد. بر اساس مطالعات انسانی و حیوانی مصرف رزماری به صورت خوراکی و یا استنشاق روغن ضروری آن باعث بهبود فرآیندهای یادگیری و تقویت حافظه می شود. برگ‌ها و گل‌های آن به صورت دارویی از گذشته‌های دور برای بهبود حافظه استفاده می شده است.

  • یافته های علمی درباره اثر مصرف گزنه بر سلامت آقایان

    ۱۳۹۶/۹/۸

    هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) در بین تقریبا نیمی از جمعیت مردان در سنین 60 سال و در بیش از 90 درصد از مردان در سن 80 و بالاتر اتفاق می افتد. بنابراین، این موضوع باید به یک نگرانی در عرصه سلامت عمومی تبدیل شود. گزنه باعث حفظ سلامت پروستات از طریق مهار تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون می شود. گزنه حاوی ترکیب بتا- سیتواسترول است که درمانی برای هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) است.........

  • تاثیر مصرف زیره سبز به همراه لیموترش بر کاهش وزن و وضعیت متابولیکی در افراد دارای اضافه وزن

    ۱۳۹۶/۹/۱

    امروزه تقاضا برای داروهای گیاهی به منظور درمان چاقی، به جای استفاده از داروهای سنتزی که ممکن است دارای عوارض جانبی و گران قیمت تر باشند، افزایش یافته است. در سال 2016 مطالعه ای با هدف ارزیابی اثرات مصرف ترکیب زیره سبز و لیموترش بر کاهش وزن و پروفایل های متابولیکی در میان افراد دارای اضافه وزن انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف غلظت بالای زیره سبز و لیموترش به مدت 8 هفته توسط افراد دارای اضافه وزن دارای اثرات مفید بر وزن، شاخص توده بدنی (BMI)، سطوح گلوکز پلاسما ناشتا (FPG)، شاخص بررسی​کمی حساسیت به انسولین ((QUICKI، تری گلیسریدها، کلسترول کل و کلسترول با دانسیته پایین (LDL) بوده است. ..........

  • اثر پرسیاوشان بر معیارهای عملکردی در افراد مبتلا به MS

    ۱۳۹۶/۸/۲۴

    تمامی قسمت‌های درخت پرسیاوشان می‌توانند در درمان بیماری‌های مختلف استفاده شوند. دانشمندان معتقدند که پرسیاوشان برای درمان اثرات مضر بیماری MS (ﻣﻮﻟﺘﯿﭙﻞ اﺳﮑﻠﺮوزﯾﺲ) در آینده مفید خواهد بود. بر اساس مطالعه‌ای، پرسیاوشان بدون هیچ گونه اثر منفی یا عوارض جانبی، اثرات سودمند متعادل بر پارامترهای عملکردی انتخابی در میان برخی افراد مبتلا به MS نشان داده است. ......

  • تأثیر بلوبری بر کاهش آسیب ماهیچه‌ای ناشی از تمرین‌های ورزشی شدید

    ۱۳۹۶/۸/۱۷

    بلوبری غنی از آنتی اکسیدان ها و منبع خوبی از ویتامین C و کربوهیدرات ها و حاوی غلظت بالای آنتوسیانین ها است. بر اساس مطالعات بلوبری ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی نشان داده است. تمرین های ورزشی شدید ممکن است منجر به درد عضلانی و خستگی شود که ناشی از التهاب موضعی و استرس اکسیداتیو در بافت ماهیچه است. بر اساس مطالعات بلوبری ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی نشان داده است.....

  • تاثیر مصرف پیشگیرانه‌ی دمنوش به‌لیمو بر بیماری‌های التهابی روده

    ۱۳۹۶/۸/۱۰

    بیماری های التهابی روده (IBD) از بیماری‌های بزرگ قرن بیستم و مرتبط با ظهور جوامع صنعتی مدرن هستند که باعث آسیب روده‌ای می شوند. دمنوش به لیمو یک دمنوش گیاهی معروفِ غنی از پلی فنول ها است که ویژگی های مربوط به ترکیبات فعال آن متفاوت از برگ های اولیه‌ی آن است. بر اساس مطالعات، مصرف پیشگیرانه‌ی دمنوش به لیمو باعث ایجاد محافظت آنتی اکسیدانی در طول بیماری کولیت از طریق تحریک فعالیت سوپر اکسیداز دیسموتاز و کاهش پراکسیداسیون لیپید می شود.......

  • تاثیر مصرف خوراکی عصاره چای سیاه بر مهار سنتز اسیدهای چرب و کاهش اشتها، وزن و سطوح تری گلیسرید پلاسما

    ۱۳۹۶/۸/۳

    مصرف غذاهای ادویه ای یا نوشیدنی های گیاهی منجر به ترموژنز (گرمازایی) بیشتر و در برخی موارد سیری بیشتر می شود. ترکیبات گرمازا ممکن است به عنوان عوامل کاربردی درنظر گرفته شوند که می تواند از تعادل مثبت انرژی و چاقی جلوگیری کند. یکی از این ترکیبات چای سیاه است که حاوی پلی فنول هایی مانند تئافلاوین ها است. در رت های چاق شده ناشی از رژیم غذایی، مصرف خوراکی عصاره چای سیاه Keemun میزان مصرف غذا، وزن بدن و سطوح تری گلیسرید پلاسما را کاهش داد و همچنین سنتز اسید چرب را مهار کرد.......

  • بررسی اثر محافظتی کاکائو بر سیستم قلبی-عروقی

    ۱۳۹۶/۷/۲۶

    کاهش تولید نیتریک اکساید (NO) توسط اندوتلیوم (لایه درون رگی)، باعث اختلال عملکرد اندوتلیال می شود.کاهش قابلیت در دسترس بودن نیتریک اکساید اثرات نامطلوبی بر سیستم قلبی-عروقی می گذارد. بر اساس مطالعات، فلاوونوییدهای کاکائو دارای اثرات محافظت قلبی شامل ویژگی‌های آنتی اکسیدانی، مهار فعالیت پلاکتی و فعال سازی آنزیم نیتریک اکسید سنتاز در سلول های اندوتلیال هستند....

  • تأثیر برگ درخت زیتون بر هموستازی گلوکز و مکانیسم اثرگذاری آن در بیماران دیابتی

    ۱۳۹۶/۷/۱۹

    برگ های زیتون در رژیم غذایی انسان به صورت انواع عصاره، دمنوش و پودر استفاده شده اند و حاوی چندین ترکیب زیست فعال هستند که ممکن است دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدفشار خون بالا، ضدآتروژنیک، ضدالتهاب، کاهنده قند خون و کاهنده کلسترول باشند. چای برگ زیتون و یا جویدن برگ زیتون، درمان های سنتی برای درمان انواع دیابت هستند. بر اساس مطالعات برگ درخت زیتون یک درمان مکمل برای بهبود هموستازی گلوکز از طریق کاهش هضم و جذب نشاسته در افراد مبتلا به دیابت است......

  • مقایسه اثر میوه "به" و درمان های دارویی بر کاهش تهوع و استفراغ دوران بارداری

    ۱۳۹۶/۷/۱۲

    استفاده از داروهای شیمیایی در اوایل دوران بارداری برای رفع تهوع و استفراغ منع شده است و گرایش به سمت مصرف درمان‌های جایگزین در حال افزایش است. استفاده از میوه به برای کاهش این علائم از طریق تقویت دستگاه گوارش توصیه شده است..........

  • ارتباط بین آنتی اکسیدان های زعفران و خاصیت ضدچاقی آن

    ۱۳۹۶/۷/۵

    تحقیق بر روی امکان استفاده از عصاره های گیاهی و جداسازی ترکیبات از محصولات طبیعی برای درمان چاقی روند صعودی دارد. زعفران (Crocus Sativus L. Iridaceae) منبعی از پلی فنول ها / کاروتنوییدهای گیاهی است. بسیاری از این خواص دارویی زعفران می تواند مربوط به تعدادی از ترکیبات آن مانند کروستین و کروسین ها باشد. زعفران می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم چاقی را از طریق عملکرد به عنوان یک ترکیب ضدالتهابی و یا یک عامل کاهش دهنده چربی به همراه خاصیت ضدالتهابی، مهار کند.

  • آلوورا، درمانگر مؤثر بر بیماری پاکت پریودنتال

    ۱۳۹۶/۶/۲۹

    علاقه و پیشرفت های اخیر در زمینه درمانِ جایگزین، باعث گسترش استفاده از محصولات گیاهی مختلف و طبیعی برای مصارف متعدد در زمینه دارویی شده است. آلوورا یکی از این محصولات است که فواید متعددی را از خود نشان داده است و در تحقیقات بالینی اهمیت زیادی دارد. یکی از کاربردهای آن در دندان‌پزشکی، به عنوان یک دارو برای درمان بیماری "پاکت پریودنتال" است.......

  • اثرات مفید آنتوسیانین های آلبالو بر کاهش وزن و سطح سلامت بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

    ۱۳۹۶/۶/۲۲

    آنتوسیانین ها دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و اثرات مفید برای کنترل انواع دیابت و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی هستند. آب آلبالو حاوی مقادیر بالای آنتوسیانین ها به ویژه سیانیدین-3-گلوکوزید است. بر اساس مطالعات، مصرف روزانه 40 گرم کنسانتره آب آلبالو وزن بدن، فشار خون و هموگلوبین گلیکوزیله را در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 پس از 6 هفته کاهش و لیپیدهای خون را در بیماران دیابتی با چربی خون بالابهبود می دهد. همچنین اثرات آنتی اکسیدانی و ضدالتهاب آب میوه آلبالو بر بافت کبد و خون در موش به اثبات رسیده است.

  • مکانیسم اثر پلی فنول های چای سبز و سیب بر جلوگیری از افزایش رشد تومورها و بیماری آترواسکلروزیس

    ۱۳۹۶/۶/۱۵

    غلظت بیش از حد فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) باعث توسعه آنژیوژنز و عوارضی همچون افزایش رشد تومورها و پلاک های آترواسکلروتیک می شود. پلی فنول های اپی گالوکاتچین گالات چای سبز و الیگومرهای پروسیانیدین سیب پتانسیل مهار بیان فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) در سلول های اندوتلیال جداشده از سیاهرگ بندناف انسان از طریق فعل و انفعال مستقیم و اتصال قوی با فاکتور VEGF را داشتند........

  • تأثیر مصرف کافئین و چای سبز بر تناسب اندام

    ۱۳۹۶/۶/۸

    مصرف ترکیب چای سبز و کافئین به همراه رژیم غذایی کم کالری 4 هفته ای باعث کاهش وزن از طریق گرمازایی و اکسیداسیون چربی می شود که به میزان کافئین مصرفی ارتباط دارد. .........

  • گزنه و قند خون

    ۱۳۹۶/۶/۴

    نتایج یک كارآزمايي باليني تصادفي يك سوكور نشان داد که مصرف گزنه پس از دو ماه سبب افزایش حساسیت به انسولین، کاهش میانگین قند خون ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله شد.......

  • یافته ‏های پژوهشگران دربارۀ تأثیر بهارنارنج بر کاهش وزن

    ۱۳۹۶/۶/۱

    سینفرین موجود در بهارنارنج اثر ضدچاقی دارد. همچنین بهارنارنج جایگزین مناسب برای افدرا است؛ افدرین موجود در افدرا دارای عوارض جانبی است. همچنین ترکیب بهارنارنج با گل راعی و کافئین در کاهش وزن و از دست دادن چربی مؤثر است.......

  • بررسی اثر ضد تشنجی برگ گیاه کاکوتی

    ۱۳۹۶/۵/۳۰

    پژوهشی نشان می دهد که عصاره ی هیدروالکی برگ کاکوتی اثر ضد تشنجی دارد و مرگ و میر و تعداد پرش های ناگهانی حیوانات را هنگام تشنج، كاهش می دهد......

  • درمان مشکلات پوستی با گل گاوزبان

    ۱۳۹۶/۵/۲۵

    یافته های یک پژوهش نشان می دهد که روغن گل گاوزبان باعث کاهش علائم بیماری های پوستی در زنان می شود.

  • زیره و افزایش شیر مادران

    ۱۳۹۶/۵/۲۱

    بسیاری از مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند به دنبال راه هایی برای افزایش شیر خود در طول دوران شیردهی هستند. بسیاری از آن ها از داروهای گیاهی برای بهبود شیردهی استفاده می کنند. یکی از این گیاهان زیره سبز است.

  • کاکوتی، گیاهی ضد درد

    ۱۳۹۶/۵/۱۷

    عصاره کاکوتی از یک طرف با مهار آزاد سازی اسید آراشیدونیک و از طرف دیگر با به کارگیری توام مکانیسم های اپیوئیدرژیک و سروتونرژیک موجب کاهش درد می شود.

  • زیره سبز از بروز عفونت های میکروبی جلوگیری می کند

    ۱۳۹۶/۵/۱۵

    اسانس زیره سبز می تواند به تنهایی یا در ترکیب با سایر عوامل ضد میکربی براي درمان عفونت هاي باکتریایی موثر باشد. همچنین این گیاه می تواند عملکرد برخی از آنتی بیوتیک ها را تقویت نماید.

  • ترکیبات مفید دانه های هل

    ۱۳۹۶/۵/۱۱

    خاصیت درمانی در هل به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی مفید در آن است. در این مقاله مهمترین ترکیبات هل را ملاحظه نمائید.

  • تاثیر عصاره ی گیاه رازیانه بر علایم سندروم پیش از قاعدگی

    ۱۳۹۶/۵/۱۰

    پژوهشی نشان می دهد که عصاره ی گياه رازيانه در درمان علايم سندروم پيش از قاعدگي مؤثر است و شدت علائم PMSرا كاهش دهد.......

  • مرزنجوش سلول های سرطان پروستات را نابود می کند

    ۱۳۹۶/۵/۸

    پژوهشی نشان می دهد که ترکیب کارواکرول مرزنجوش باعث آپوپتوز سلول های سرطانی و درمان سرطان پروستات می شود......

  • 8 خاصیت مفید زیره سبز

    ۱۳۹۶/۵/۷

    زیره به صورت ادویه در آشپزی و دارو در پزشکی کاربرد دارد. زیره سبز به طور سنتی برای درمان سوء هاضمه و کاهش عفونت های غذایی استفاده می شود. در این مقاله به خواص زیره سبز برای سلامت بدن می پردازیم. ........

  • تاثیر اسانس زیره سبز بر میزان قند خون

    ۱۳۹۶/۵/۴

    نتایج یک پژوهش نشان می دهد که مصرف اسانس زیره سبز باعث کاهش گلوکز خون می شود و این گیاه مي تواند در پيشگيري و بهبود بيماري ديابت نقش داشته باشد.......

  • ارزش غذایی گل گاوزبان

    ۱۳۹۶/۵/۳

    گل گاوزبان حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. در این مقاله با ارزش غذایی گل گاوزبان آشنا می شوید.........

  • با خواص چای سفید آشنا شوید

    ۱۳۹۶/۵/۲

    صدها سال است که چینی ها چای سفید را می نوشند اما این چای تا همین اواخر خارج از چین ناشناخته بود. طعم جذاب چای سفید آن را به نوشیدنیِ محبوبی بین مصرف کنندگان چای در سراسر دنیا تبدیل کرده است. برگ های این چای......

  • نگاهی به صنعت قهوه در سال 2016

    ۱۳۹۶/۵/۱

    سال های 2015 و 2016 میلادی، 2 سال پویا برای کافی شاپ ها همراه با رشد تقاضا و نوآوری های جدید و رقابت های بیشتر و رو به رشد در سراسر جهان بوده است. با راه اندازی.........

  • رازیانه دارویی برای درمان بیماری های گوارشی

    ۱۳۹۶/۵/۱

    رازیانه یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان بیماری های دستگاه گوارش است. این گیاه بی خطرترین دارو برای درمان درد شکم، اسپاسم عضلات دستگاه گوارش و نفخ است.

  • چای و سلامت استخوان ها

    ۱۳۹۶/۴/۳۱

    پژوهش های علمی نشان می دهد که مصرف چای سبز و چای سیاه برای سلامتی استخوان ها مفید است.

  • بررسی اثرات دانه ی گیاه زنیان بر درمان زخم معده

    ۱۳۹۶/۴/۲۸

    نتایج یک پژوهش نشان می دهد که عصاره ی گیاه زنیان در درمان زخم معده ی ناشی از ایبوپروفن مفید است....

  • پلی فنول ها در چای سیاه و چای سبز

    ۱۳۹۶/۴/۲۷

    فلاونوئیدها متابولیت های ثانویه ای هستند که به رشد گیاه و ایجاد خصوصیاتی مانند بو، رنگ و ... در چای کمک می کنند. مقدار پلی فنول و نوع آن در گیاهان مختلف و مراحل مختلف رشدی گیاه متفاوت است.

  • وانیل خاصیت ضد افسردگی دارد

    ۱۳۹۶/۴/۲۶

    پژوهشی نشان می دهد که مصرف عصاره ی وانیل خاصیت ضد افسردگی دارد و به کاهش و درمان بیماری افسردگی کمک می‏‌کند. مصرف این مقدار وانیل با مصرف داروی ضد افسردگیِ فلوکستین برابر است........

  • رفع حالت تهوع پس از مصرف چای سبز

    ۱۳۹۶/۴/۲۵

    برخی افراد پس از مصرف چای سبز دچار حالت تهوع می شوند. دراین مقاله دلایل ایجاد حالت تهوع پس از مصرف چای سبز را بیان می کنیم......

  • پلی فنول های چای از رشد و انتشار باکتری Fusobacterium nucleatum جلوگیری می کند

    ۱۳۹۶/۴/۲۴

    یافته های یک پژوهش نشان می دهد که تئوفلاوین ها و اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) چای سیاه و چای سبز از رشد و گسترش باکتری Fusobacterium nucleatum جلوگیری می کنند......

  • دارچین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

    ۱۳۹۶/۴/۲۱

    پژوهش ها نشان می دهند که مصرف دارچین قند خون را تنظیم می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. در اینجا با تعدادی از این پژوهش ها آشنا می شوید.

  • ارزش غذایی گیاه رازیانه

    ۱۳۹۶/۴/۲۰

    حاوی مواد مغذی و ترکیبات ضروری بدن مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبر است.......

  • تاثیر مصرف زرشک بر کاهش التهاب حاد و مزمن

    ۱۳۹۶/۴/۱۹

    پژوهشی نشان می دهد که عصاره ی الکلی میوه زرشک قادر است التهاب حاد و التهاب مزمن در بدن را به صورت معنی داری کاهش دهد.......

  • خواص درمانی چای هل

    ۱۳۹۶/۴/۱۸

    هل گیاه معطری است که اغلب به صورت ادویه و دارو مصرف می شود. در این مطلب با گلچینی از خواص درمانی هل آشنا می شوید........

  • کاکوتی و سندروم تخمدان پلی کیستیک

    ۱۳۹۶/۴/۱۷

    گیاه کاکوتی به دلیل داشتن اثرات ضد التهابی باعث بهبود علائم بافتی بیماری سندروم تخمدان پلی‌کیستیک و کاهش ترشح گنادوتروپین ها و هورمون های تخمدانی می شود.......

  • تاثیر آروماتراپی بر شدت تهوع و استفراغ پس از عمل جراحی

    ۱۳۹۶/۴/۱۴

    آروماتراپی یا رایحه درمانی روشی غیر دارویی و موثر برای کاهش حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل های جراحی است.....

  • گیاه تازه یا خشک؟ کدام بهتر است؟

    ۱۳۹۶/۴/۱۳

    گیاهان به صورت خشک و تازه مصرف می شوند. هر گیاه، خواص مفید و درمانی مخصوص به خود دارد. برخی گیاهان به صورت تازه و برخی دیگر به صورت خشک مفید هستند........

  • ملاتونین خطر ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد

    ۱۳۹۶/۴/۱۲

    دانشمندان عقیده دارند که ملاتونین خطر ابتلا به بیماری های قلبیِ ناشی از چاقی و چربی خون بالا را کاهش می دهد.......

  • فواید نوشیدن دمنوش زنیان

    ۱۳۹۶/۴/۱۱

    زنیان به صورت دارویی و همچنین ادویه در آشپزی کاربرد دارد. در این مطلب می خواهیم با فواید مصرف زنیان بیشتر آشنا شویم.

  • درمان بیماری سیکل سل با وانیل

    ۱۳۹۶/۴/۱۰

    یافته های یک پژوهش علمی نشان می دهد که نوع خاصی از وانیل می تواند به عنوان دارو برای درمان بیماری سیکل سل استفاده شود......

  • رزماری و پیشگیری از سرطان سینه

    ۱۳۹۶/۴/۷

    پژوهشی نشان می دهد که عصاره ی رزماری قادر به از بین بردن سلول های سرطان سینه بوده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.......

  • درمان کولیک نوزاد با مصرف زنیان

    ۱۳۹۶/۴/۴

    مصرف دمنوش زنیان به درمان درد کولیک و همچنین مسمومیت و سوء هاضمه ی نوزاد کمک می کند..........

  • توت فرنگی و درمان زخم معده

    ۱۳۹۶/۴/۳

    پژوهشی در دانشگاه بارسلونا نشان می دهد که توت فرنگی خطر ابتلا به زخم معده، در نتیجه ی مصرف الکل را به حداقل کاهش می دهد.........

  • کاهش اسید معده با مصرف زنیان

    ۱۳۹۶/۴/۱

    تیمول زنیان اسید معده را کاهش می دهد و فرآیند هضم غذا را تسریع می کند. زنیان از برگشت اسید معده به مری (رفلاکس اسید معده) و همچنین ایجاد نفخ و سوء هاضمه جلوگیری می کند.......

  • بابونه خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می دهد

    ۱۳۹۶/۳/۳۱

    پژوهشی نشان می دهد که مصرف دمنوش بابونه خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می دهد.........

  • کارواکرول و خواص مفید آن

    ۱۳۹۶/۳/۳۰

    کارواکرول ترکیب اصلی گیاهانی مانند مرزنجوش، آویشن و ترنج وحشی است و خواص درمانی فراوانی دارد. در این مقاله با خواص مفید این ترکیب آشنا می شوید........

  • مرزنجوش بر علیه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)

    ۱۳۹۶/۳/۲۹

    مرزنجوش از خواص ضد باکتریایی قدرتمندی برخوردار است و باکتری بیماری زای استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) را از بین می برد..........

  • ارزش غذایی گیاه نعناع

    ۱۳۹۶/۳/۲۸

    نعناع غنی از ویتامین های A و C و مقادیر کمی از ویتامین B2 و مواد معدنی از جمله کلسیم، روی، مس و منیزیم است. این گیاه اگر چه در مقادیر کم مصرف می شود اما مواد مغذی آن نباید دست کم گرفته شود........

  • رازیانه علائم یائسگی را کاهش می دهد

    ۱۳۹۶/۳/۲۷

    پژوهشی نشان می دهد که رازیانه علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، بی خوابی و اضطراب را بدون ایجاد عوارض جانبی کاهش می دهد..........

  • خواص مفید چای رازیانه

    ۱۳۹۶/۳/۲۵

    قرن هاست که از دانه های رازیانه به عنوان دارو و همچنین ادویه در آشپزی استفاده می شود. در این مقاله تعدادی از خواص مفید چای رازیانه معرفی می شود..........

  • جنسینگ و کاهش خستگی در بیماران مبتلا به سرطان

    ۱۳۹۶/۳/۲۴

    نتایج پژوهشی در کلینیک مایو نشان می دهد که مصرف جنسینگ به مدت 2 ماه خستگی در بیماران مبتلا به سرطان را کاهش می دهد..........

  • فواید مصرف دمنوش رزماری

    ۱۳۹۶/۳/۲۳

    از رزماری به طور سنتی در درمان بیماری هایی مانند، سوء هاضمه، دردهای عضلانی، بهبود حافظه و تقویت سیستم گردش خون استفاده می شود..........

  • کارواکرول از ایجاد بیماری استفراغ زمستانی جلوگیری می کند

    ۱۳۹۶/۳/۲۲

    کارواکرول قادر به شکستن لایه ی پروتئینی اطراف نورو ویروس ها است. شکسته شدن این لایه ی پروتئینی، در نهایت منجر به مرگ ویروس می شود. نوروویروس ها عامل اصلی بیماری استفراغ زمستانی هستند.........

  • آنچه در مورد آنتی اکسیدان ها باید بدانید

    ۱۳۹۶/۳/۲۱

    آنتی اکسیدان ها ترکیبات مفید موجود در مواد غذایی هستند که خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. در این مقاله آنچه در مورد آنتی اکسیدان ها باید بدانید را شرح می دهیم...........

  • خاصیت ضد دیابتی مرزنجوش و رزماری

    ۱۳۹۶/۳/۲۰

    پژوهشی نشان می دهد که دو گیاه مرزنجوش و رزماری همانند داروهایی که در حال حاضر تجویز می شوند، خاصیت ضد دیابتی دارند.......

  • چای زنجبیل و اثرات آن روی بدن

    ۱۳۹۶/۳/۱۸

    زنجبیل یک گیاه دارویی مفید است. . شما می توانید زنجبیل را به صورت دمنوش بنوشید و همچنین به منظور کاهش و التیام درد، به صورت موضعی روی مفاصل خود قرار دهید.

  • چای سبز و پیشگیری از پوکی استخوان

    ۱۳۹۶/۳/۱۷

    مطالعات یک تیم تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف چای سبز به بهبود سلامت استخوان ها کمک می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.........

  • دارچین یا دالچینی یکی از بهترین گیاهان دارویی

    ۱۳۹۶/۳/۱۶

    دارچین خواص درمانی فراوانی دارد که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند. در این مقاله با خواص درمانی دارچین آشنا می شوید...........

  • خواص مفید گیاه نعناع

    ۱۳۹۶/۳/۱۱

    نعناع حاوی انواع مواد مغذی مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. مصرف نعناع به کاهش علائم تهوع، درمان سوء هاضمه، سردرد، دندان درد، گلو درد، گرفتگی عضلات و سایر بیماری ها کمک می کند.........

  • کاهش قند خون با این گیاه دارویی

    ۱۳۹۶/۳/۱۰

    پژوهشی نشان می دهد که مصرف روزانه ی دارچین به طرز چشمگیری، باعث کاهش قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید می شود...........

  • آنتی بیوتیک های طبیعی

    ۱۳۹۶/۳/۹

    آنتی بیوتیک های طبیعی زیادی در دسترس هستند که فاقد عوارض جانبی اند و می توانند جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک های تجویز شده باشد.........

  • مصرف روزانه ی زیره و کاهش چربی بدن

    ۱۳۹۶/۳/۸

    پژوهشی منتشر شده نشان می دهد که زیره فرآیند کاهش وزن را تسریع می کند و با کاهش سطح چربی های مضر خون، روی پروفایل چربی اثر می گذارد........

  • خواص مفید گیاه آویشن

    ۱۳۹۶/۳/۷

    آویشن گیاهی است معطر که در مصارف آشپزی و دارویی کاربرد دارد. گل، برگ و روغن آویشن برای درمان شب ادراری، اسهال، درد معده، ورم مفاصل، گلودرد، سیاه سرفه، برونشیت، نفخ مفید و سایر بیماری ها مفید است..........

  • دارچین قدرت یادگیری را افزایش می دهد

    ۱۳۹۶/۳/۶

    پژوهشی توسط دانشمندان در مرکز پزشکی دانشگاه راش در غرب آمریکا نشان می دهد که تغذیه ی موش های آزمایشگاهی با دارچین توانایی یادگیری را افزایش می دهد.......

  • هر روز دمنوش زنجبیل بنوشید

    ۱۳۹۶/۳/۴

    ریشه ی گیاه زنجبیل خواص درمانی فراوانی دارد. در اینجا با خواص مفید زنجبیل که از نظر علمی ثابت شده اند، آشنا می شوید..........

  • عصاره ی چای و کاهش تومورها

    ۱۳۹۶/۳/۳

    نتایج یک پژوهش نشان می دهد که یک ترکیب شیمیایی در چای سبز دو نوع سرطان پوست را درمان می کند.......

  • چای بابونه، دمنوشی قدرتمند برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    ۱۳۹۶/۳/۲

    گل های خشک بابونه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. پژوهش ها نشان می دهند که خواص ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنیِ بابونه به دلیل وجود فلاونوئیدها در این گیاه است.........

  • رزماری و اثرات ضد میکروبی

    ۱۳۹۶/۳/۱

    پژوهشی نشان می دهد که عصاره ی متانولی گیاه رزماری فعالیت تعدادی از باکتری های بیماری زا را مهار می کند..........

  • خواص درمانی دارچین و عسل

    ۱۳۹۶/۲/۳۱

    ترکیب دارچین و عسل حاوی مقدار قابل توجهی سولفور است. سولفور موجود در ترکیب عسل و دارچین خواص درمانی فراوانی دارد..........

  • زنجبیل و دیابت نوع 2

    ۱۳۹۶/۲/۳۰

    یافته های پژوهشی نشان می دهد که زنجبیل ممکن است حساسیت به انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد........

  • رزماری و کاهش وزن

    ۱۳۹۶/۲/۲۸

    پژوهشی نشان می دهد که رزماری به دلیل توانایی در مهار آنزیم لیپاز منجر به ایجاد حس سیری و کاهش وزن می شود.........

  • پلی فنول های چای سبز- گنجی که شفا می دهد و درمان می کند

    ۱۳۹۶/۲/۲۷

    پژوهش ها نشان می دهد که پلی فنول ها برای سلامت بدن حیاتی هستند. آنها خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند و از ایجاد بیماری های مختلفی مثل بیماری های قلبی ـ عروقی، پوکی استخوان و سرطان جلوگیری می کند......

  • تاثیر مصرف منظم چای سیاه بر هموستازی(حفظ تعادل و هماهنگی سلولی در ارتباط با محیط اطراف) و مولکول های چسباننده ی سلول در انسان

    ۱۳۹۶/۲/۲۵

    نتایج یک بررسی نشان می دهد که مصرف منظم چای سیاه به سبب اثرگذاری بر غلظت مولکول های چسباننده ی سلول(Pسلکتین محلول)، منجر به بهبود سلامت سیستم قلب و عروق می شود..........

  • معجزه ی دمنوش مرزنجوش

    ۱۳۹۶/۲/۲۴

    دمنوش مرزنجوش برای درمان بسیاری از بیماری ها و ناراحتی ها مفید است. در این مقاله با برخی فواید مرزنجوش آشنا می شوید..........

  • چای سبز و افزایش قدرت آنتی بیوتیک ها

    ۱۳۹۶/۲/۲۳

    براساس پژوهش محققان مصری، چای سبز می تواند اثر بخشی آنتی بیوتیک ها را افزایش دهد و ویروس های قوی و مقاوم به آنتی بیوتیک ها مثل MRSA(استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین) را از بین ببرد............

  • حقایقی درباره ی چای سبز

    ۱۳۹۶/۲/۲۱

    چای، پس از آب نوشیدنی بسیار محبوبی است که مردم، در سراسر جهان چای می نوشند. در این مقاله با حقایق جالبی درباره ی چای سبز آشنا می شوید........

  • کاکوتی و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده

    ۱۳۹۶/۲/۲۰

    نتایج یک پژوهش نشان می دهد که گیاه کاکوتی در درمان بیماری سرطان معده مفید است و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد..........

  • 10 بیماری روزانه که با نوشیدن چای درمان می شود

    ۱۳۹۶/۲/۱۹

    دمنوش ها و چای های گیاهی به وفور در دسترس هستند و از برگ، ریشه ، میوه و یا گل گیاه تهیه می شوند. نوشیدن این چای ها و دمنوش ها به درمان 10 بیماری شایع در طول روز کمک می کنند...........

  • ممکن است چای سبز با داروهای فشارخون تداخل داشته باشد

    ۱۳۹۶/۲/۱۸

    پژوهشی نشان می دهد که مصرف چای سبز با داروهای فشار خون مثل بتابلوکر تداخل دارد و جذب دارو و عملکرد آن را کاهش می دهد...........

  • 10دلیل قانع کننده ای که چرا باید قهوه بخورید

    ۱۳۹۶/۲/۱۷

    نوشیدن قهوه برای سلامتی مفید است در این مقاله ، 10 دلیل قانع کننده برای مصرف شرح داده می شود..........

  • بررسی اثر تمشک آبی و کرن بری در افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسما در زنان

    ۱۳۹۶/۲/۱۶

    نتایج یک پژوهش نشان می دهد که مصرف 500 میلی لیتر آب کرن بری توسط داوطلبین زن منجر به افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسما ، ویتامین C و کاهش آهن 3 بار مثبت و نمک فرمی می شود..........

  • کدام چای کاتچین بیشتری دارد

    ۱۳۹۶/۲/۱۴

    در بین چای های مصرفی، چای سبز و سفید بیشترین میزان کاتچین را دارا هستند. اما محتوای کاتچین در تمام برگ های چای های سبز و یا سفید یکسان نیست. برگ های جوان، کاتچین و همچنین اسید آمینه ی بیشتری دارند.......

  • 6 مقاله ی جالب کاملا معتبر درباره ی نوشیدن چای سبز در روز

    ۱۳۹۶/۲/۱۳

    مطالعات بسیار زیادی درباره ی فواید مصرف چای سبز و خواص عصاره ی این چای انجام شده است. در این مقاله، 6 پژوهش کاملا معتبر درباره ی خواص چای سبز شرح داده می شود......

  • 8خاصیت مفید دمنوش بابونه

    ۱۳۹۶/۲/۱۲

    بابونه سرشار از فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفیدند. برای دریافت خواص مفید دمنوش بابونه، مصرف آن را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود قرار دهید...........

  • مصرف چای سبز و چای سیاه خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهند

    ۱۳۹۶/۲/۱۱

    نوشیدن حداقل 3 فنجان چای سبز یا سیاه در روز، به مقدار چشمگیری خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد...........

  • فواید مصرف چای سبز و گل سرخ

    ۱۳۹۶/۲/۱۰

    ترکیب چای سبز و گل سرخ حاوی آنتی اکسیدان، بیوفلاونوئید، ویتامین ها و آلکالوئید است. این ترکیب آرام بخش است و با تقویت سیستم ایمنی به پاکسازی بدن و از بین بردن عفونت ها کمک می کند.........

  • برای مبارزه با دیابت، نوشابه را با آب، چای یا قهوه جایگزین کنید

    ۱۳۹۶/۲/۹

    جایگزین کردن نوشابه ها و نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.......

  • چرا باید پیش از خواب دمنوش نعناع فلفلی بنوشید

    ۱۳۹۶/۲/۶

    نعناع فلفلی دارای خواص سلامتی بسیاری است و به شما برای داشتن خوابی راحت و آرام در شب کمک می کند....

  • آیا چای سبز شیرین شده چربی سوز است؟

    ۱۳۹۶/۲/۴

    پژوهش ها نشان می دهند که مقدار کالری قند و مواد شیرین کننده ی چای، روی خواص مفید آن مثل کاهش وزن اثر گذار است و مزایای چای سبز در چربی سوزی را کاهش می دهد.......

  • استفاده از ماکروویو، سالمترین روش دم کردن چای

    ۱۳۹۶/۲/۲

    دانشمندان به تازگی دریافته اند که بهترین راه برای دم کردن چای، استفاده از ماکروویو است. با این روش خواص مفید چای از جمله ظرفیت آنتی اکسیدانی ترکیبات زیستی آن افزایش می یابد..........

  • دمنوش سیر و زنجبیل مفید برای فشار خون

    ۱۳۹۶/۲/۲

    دمنوش زنجبیل و سیر خواص درمانی بسیار زیادی دارد به خصوص اگر به صورت تازه مصرف شود. دمنوش سیر و زنجبیل به عنوان یک روش درمان طبیعی برای فشارخون بالا مفید است.........

  • دمنوش هایی برای درمان یبوست

    ۱۳۹۶/۱/۳۰

    برخی از دمنوش ها به درمان یبوست کمک می کنند. برخی ترکیبات گیاهانی مثل سنا و کاسکارا ملین طبیعی هستند. برخی چای های گیاهی مثل چای نعناع فلفلی و چای سبز نیز این خاصیت را دارند.........

  • چای سبز تاثیر سیگار در ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد

    ۱۳۹۶/۱/۳۰

    چای سبز خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری را کاهش می دهد. مصرف این چای در افراد غیر سیگاری نیز مفید است............

  • اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) چای سبز از ابتلا به ابولا پیشگیری می کند

    ۱۳۹۶/۱/۲۸

    پژوهشی جدید نشان می دهد که EGCG با اتصال به پروتئین HSPA5 می تواند از سلول های بدن در برابر ویروس ابولا محافظت کند.........

  • دانستنی هایی درباره ی چای ترش

    ۱۳۹۶/۱/۲۸

    گیاه هیبیسکوس یا چای ترش، خواص درمانی فراوانی دارد. از برگ ها و گل های این گیاه چای و عصاره های درمانی تهیه می شود...........

  • چای سبز و پیشگیری از سرطان پروستات

    ۱۳۹۶/۱/۲۶

    پژوهش های جدید نشان می دهد که چای سبز از ایجاد سرطان پروستات پیشگیری می کند و یا می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد..........

  • چه مقدار کافئین مصرف می کنید؟

    ۱۳۹۶/۱/۲۳

    اگر روزانه قهوه و چای می نوشید و از نوشیدن طعم آن ها لذت می برید یا همه جا نوشابه همراه شماست، پس عاشق کافئین هستید. در این مقاله با مواردی که احتمالا درباره ی کافئین نمی دانستید آشنا می شوید........

  • پیشگیری از بیماری های ناشی از دیابت با چای بابونه

    ۱۳۹۶/۱/۲۳

    پژوهشی جدید نشان می دهد نوشیدن چای بابونه از ایجاد و توسعه ی عوارض جانبی بیماری دیابت، مانند کاهش یا از دست دادن بینایی، آسیب اعصاب و آسیب های کلیه پیشگیری می کند........

  • نوشیدنی چای سبز و سیر

    ۱۳۹۶/۱/۲۱

    اضافه کردن سیر به چای سبز خواص مفید آن را افزایش می دهد. بیشترین توجه به گیاه سیر به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی آن، کاهش کلسترول و فشارخون است.......

  • فواید چای سبز برای کودکان

    ۱۳۹۶/۱/۱۹

    پژوهش ها نشان می دهند که مصرف چای سبز در کودکان به حفظ سلامت قلب کمک می کند و خطر ابتلا به پوسیدگی ها و بیماری های دهان و دندان و آنفولانزا را کاهش می دهد...........

  • دمنوش نعناع، درمانی برای بیماری هیرسوتیسم یا پر مویی

    ۱۳۹۶/۱/۱۹

    پژوهشی نشان می دهد که نوشیدن روزانه دو فنجان چای نعناع به مدت 5 روز، سطح هورمون آندروژن را در زنان مبتلا به هیرسوتیسم کاهش می دهد............

  • مصرف دمنوش رازیانه در نوزادان مبتلا به کولیک

    ۱۳۹۶/۱/۱۶

    رازیانه گیاه بسیار خوبی برای درمان کودکان مبتلا به قولنج و ضعف گوارش است. این گیاه هضم و جذب مواد غذایی را بهبود می دهد............

  • EGCG چیست؟

    ۱۳۹۶/۱/۱۶

    EGCG یک آنتی اکسیدان قوی است که خواص مفید فراوانی دارد. اپی گالوکاتچین گالات مهم ترین جزء فعال کاتچین است و حدود 59 درصد از کاتچینِ برگ های چای سبز را، EGCG تشکیل می دهد.........

  • دمنوش هایی برای کاهش فشارخون

    ۱۳۹۵/۱۲/۲۸

    راه های درمانی بسیاری برای کاهش فشار خون از جمله تغییر سبک زندگی و مصرف دارو وجود دارد. اگر شما علاقه مند به استفاده از داروهای گیاهی برای کاهش فشارخون هستید، با مصرف این دمنوش های گیاهی به درمان این بیماری کمک کنید.......

  • مصرف چای سبز همراه با مواد غذایی حاویِ نشاسته، قندخون را کاهش می دهد

    ۱۳۹۵/۱۲/۲۵

    پژوهشی نشان می دهد که مصرف آنتی اکسیدان های چای سبز به نام اپی گالوکاتچین گالات3 یا EGCG به همراه نشاسته ی ذرت، قند خون را در موش ها به طرز چشم گیری کاهش می دهد.........

  • تیانین در چای و فواید آن

    ۱۳۹۵/۱۲/۲۴

    تیانین یک نوع اسید آمینه است که به طور طبیعی در برگ های چای به ویژه چای سبز وجود دارد. این ترکیب سه ویژگی شگفت انگیز دارد، خوشمزه است، آرام بخش است و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد..........

  • دمنوش بابونه خطر مرگ در زنان مسن را کاهش می دهد

    ۱۳۹۵/۱۲/۲۳

    پژوهش محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد که نوشیدن دمنوش بابونه خطر مرگ ناشی از بیماری های مختلف در زنان بالای 65 سال را کاهش می دهد........

  • چای سبز و ترکیب EGCG از ایجاد بیماری های خود ایمنی پیشگیری می کند

    ۱۳۹۵/۱۲/۲۲

    نتایج یک پژوهش نشان می دهد که مصرف عصاره ی چای سبز به طور چشمگیری آسیب و اختلال عملکرد غدد بزاقی را کاهش می دهد.......

  • نوشیدن چای، خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد

    ۱۳۹۵/۱۲/۱۶

    تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن بیش از 4 فنجان چای سیاه، سبز و دمنوش های گیاهی در روز خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تا 30 درصد کاهش می دهد.........

  • 9 حقیقت جالب درباره ی چای

    ۱۳۹۵/۱۲/۱۵

    با دانستن این 9 حقیقت جالب درباره ی چای، با خواص مفید و درمانی آن بیشتر آشنا می شوید........

  • چای سبز خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد

    ۱۳۹۵/۱۲/۱۰

    مصرف منظم چای سبز در زنان خطر ابتلا به برخی از سرطان های دستگاه گوارش به خصوص سرطان معده را کاهش می دهد.........

  • مصرف قهوه و پیشگیری از ابتلا به سیروز کبدی

    ۱۳۹۵/۱۲/۸

    نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد افرادی که در طول روز بیش از دو فنجان قهوه می‌نوشند کمتر با احتمال ابتلا به بیماری‌های کبدی مواجه‌اند.......

  • چای سبز و کاکائو دو ترکیب امید بخش برای بیماران مبتلا به ایدز( HIV)

    ۱۳۹۵/۱۲/۸

    پژوهش ها نشان می دهد که ترکیبات چای سبز و کاکائو به کاهش عوارض عصبی مرتبط با بیماری HIV کمک می کند..........

  • فواید اضافه کردن لیمو به چای سیاه و سبز

    ۱۳۹۵/۱۲/۵

    لیمو منبع غنی ویتامین C است و افزودن آن به چای سیاه و چای سبز خواص آنتی اکسیدانی این دو چای را افزایش می دهد...........

  • چگونه فواید چای سبز را افزایش دهیم

    ۱۳۹۵/۱۲/۵

    مطالعات جدید نشان می دهد که افزودن آب مرکبات یا ویتامین C به طور چشمگیری خواص بیوزیستی چای سبز را افزایش می دهد.........

  • فواید سلامتی قهوه ی سرد

    ۱۳۹۵/۱۲/۳

    خواص آنتی اکسیدانی و درمانی قهوه ی دم کرده در آب سرد بیشتر از قهوه ی دم کرده در آب گرم است..........

  • نوشیدن چای سبز قبل از مصرف مکمل های آن (مکمل های چای سبز) از ایجاد مسمومیت جلوگیری می کند

    ۱۳۹۵/۱۲/۳

    پژوهشی نشان می دهد که نوشیدن چای سبز چند هفته پیش از مصرف مکمل های دارویی آن، خطر مسمومیت ناشی از مصرف مکمل های چای سبز را کاهش می دهد.......

  • چای سبز از چشم ها در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند

    ۱۳۹۵/۱۲/۱

    آنتی اکسیدان های چای سبز به نام کاتچین، خطر ابتلا به بیماری های چشم مثل گلوکوم را کاهش می دهند........

  • چهار ماده ی محرک در چای

    ۱۳۹۵/۱۲/۱

    چای گزینه ای مناسب برای کسانی است که به مقادیر بالای کافئین در قهوه حساسیت دارند. این نوشیدنی به دلیل داشتن L- تئانین و اثر بر امواج آلفای مغز، برای افرادی که به تمرکزهای طولانی مدت نیاز دارند مناسب است.......

  • چای سبز و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۸

    مصرف چای سبز از ایجاد سرطان دهان به خصوص در بیماران مبتلا به ضایعات پیش سرطانی مثل لکوپلاکیا پیشگیری می کند.......

  • فواید مصرف دمنوش های گیاهی در هنگام تب

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۸

    دمنوش های گیاهی خوش طعم و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این دمنوش ها با تحریک کردن، افزایش تعرق و آب رسانی به بدن به کاهش تب کمک می کنند.........

  • مصرف قهوه، در زنان خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۶

    یافته های جدید نشان می دهد که مصرف قهوه در زنان خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد......

  • ترکیب گالات چای سبز از ایجاد بیماری آرتریت روماتوئید پیشگیری می کند

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

    پژوهشی در دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می دهد که ترکیب اپی گالوکاتچین گالات چای سبز از ایجاد درد در مفاصل و التهاب ناشی از بیماری آرتریت روماتوئید جلوگیری می کند........

  • نوشیدن قهوه در دوران بارداری

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

    پژوهشی نشان می دهد که مصرف متعادل قهوه در دوران بارداری روی ضریب هوشی نوزاد تأثیر منفی ندارد و همچنین منجر به بروز مشکلات رفتاری در این کودکان نمی شود..............

  • چای: یک فنجان سلامتی

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۴

    اغلب گفته می شود که چای، به ویژه چای سبز، برای سلامتی مفید است. ولی چه میزان از آن مفید است و چرا؟ مشخص شده است که ...........

  • دما و زمان دم کشیدن چای، آنتی اکسیدان های آن را تحت تأثیر قرار می دهد

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۴

    درجه حرارت و زمان دم کشیدن چای بر میزان آنتی اکسیدان های انواع مختلف چای تاثیر گذار است.

  • خود را از نوشیدن قهوه محروم نکنید

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۲

    راهنماهای جدید تغذیه ای که در زمینه ی نوشیدنی ها ارائه شده اند، پس از آب، چای و قهوه را در سلامتی مؤثر می دانند. البته این سوال مطرح می شود که .........

  • نقش گیاهان دارویی در دیابت

    ۱۳۹۵/۱۱/۷

    حذف گوشت و غذاهای غنی از پروتئین و چربی می تواند از خطر ابتلا به بیماری دیابت بکاهد، سبب کاهش وزن شود و باعث .......

  • موارد احتیاط درباره ی مصرف چای سبز

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    به احتمال زیاد چای سبز برای اکثر افراد بالغ بی خطر است. با این حال......

  • مواد شیمیایی گیاهی چای

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    صدها ترکیب فیتوکمیکال در چای وجود دارند، بنابراین خلاصه ای از رایج ترین و انواع فعال دارویی آنها را در زیر ارائه می دهیم .......

  • ترکیب چای سبز می تواند به درمان سندروم داون کمک کند

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    براساس یک مطالعه ی جدید منتشر شده در مجله ی"The lancet Neurology" ترکیبی امیدوارکننده در چای سبز برای درمان بیماری سندروم داون شناخته شده است.این مطالعه ......

  • تعیین ترکیبات با فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در چای

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    میزان عناصر ضروری با فعالیت آنتی اکسیدانی، همچنین کاتچین، گالیک اسید و سطوح کافئین، در 45 نمونه از چای های مختلف تجاری در اسپانیا ارزیابی شد.کروم، منگنز ......

  • چگونه چای سبز می تواند به بهبود عملکرد MRI کمک کند؟

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    در سال های اخیر، محبوبیت چای سبز با سرعت زیادی افزایش یافته است. طرفداران می توانند آن را بنوشند، از طعم آن در بستنی خود لذت ببرند و از لوسیون های ........

  • 5 فایده ی اضافه کردن عسل به چای سبز

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    چای سبز نوشیدنی محبوبی در سراسر جهان است. افزودن عسل به چای سبز علاوه بر ......

  • مصرف آهن همراه با چای سبز باعث کاهش مزایای چای می شود

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    نوشیدن چای سبز به دلیل پلی فنول های قدرتمند موجود در آن خواص درمانی بسیاری دارد، که اثرات آنتی اکسیدانی آن حتی بیشتر از ویتامین C است. اما یک مطالعه جدید ......