سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > درمان بیماری سیکل سل با وانیل

درمان بیماری سیکل سل با وانیل

درمان بیماری سیکل سل با وانیل

درمان بیماری سیکل سل با وانیل

یافته های یک پژوهش علمی نشان می دهد که نوع خاصی از وانیل می تواند به عنوان دارو برای درمان بیماری سیکل سل استفاده شود. نتایج این پژوهش در نشریه ی خون شناسی منتشر شده است.در این مطالعه، تیم تحقیقاتی، ابتدا بیماری سیکل سل را در موش ها ایجاد کردند، سپس ماده ی شیمیایی مورد آزمایش را در تعدادی از موش ها بررسی کردند. این ماده ی شیمیایی پس از وارد شدن به بدن موش به وانیلین تبدیل می شود. نتایج این آزمایش نشان داد که عمر موش هایی که این ماده ی شیمیایی را دریافت کرده بودند 5 برابر بیشتر از موش هایی بود که این ماده را مصرف نکرده بودند.

ترکیب وانیلین در دستگاه گوارش تجزیه می شود اما دانشمندان یک شرکت بیوتکنولوژی در سن دیگو واریانتی (گونه) از وانیل به نام MX-1520 را پرورش داده اند که در برابر تخریب دستگاه گوارش مقاوم است. MX-1520 یک پیش دارو است که در بدن به داروی فعال تبدیل می شود. نتایج این پژوهش نشان می دهد که MX-1520 در بدن موش ها پس از تبدیل شده به وانیلین مانع از تشکیل هموگلوبین های داسی شکل می شود.

میلیون ها نفر در سراسر جهان به ویژه در آفریقا، هند، خاورمیانه و کشورهای مدیترانه ای به بیماری سیکل سل مبتلا هستند. شکل ظاهری گلبولهای قرمز در بیماران مبتلا به سیکل سل باعث شده است که به این اختلال، بیماری گلبول های قرمز داسی شکل نیز بگویند.

گلبول های قرمز داسی شکل، نمی توانند به راحتی در داخل عروق خون حرکت کنند. گاهی وجود این گلبول های قرمز، باعث می شود که رگ های خونی مسدود شود، در نتیجه خون رسانی به برخی بافت ها با مشکل مواجه شود. عدم خون رسانی مناسب باعث می شود که بافت مورد نظر آسیب دیده در نتیجه بیمار در آن ناحیه احساس درد و ناراحتی کند.

در حال حاضر داروی هیدروکسی اوره برای درمان بیماری سیکل سل استفاده می شود اما این دارو برای تمام بیماران اثر بخشی ندارد و در مواردی فعالیت مغز استخوان را سرکوب می کند. بنابراین هدف محققان تولید داروهای ایمن تر و موثرتر است. این ترکیب هنوز روی انسان مطالعه نشده است بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

http://www.medicalnewstoday.com

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :