سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > دارچین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

دارچین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

دارچین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

دارچین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

پژوهش ها نشان می دهند که مصرف دارچین قند خون را تنظیم می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. در ادامه با تعدادی از این پژوهش ها آشنا می شوید.

  • پژوهشی روی نمونه های حیوانی نشان می دهد که دارچین حساسیت سلول ها به انسولین را افزایش می دهد که در نهایت منجر به کنترل قند خون می شود.
  • دارچین قند خون و کلسترول را کاهش می دهد. معمولا مردم از طعم دارچین لذت می برند و به عنوان ادویه در تهیه مواد غذایی استفاده می کنند. اضافه کردن مقدار کمی دارچین به مواد غذایی و یا مصرف آن به صورت دمنوش یا کپسول قند خون را تنظیم می کند. در یک پژوهش تاثیر دارچین در 60 فرد دارای اضافه وزن و مبتلا به دیابت نوع 2 بررسی شد. دوزهای دارچین به مقدار 1، 3 و 6 گرم در روز به مدت 40 روز به این افراد داده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که مصرف دارچین باعث کاهش قند خون به میزان 18 تا 29 درصد شد.
  • پژوهشی نشان می دهد که دارچین خواص ضد التهابی و ضد چسبندگی پلاکت خون دارد و به کاهش چربی مضر خون کمک می کند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف مقدار کمی دارچین در روز ( کمتر از 6 گرم ) منجر به کاهش سرم گلوکز، تری گلیسیرید، کلسترول LDL و کلسترول تام در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.
  • یک مطالعه نشان می دهد که دارچین می تواند جایگزین انسولین در درمان دیابت نوع 2 شود. دارچین  فعالیت شبه انسولینی دارد و اثربخشی انسولین را افزایش می دهد. دارچین دارای یک جزء فعالی زیستی است که از ایجاد بیماری دیابت پیشگیری می کند. دارچین تعادل انرژی در بدن و هضم مواد غذایی ماند میوه ها، شیر و سایر محصولات لبنی را بهبود می بخشد و به کاهش نفخ و گاز در معده کمک می کند.
  • پژوهشی در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون نشان می دهد که دارچین باعث کاهش فشار خون سیستولیک در موش های مبتلا به فشار خون بالا می شود. در این پژوهش دارچین روی قند خون تاثیری نداشت اما سطح انسولین خون را کاهش داد. 
  • یک مطالعه نشان می دهد که دارچین مقدار قند وارد شده به جریان خون "به دلیل مصرف کربوهیدرات ها" را کاهش می دهد. دارچین آنزیم های ضروری در بدن و گیرنده ها در سلول را تحریک می کند، در نتیجه ی این عمل سلول ها به انسولین پاسخ خواهند داد. همچنین دارچین آنزیم های مسئول غیر فعال کردن گیرنده های انسولین " که باعث مقاومت به انسولین می شود"را مهار می کنند. پوست درخت دارچین حاوی کلسیم، کروم، مس، ید، آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و ویتامین های A,B1,B2 و C است.

http://www.naturalnews.com/

هشتگ :



اشتراک گذاری :