سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > کارواکرول و خواص مفید آن

کارواکرول و خواص مفید آن

کارواکرول و خواص مفید آن

کارواکرول و خواص مفید آن

شما احتمالا درباره ی کارواکرول کمتر شنیده اید اما حتما با گیاهان حاوی این ترکیب آشنا هستید. کارواکرول ترکیب اصلی گیاهانی مانند مرزنجوش، آویشن و ترنج وحشی است و خواص مفید این گیاهان نیز به دلیل وجود همین ترکیب است. کارواکرول خواص درمانی فراوانی دارد. در ادامه ی این مقاله با خواص مفید این ترکیب آشنا می شوید.

تاثیر روی سلول های سرطانی

پژوهشی نشان می دهد که مصرف کارواکرول سرعت مرگ سلول های سرطان سینه را افزایش می دهد. مطالعه ی دیگری در دانشگاه لانگ آیلند نیز نتایج مشابهی را در سلول های سرطان پروستات نشان داد.

ضد باکتری

کارواکرول ترکیب ضد میکروبی قدرتمندی است که باعث از بین رفتن باکتری های مضر و بیماری زا می شود و خطر ابتلا به اسهال، استفراغ و حتی نارسایی کلیه را کاهش می دهد. کارواکرول باعث افزایش نفوذپذیری غشای سلولی باکتری، بر هم خوردن تعادل یونی دو طرف غشا و در نهایت منجر به تخریب غشای سلولی باکتری می شود.

ضد قارچ

شایع ترین عفونت های قارچی معمولا توسط قارچی به نام کاندیدا آلبیکنس ایجاد می شود. این عفونت ها معمولا با علائمی از جمله خستگی، درد مفاصل، نفخ و افزایش وزن همراه هستند. این قارچ معمولا در دهان، دستگاه تناسلی و دستگاه گوارش رشد می کند اما می تواند در سایر نقاط بدن نیز دیده شود. پژوهش ها نشان می دهند که کارواکرول خطر ابتلا به بیماری های قارچی ناشی از کاندیدا آلبیکنس را کاهش می دهد.

ضد التهاب

شواهد بالینی نشان می دهد که کارواکرول تورم و قرمزی را کاهش می دهد. کارواکرول بیان ژن COX-2 را مهار می کند. COX-2 عامل اصلی تورم و قرمزی است.

 https://www.globalhealingcenter.com/natural-health/what-is-carvacrol-8-facts-to-know/

https://healthyfocus.org/6-proven-benefits-carvacrol

http://vj.areo.ir/article_100967_0fc29734d4f732fb996c58264a5de5f0.pdf

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :