سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > فواید مصرف چای سبز و گل سرخ

فواید مصرف چای سبز و گل سرخ

فواید مصرف چای سبز و گل سرخ

فواید مصرف چای سبز و گل سرخ

چای سبز از برگ های تخمیر نشده ی درختچه ی کاملیا سیننسیس و چای گل سرخ از گلبرگ ها یا میوه ی گل سرخ تهیه می شود. چای سبز و گل سرخ، ترکیبی از برگ های چای سبز و گلبرگ ها یا میوه ی خشک شده ی گل سرخ است. چای سبز و گل سرخ، هر دو خواص درمانی فراوانی دارند. چای سبز و گل سرخ قرن ها، برای فواید درمانی آن استفاده می شد. چای سبز و گل سرخ حاوی آنتی اکسیدان، بیوفلاونوئید، ویتامین ها و آلکالوئید است. این ترکیب آرام بخش است و با تقویت سیستم ایمنی به پاکسازی بدن و از بین بردن عفونت ها کمک می کند.

آنتی اکسیدان

چای سبز، حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها است. پژوهش ها نشان می دهد که خواص درمانی چای سبز به دلیل وجود ترکیب اپی گالوکاتچین گالات است. گل سرخ سرشار از ویتامین C است. ویتامین C گل سرخ از ویتامین C مرکبات بسیار بیشتر است . آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و خطر ابتلا به عفونت ها و سرطان ها را کاهش می دهند.

سلامت قلب

گل سرخ، التهاب، درد و خشکی مفاصل را کاهش می دهد. این گیاه با کاهش تجزیه ی غضروف به کاهش التهاب و درمان بیماری آرتریت کمک می کند. نتایج یک پژوهش در دانشگاه مریلند نشان می دهد که نوشیدن چای سبز، تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد. نتایج یک پژوهش منتشر شده در نشریه ی American Journal of Clinical Nutrition نشان می دهد که تراکم مواد معدنی در استخوان افرادی که چای سبز می نوشند 2/8 درصد بیشتر از افرادی است که چای نمی نوشند.

گوارش

چای گل سرخ با از بین بردن باکتری های مضر و بیماری زای دستگاه گوارش به خروج سموم از بدن کمک می کند. چای گل سرخ ادرارآور است و به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. براساس یافته های مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، چای سبز به درمان بیماری های التهابی روده مثل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو کمک می کند. مصرف چای سبز همراه با گل سرخ، التهاب روده را کاهش می دهد و فرآیند هضم را تسهیل می کند. 

http://www.livestrong.com/article/412805-what-are-the-benefits-of-eating-rose-petals

هشتگ :



اشتراک گذاری :