سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > مرزنجوش بر علیه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)

مرزنجوش بر علیه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)

مرزنجوش بر علیه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)

مرزنجوش بر علیه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)

پژوهشی توسط یک تیم تحقیقاتی، متشکل از محققان دانشگاهی در غرب انگلستان و یک موسسه ی غیر دولتی در کشور هند نشان می دهد که مرزنجوش از خواص ضد باکتریایی قدرتمندی برخوردار است و باکتری بیماری زای استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) را از بین می برد. این باکتری یکی از عوامل مهم در ایجاد عفونت های بیمارستانی به شمار می رود.

شاخ و برگ مرزنجوش معمولا به صورت ادویه و یا دمنوش مصرف می شود. کارواکرول مرزنجوش خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قدرتمندی دارد و در طیف وسیعی از داروها استفاده می شود.  این پژوهش نشان می دهد که عصاره ی مرزنجوش می تواند عفونت های کشنده ی بیمارستانی را از بین ببرد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که کارواکرول مرزنجوش در کشتن باکتری MRSA از 18 آنتی بیوتیکی که برای درمان بیماری های عفونی تجویز می شوند موثرتر است. عصاره ی مرزنجوش به صورت مایع و یا بخار خاصیت ضد میکروبی دارد و این خاصیت در آب گرم و یا آبی با نقطه ی جوش از بین نمی رود.

از این گیاه  می توان برای استریل کردن آب، کشتن انگل ژیاردیا و درمان عفونت های قارچی مانند کاندیدا استفاده کرد. مرزنجوش در از بین بردن میکروب ها در مقایسه با داروهای استرپتومایسین و پنی سیلین بهتر عمل می کند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که حتی دوزهای کم این گیاه قادر به از بین بردن قارچ ها و باکتری ها از جمله MRSA  است.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/130620.php

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1088893/MRSA-wiped--OREGANO-say-British-scientists.html

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :